Uppgradering - förslag mottages tacksamt

Permalänk

Uppgradering - förslag mottages tacksamt

Dags att uppdatera min dator. PSU behöver definitivt bytas då datorn har börjat slå av sig p.g.a. spikes som moderkortet reagerar på.

Förslag mottages tacksamt.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Spelar du bara på datorn?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Om du helt enkelt behöver/vill ha mer spelprestanda så får du kolla på ett nytt grafikkort, t.ex RTX 2070 Super eller liknande. Sen så skulle det kunna hjälpa att överklocka processorn om CPU-kylaren tillåter det.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

Spelar endast.

Har en Noctua DH-15 som CPU-kylare.

Edit: Behöver förslag om en ny modulär och tyst PSU för att slippa strömspikes som gör att MB stänger av datorn stup i kvarten utöver tips om andra komponenter som bör uppgraderas.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
  • 10 års garanti

  • Semi-passiva

  • Modulära

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Decster:

Om du helt enkelt behöver/vill ha mer spelprestanda så får du kolla på ett nytt grafikkort, t.ex RTX 2070 Super eller liknande. Sen så skulle det kunna hjälpa att överklocka processorn om CPU-kylaren tillåter det.

Är evigheter sedan jag hade koll på GPU. Är det någon särskild 2070 super (varför inte 2080?) som rekommenderas givet min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkhanari:

Är det någon särskild 2070 super (varför inte 2080?) som rekommenderas givet min dator.

Beror på om du kan hitta någon bra deal. RTX 2070 Super kan nå 2080-prestanda om man överklockar den.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Skrivet av Decster:

Om du helt enkelt behöver/vill ha mer spelprestanda så får du kolla på ett nytt grafikkort, t.ex RTX 2070 Super eller liknande. Sen så skulle det kunna hjälpa att överklocka processorn om CPU-kylaren tillåter det.

Hur överklocka jag enklast cpu? I BIOS finns det ju olika profiler att använda men misstänker att det finns bättre sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkhanari:

Hur överklocka jag enklast cpu? I BIOS finns det ju olika profiler att använda men misstänker att det finns bättre sätt.

Du får nog kolla upp en guide på Youtube, sen så hittade jag en överklockningstråd om Skylake här på forumet som kanske har några bra råd?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14