Jonas pratar om designen på Xbox Series X

Permalänk
Melding Plague

Jonas pratar om designen på Xbox Series X

Xbox Series X ser inte ut som någon tidigare spelkonsol – varför? Jonas Thörnqvist och Calle från FZ diskuterar designen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Bara inflikar hur snabbt det blev accepterat i media med halvdassiga webcams och ostrukturerade bakgrunder för seriösa intervjuer och diskussioner.

Tider ändras fort.

Tex John Oliver vs Stephen Colbert, lite kul utbyte där
https://www.youtube.com/watch?v=0vgOzy0Mfsw

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Bara inflikar hur snabbt det blev accepterat i media med halvdassiga webcams och ostrukturerade bakgrunder för seriösa intervjuer och diskussioner.

Tider ändras fort.

Tex John Oliver vs Stephen Colbert, lite kul utbyte där
https://www.youtube.com/watch?v=0vgOzy0Mfsw

Det ser hemmatrevligt ut i guess. Men i stora hela hoppas jag det återgår till det med professionella stuket framöver igen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Känns som Smartshift är ett för svårt koncept att förstå, värmeutvecklingen lär ju knappast variera mer på PS5 eftersom det handlar om att skifta strömbudget mellan CPU och GPU, inte styra klockfrekvens efter temperatur.

Jag envisas med att kalla Smartshift för Speedshift...
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Mordekai:

Känns som Smartshift är ett för svårt koncept att förstå, värmeutvecklingen lär ju knappast variera mer på PS5 eftersom det handlar om att skifta strömbudget mellan CPU och GPU, inte styra klockfrekvens efter temperatur.

Det är helt rätt att Smartshift handlar om att skifta strömbudget från den ena till den andra (CPU till GPU eller vice-versa). Det i sin tur gör att den ena får större utrymme att kliva upp i högre klockfrekvenser, genom Turbo Boost, än den andra som gett bort en del av sin budget. Så Smartshift styr definitivt klockfrekvenser om än indirekt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Varför får jag alltid ta del av första skissen av era rubriker?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det är helt rätt att Smartshift handlar om att skifta strömbudget från den ena till den andra (CPU till GPU eller vice-versa). Det i sin tur gör att den ena får större utrymme att kliva upp i högre klockfrekvenser, genom Turbo Boost, än den andra som gett bort en del av sin budget. Så Smartshift styr definitivt klockfrekvenser om än indirekt.

Ja självklart, det är det som är poängen. Jag syftar till att Calle uppenbarligen inte har greppat konceptet och Jonas som jag är övertygad gör det rättar inte.

Permalänk
Medlem

Ser ju inte varför XSX skulle ha mer predikterbar kylning.

PS5 = konstant maxeffekt (pga variabla klockor)
XSX = varierande maxeffekt (pga konstanta klockor)

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det ser hemmatrevligt ut i guess. Men i stora hela hoppas jag det återgår till det med professionella stuket framöver igen.

Alternativet är ju att knappt göra video alls hemifrån, vilket vore trist.

Haha! Skägget är så vilt nu, risk att det ryker innan jag kan gå till en barberare igen.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

Alternativet är ju att knappt göra video alls hemifrån, vilket vore trist.

Haha! Skägget är så vilt nu, risk att det ryker innan jag kan gå till en barberare igen.

Absolut, hellre video än ingen alls. Det var inte så jag menade utan mer att man inte fastnar och nöjer sig med detta när allt detta är över.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Absolut, hellre video än ingen alls. Det var inte så jag menade utan mer att man inte fastnar och nöjer sig med detta när allt detta är över.

Vi längtar nog alla tillbaka till kontoret

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Om skorstens-chassi typen nu är effektiv, varför ser vi inga/få sådana på marknaden? Tänker en bas på typ 21x21 höjd på 40, I/O ner eller uppåt, höga fötter.

Edit, Phantek Evolv Shift är kanske ett sådant. Är där plats för fläkt i toppen?

Edit nr2: Hittade även Ft03-mini och dess moderna syskon LD03 från SilverStone. Hade velat vända på Ft03-minin dock.

Permalänk

Tycker Xbox Series X påminner mycket om Linksys Mesh-WiFi-grunkor:

Mycket stiliga enligt mig.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett PC i framtiden med liknande konstruktion och storlek (även om det kanske inte är så enkelt för PC som en konsol). Hade kommit ännu mer till sin rätt på skrivbord där man vill att datorn skall ta lite plats.

Bra inslag!

Här är en mer detaljerad genomgång av den interna uppbyggnaden:

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/