Permalänk

Köpes dator/delar

Min Surface Pro 4 är inte tillräcklig för mina CAD och 3D-modelleringsbehov och jag kan knappt ha 40 tabbar öppna i Chrome samtidigt utan att den går som sirap så jag är ute efter en ny dator. Skärm och kringutrustning har jag dock redan!

Jag behöver inget monster och kan tänka mig att köpa delar från flera personer om priset är rätt (dyrt att skicka chassi till exempel).

Tänker mig minst Ryzen 1600, gärna åtminstone 2600 eller bättre, minst 16Gb ram, gärna ett grafikkort som är bättre än ett GTX 770, m.2 ssd som är snabb och åtminstone 250Gb. Håller mig helst till AMD men kan tänkas Intel vid rätt pris.

mITX eller åtminstone micro-ATX är trevligt då jag inte har någon användning av ett stort chassi eller massa utgångar och what not på ett moderkort. PSU behöver jag också såklart, har jag glömt något?

Så, ge mig förslag på vilka paket ni har och hur mycket ni vill ha för dem, jag vill självklart komma undan så billigt som möjligt men räknar inte med oskäliga priser.

//Jimmy

Edit: Enbart mini ITX moderkort intressant då jag fått tag i ett Node 304 (och nätagg till det)

Läs hela annonsen här

Edit: Enbart mini ITX moderkort intressant då jag fått tag i ett Node 304 (och nätagg till det)
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk
Avstängd

Har r5 1600, pma mig

Permalänk

Jag har en styck Ryzen 1600x och sen har jag 16gb ddr4 3200mhz om du vill köpa

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

Jag har en styck Ryzen 1600x och sen har jag 16gb ddr4 3200mhz om du vill köpa

Det skulle kunna vara intressant, hur mycket hade du tänkt dig för dem? Du hade inget passande moderkort?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Jonah312:

Har r5 1600, pma mig

Lyckas inte PMa dig... Kommer till en 404-sida när jag trycker på knappen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk

@jimmyjohansson84: 700kr för CPU och 800kr för ram minne. Tyvärr inget moderkort för använder det till Ryzen 3700x

Har en kylare med som följde med Ryzen 3700x som du kan få med isf

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

@jimmyjohansson84: 700kr för CPU och 800kr för ram minne. Tyvärr inget moderkort för använder det till Ryzen 3700x

Har en kylare med som följde med Ryzen 3700x som du kan få med isf

Hm, vilken modell av minne är det?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk
Permalänk

Hm, de minnena har sålts för 835kr nya för inte så länge sedan enligt prisjakt så 800kr känns en stor bit i överkant. Vad skulle du kunna tänka dig för paketpris för minnen, cpu och kylaren inkl frakt?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk

@jimmyjohansson84: betalade 1070kr för köpte de för 2019-11-05 men kan gå ner till 750kr för dom

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

@jimmyjohansson84: betalade 1070kr för köpte de för 2019-11-05 men kan gå ner till 750kr för dom

Aha, ok, och vad kan du tänka dig att gå ner till för cpun isåfall?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk

@jimmyjohansson84: inte mindre. Om du inte är intresserad så struntar jag i å sälja. Tycker det är ett bra pris.

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

@jimmyjohansson84: inte mindre. Om du inte är intresserad så struntar jag i å sälja. Tycker det är ett bra pris.

Tyckte att priset var acceptabelt för cpun, inte minnena. Men jag håller med, båda ska bli nöjda! Tack för visat intresse

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk
Permalänk
Avstängd

har nätagg corsair vs650 om det skulle vara nåt?

Permalänk
Skrivet av CriLLe89:

har nätagg corsair vs650 om det skulle vara nåt?

Jag fick precis tag i ett m-ITX chassi med medföljande nätagg (RM650X) annars hade det varit väldigt intressant, tack ändå!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070

Permalänk

Hej,

Om du är i behov utav ett grafikkort fortfarande, så har jag en Asus referenskort gtx 1080 8gb.
Tänkte sälja den för 3000kr, inkl.frakt.

Återkoppla om intresse finns!

Tack!

Permalänk
Skrivet av Sneakyprayer:

Hej,

Om du är i behov utav ett grafikkort fortfarande, så har jag en Asus referenskort gtx 1080 8gb.
Tänkte sälja den för 3000kr, inkl.frakt.

Återkoppla om intresse finns!

Tack!

Jag önskar att jag kunde vara intresserad av det, precis vad jag skulle vilja ha, men jag har nog tänkt sikta på ett 1060 6Gb eller om jag har tur att hitta ett billigt 1070, tack ändå!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 GPU: GeForce GTX 1070