Permalänk
Medlem

Albion online

Finns här några som spelar albion online?

Har precis börjat. Jag har mest spelat shooters den senaste tiden. Battlefield 5, modern warfare osv. Har varit sugen på något mer....persistant.... ett tag nu. Letat lite MMOer och sprang på albion online.

Har spelat en massa eve online, för ett par år sedan. Eve online är fantastiskt...men suger upp hela ens liv.

Albion lät på pappret som ett lite nedskalat eve online, i en helt annan miljö. Det är full loot pvp, dvs man förlorar allt man har på sig när man dör (men det finns säkra zoner) och den som dödar kan plocka upp allt. Ens gear är en väldigt stor del av ens "build", precis som skeppet i eve online. I albion sitter aktiva skills/spells på vapnen/rustningen etc.

Sen så är det en fri marknad, i princip allt i spelet tillverkas av spelare. Det finns faction warfare, high-sec/lowsec/nullsec (blå, gula, röda och svarta zoner), sov-warfare (guilds kan ta över territorium) och kartan är uppbyggd av noder på samma sätt.

Det är i princip eve onlines system, i lite förenklad version, inbyggt i ett fantasy moba/action-rpg style MMO. Det kommer till och med wormholes och j-space i nästa patch.

Gillar det hittils. Det har en potential att bli kul på samma sätt som eve online utan att man behöver ha en osund relation till spelet.

Någon som spelar?

Hade varit kul att hitta lite svenskpratande att spela med.

https://albiononline.com/en/home

Permalänk
Medlem

Hej, jag började spela Albion förra helgen och har spelat lite varje dag.
Blir inte så mycket i taget men en 30-60 minuter per tillfälle kanske.
Känns som ett mysigt spel med stora möjligheter att göra det jag tycker är roligt.

Jag jobbar för att komma upp och tillverka T3 utrustning och att kunna börja samla in lite bättre saker.
Min tanke är att försöka satsa på min egen ö och börja odla grödor och djur, det låter klart intressant.

Min karaktär heter Hedberg :).
Jag har mycket kvar att lära mig men det är också det som är roligt.
Har inte riktigt kommit in i det sociala i spelet ännu, det känns som det är en jäkla faret på chatten så jag hinner itne irktigt läsa den.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggie:

Hej, jag började spela Albion förra helgen och har spelat lite varje dag.
Blir inte så mycket i taget men en 30-60 minuter per tillfälle kanske.
Känns som ett mysigt spel med stora möjligheter att göra det jag tycker är roligt.

Jag jobbar för att komma upp och tillverka T3 utrustning och att kunna börja samla in lite bättre saker.
Min tanke är att försöka satsa på min egen ö och börja odla grödor och djur, det låter klart intressant.

Min karaktär heter Hedberg :).
Jag har mycket kvar att lära mig men det är också det som är roligt.
Har inte riktigt kommit in i det sociala i spelet ännu, det känns som det är en jäkla faret på chatten så jag hinner itne irktigt läsa den.

Kul. Jag är i en liten svacka just nu. Betar av lite andra spel och Cyberpunk kommer om en månad men efter det är jag nog tillbaka igen.

Det tar en hel del tid men det går att spela lite mer casual. Det är rätt lätt att ryckas med och lägga myyyycket tid i det dock. Speciellt när man kommer lite längre in i det och börjar spela ute i blackzone med ZvZ (stora slag med massvis av spelare) med mera.

Ön är bra i början för att tjäna lite pengar (och spendera fokus i början utan att behöva sätta sig in i crafting/refining). Crafting är lite tufft, det är många variabler där. Det går att tjäna bra pengar där. I början skulle jag rekommendera att göra solo dungeons för att tjäna silver. När du kommer upp i spec lite så att du kan köra tier 5 solo dungeons i black zones så kan du göra bra med silver och fame där.

Skicka att meddelande om du vill ha mitt discord username för någon att bolla lite med och ställa frågor till

Permalänk
Medlem

Hej på er, någon som spelar Albion fortfarande?
Jag hittade nyligen tillbaka och det är ett väldigt trevligt avslappnat spel.
Spelar inte så mycket, det kan bli en liten kort stund under vardagarna men lite mer på helgen.
Sysslar mest med "säkra" aktiviteter och inte direkt någon pvp.
Finns det fler som spelar och finns det någon svensk guild?
Tänker mest att det kan vara lite skönt att spela lite avslappnat och samtidigt snacka lite.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.