Permalänk
Medlem

Lagg i spel

Hej, har den senaste tiden fått problem med lagg trots att det funkat utan problem tidigare. Körde en virussökning som hittade en trojan. Den tog bort den trodde jag. Gjorde en återställning av Windows efter att kört diverse antispyware program i felsäkertläge. Detta hjälpte ett tag men *bort* började problemen igen. Köpte då en licens av Kaspersky Total Security som inte hittade något fel. Vore tacksam om jag kunde få hjälp.

Operativ Windows 10 64bit
Moderkkort Asus Prime B-350 plus
Cpu AMD Ryzen 5 1600
Gpu R9 570X 4GB
Ram 16GB 2666MHz
2 st SSD hårddiskar och en vanlig
Power 750 watt
Temp mellan 30,40 i idle

Permalänk
Hedersmedlem

@neman82 Observera att vi inte tillåter piratkopieringssnack/innehav.

On topic:
Har du testat med ett annat antivirusprogram? Finns ju gratis sådana. Kan ju även bero på annat, har du koll på temperaturen, är dina diskar fulla osv.?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@neman82 Observera att vi inte tillåter piratkopieringssnack/innehav.

On topic:
Har du testat med ett annat antivirusprogram? Finns ju gratis sådana. Kan ju även bero på annat, har du koll på temperaturen, är dina diskar fulla osv.?

Jag köpte en licens för kaspersky dock hjälpte det inte. Malwarebytes hittade filer och la dem i karantän men hjälpte inte ändå. Tempen har jag kollat på allt och får låga värden. Diskarna har mycket plats kvar. Dock ser jag att mitt grafikkort kör på nästan 100 procent när jag spelar. Provat installera om drivrutinerna hjälper inte.

Permalänk
Hedersmedlem

@neman82 Vilka spel, hur hög upplösning, detaljnivå osv? 4GB Vram kan ju mycket väl vara en flaskhals.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@neman82 Vilka spel, hur hög upplösning, detaljnivå osv? 4GB Vram kan ju mycket väl vara en flaskhals.

Jag spelar för det mesta Division 2. Detta händer även gamla DoD source när jag ska tända lampan på vapnet så lagar det. Det har fungerat utan problem tidigare. Nedgradera från high till medium inställningar. Får mellan 70-80 fps. Men grafikkortet läser nästan 100 procent så fort jag rör mig. Kör den vanliga 1090 eller vad det är i upplösning.

Permalänk
Medlem

Felet är just nu löst då det visade sig att strömförsörjningen var satt på energi sparläge. Ändra till ballanced och nu funkar det som de ska.

Permalänk
Hedersmedlem

@neman82 Härligt att höra och tack för uppdateringen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@neman82 Härligt att höra och tack för uppdateringen.

Tack själv 😀. Sen kanske det får bli ett grafikkorts uppdatering ändå. 4gb börjar bli för lite.