Epost Hosting med Exchange Aktiv Synk

Permalänk
Medlem

Epost Hosting med Exchange Aktiv Synk

Hallå!

Jag söker lite hjälp med att hitta ett bra företag som erbjuder Epost Hosting med Microsoft Exchange Aktiv Synk.

Har idag webbhotell hos One.com med billigaste abonnemanget för 39kr/mån med tillägg Aktiv Synk som kostar 9kr extra/mån. Plus årliga kostnaden för domänen 139kr. Som allt slutar summan på 74kr/mån.

Varje år höjer One.com kostnaden för nya features som är helt ointressant för mig, så jag skulle vilja byta. Någon som kan rek något?

Är endast ute efter Epost Hosting med Aktiv Synk. Var domänen sen ligger spelar väl ingen roll? Årliga kostnaden är väl densamma?

Jag har titta lite på Zoho Mail Lite, kostar 1EUR/mån. Men verkar ju lite väl mycket att konfa för att få igång --> https://www.zoho.com/mail/how-to/setup-my-domain-with-Zoho-ma...

Permalänk
Medlem

Jag väcker liv i denna tråden då jag sitter i precis samma båt just nu.
Har ett webhotell hos One.com med privat domän men de senaste 6-7 åren har jag enbart använt e-posten och inte webbutrymmet.
Känner att betala 1200/år för att förnya ett webhotell som jag inte använder är ganska saftigt.

Så är det någon som har ett bra tips på hosting som stödjer domän som INTE är enterprise?
Känns som att alla tjänster man kikar på är riktade mot företag vilket man givetvis kan förstå.
Är jag dumsnål som letar efter andra alternativ i dagsläget eller finns det något som skulle passa bättre för ändamålet?

Värt att notera är att jag inte har krav på Exchange Active Sync, även om det vore trevligt att ha det.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Skrivet av 50Spaenn:

Jag väcker liv i denna tråden då jag sitter i precis samma båt just nu.
Har ett webhotell hos One.com med privat domän men de senaste 6-7 åren har jag enbart använt e-posten och inte webbutrymmet.
Känner att betala 1200/år för att förnya ett webhotell som jag inte använder är ganska saftigt.

Så är det någon som har ett bra tips på hosting som stödjer domän som INTE är enterprise?
Känns som att alla tjänster man kikar på är riktade mot företag vilket man givetvis kan förstå.
Är jag dumsnål som letar efter andra alternativ i dagsläget eller finns det något som skulle passa bättre för ändamålet?

Värt att notera är att jag inte har krav på Exchange Active Sync, även om det vore trevligt att ha det.

Om du inte är i behov av webbhotell kan du nedgradera till endast e-post. Jag gjorde det detta året och halverade årskostnaden då jag, liksom dig, inte nyttjade webbdelen alls.. De erbjuder två olika paket, beroende på hur många konton du behöver och storleken på dessa.

https://www.one.com/sv/epost

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekonomipapper:

Om du inte är i behov av webbhotell kan du nedgradera till endast e-post. Jag gjorde det detta året och halverade årskostnaden då jag, liksom dig, inte nyttjade webbdelen alls.. De erbjuder två olika paket, beroende på hur många konton du behöver och storleken på dessa.

https://www.one.com/sv/epost

Se där ja, har inte ens sett den möjligheten.
Känns som att man grottat runt på deras webbsida hur många gånger som helst men har aldrig sett det där alternativet alls.
Kan ju vara värt att banta ner sig till 5 e-postkonton, är nog dags att rensa lite.
Tack för vägvisningen, blir nog till att köra på det

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::