Hitta påskägget hos Komplett och vinn presentkort

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon42512:

Haha, visste vad det skulle vara redan innan jag klickade.

Känner du också igen URL:en?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Rolig tävling! hoppas man tar hem den

Permalänk
Medlem

Min dotter bad mig just kolla på hennes dator, då hon tyckte den va lite seg.
Då insåg jag att jag måste uppgradera den.
En gammal vanlig snurrdisk som är segare än sirap, samt 4gb DDR3 ram.
Herregud. Så vinner jag denna tävlingen, så vet jag direkt vad pengarna kommer gå åt till. Hahaha 😂

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

1'an var lite lurig... jag var helt ute och cyklade och base64-decodade nån PNG och höll på 😂

Visa signatur

Fractal Design R4, Win 10, Asus Z97-A, Core i7 4770k + Noctua NH-U14S, Samsung 840 EVO 250GB SSD, Hitachi deskstar 7k 4TB, 2x8GB Kingston hyperX 1866MHz, Be Quiet Pure Power L8 630W

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag ju redan hunnit beställa en komplett ny gamingdator från bland annat Webhallen, men det går ju så klart alltid att lägga till lite annat godis i efterhand. Kul tävling!

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Well OMG.... Strök på fråga 1 -.- :/ Känner mig helt jävla korkad nu

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Hittade svaret till 1:an, men ledtråden "1337" sög, det gjorde det bara svårare.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

väldigt rolig tävling å väldigt underhållande att läsa kommentarer här

Permalänk
Lego Master

Alltså hallon och källor. Jag tänker detta:

Nej, jag hittade frågan.

Dold text
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kan man inte få ändra ett av sina resultat? Ser att jag klickat fel på en fråga av någon anledning.. :/ (En av de lättare frågorna..)

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Tog ett tag, tänkte idiotförklara mig själv och gråta mig till sömns men sedan kom min Robert Langdon muskel

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Första frågan var ganska kul. Satt och smålog medan jag löste det. Får dock gärna vara svårare i framtiden, var alldeles för lätt. Gärna något man måste lösa i flera steg och som tar längre tid. Behövs i dessa tider.

Sista frågan (feedbacken) upplever jag som svårast. Känns som att även man är ärlig med feedbacken och formulerar allt så snällt och konstruktivt som möjligt, så diskvalificerar man sig själv. Jag tidigare försökt gå genom officiella kanaler men blivit "nedskjuten" av kundtjänsterna upprepade gånger. Efter det så har jag känt att jag aldrig skulle vilja spendera pengar där igen.

Permalänk

Haha. Jag fattade först nada på första men trodde jag löste det.

Ester egg i tidiga(källan) linux raspberry-kärnan var ju typ apt-get moo
och jag fattade ju ännu mindre?? Tog en rask promenad med frugan innan polletten ramlade igenom!

Kul tävling! Fick ju igång hjärnan lite. HAHAhaha

Visa signatur

Dator | Skärm

Permalänk
Medlem

Jag förstår nu kopplingen till 1337.. Tog mig ett tag för att fatta denna ledtråd hade inte behövts men det bekräftar (troligtvis) att jag letat i rätt del.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Fastnade på 1337, tog ett tag innan jag insåg att det kunde va ±300 rader de menade, inte bara inom 20 som jag trodde.

Däremot blev jag tveksam på:

frågan med musfällan, laptopen ser inte ut att ha välvd skärm? Menar de att man kan slå igen locket som en musfälla?

Dold text

Mmm framgick i produktbeskrivningen, musfälla är något helt annat: "Datorn har en inbäddad musfälla - en funktion som låser pekplattan med två tryck överst till vänster. Nu slipper du med andra ord uppleva negativa tryck eller rörelser när du spelar eller arbetar. "

Visa signatur

Fractal Design R4, Win 10, Asus Z97-A, Core i7 4770k + Noctua NH-U14S, Samsung 840 EVO 250GB SSD, Hitachi deskstar 7k 4TB, 2x8GB Kingston hyperX 1866MHz, Be Quiet Pure Power L8 630W

Permalänk
Medlem

Är det någon som vunnit? Hur vet man om priserna är utdelade, går dom ut med det eller får man veta i mina meddelanden bara?

Permalänk
Medlem

Borde ju stå på förstasidan?
Var ju 1 vecka sen detta avslutades.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

När dras vinnarna?

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Är det någon som vunnit? Hur vet man om priserna är utdelade, går dom ut med det eller får man veta i mina meddelanden bara?

Skrivet av The_St1g:

Borde ju stå på förstasidan?
Var ju 1 vecka sen detta avslutades.

Skrivet av Streamdog:

När dras vinnarna?

Vinnarna har utsetts. Dels stod det som en nyhet på förstasidan och dels fick vinnarna ett pm, gissa hur jag vet