LSI SAS9220-8i, 2x16GB DDR4, Noctua, mysterybox mm

Permalänk

LSI SAS9220-8i, 2x16GB DDR4, Noctua, mysterybox mm

LSI SAS9220-8i + 2st SAS > 4xSATA kablar (SFF8087 till 4x SFF8482)
https://www.dustinhome.se/product/5010967576/satasas-kabel
Det fastnade i tullen i 8 månder och jag hann beställa och få hem en annan. Den går enkelt att flasha till rent HBA, vilket jag kör mitt andra som. 2st kablar för att använda den med 8st diskar. Denna är kompatibel med diskar större än 2TB. Säljer allt som ett kit mot inköpspris, 550kr.

------------------------
CMK32GX4M2L3000C15
2x16GB Corsair Vengeance LPX 3000mhz CL15 v4.31, dvs b-die minnen

Jag köpte dem för 2 månader sedan av en snubbe här på swec och fick med ett pdf kvitto. Min Ryzen cpu har varit extremt känslig och jag fick aldrig dessa att lira vettigt tillsammans. Jag köpte några helt andra minnen nya som dock inte funkade heller, men nu på tredje paret har jag hittat några minnen min ryzen klarar. De har livstidsgaranti så funkar det inte bör det gå att ta kontakt med sweclockarn jag. Jag orkar inte testa mer. Om du inte ska köra Ryzen eller vill chansa så säg 1300kr.

Det är de nedan, fast v4.31 och b-die vilket de nya inte är:
https://www.inet.se/produkt/5301255/corsair-32gb-2x16gb-ddr4-...
------------------------
Noctua fläktar:
3st Noctua NF-S12A PWM modellen anpassad för flöde utan mostånd, dvs chassifläkt
3st Noctua NF F12 PWM modellen anpassad för motstånd, dvs för kylare/radiator

Jag har diverse lådor och tillbehör kvar till den som köper först. 2st S12A och 1st F12 bör vara helt oanvända, resterande kan sakna någon förlängning, adapter eller dyl. Första köparen har tjing på att välja tillbehör iallafall. 50% av nypris, eller typ 100kr/st vid köp av flera.
------------------------
Noctua D14 med originalfläktar
Jag har ett antal olika mounting kits du kan välja mellan, dock ingen AM4.
400kr
------------------------
ASUS RT-N66U
Helt okej router. Byttes ut mot en AC variant i hopp om att få bättre täckning men har hitills inte märkt någon större skillnad. Inte bitter alls. Hade bytt tillbaka till denna och sålt den nya om ajg orkat pilla med nätverket igen men nu får det va.
400kr
------------------------
MysteryBox (tm)
En låda med diverse. Det bör finnas bland annat:
-E8400, E5300 och ett par andra cpuer
-en drös med ramstickor, dock nog mest ddr2
-Headphones med mic
-Separat bordsmic
-Diverse fläktar
-några gamla gpuer, bör finnas bland annat 470, 5850
-Creative Ljudkort, SoundblasterAudigy 2 ZS samt ett X-Fi XtremeMusic
-Dlink wifikort, DWL-G510

Endast uppthämtning. Inga garantier. Har legat i förrådet ett bra tag. Skänkes mot kebabrulle eller bästa bud.
------------------------
Yamaha RX-V667
Surround reciever med hdmi, rumskalibrering och lite annat bös som går att hitta mer info om på nätet.
800kr
------------------------
Bowers Wilkins 685 S2 White
Stativhögtalare, bokhyllehögtalare. Har fått bra betyg. Har kvar originalkartongen och frontskydden för den som vill ha med det. De kommer läggas ut på mer hifi-inriktade annonsplatser, men tänkte att jag kan prova här när jag ändå är igång
3000kr
------------------------
Finns Frölunda. Kan skickas om köparen står för frakten.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

SAS kortet är 8i eller?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

SAS kortet är 8i eller?

Yes, fixat typo

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

SAS kortet är 8i eller?

Och för övrigt såld nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

Noctua fläktar:
3st Noctua NF-S12A PWM modellen anpassad för flöde utan mostånd, dvs chassifläkt

Tar gärna alla tre. Hämtar

Visa signatur

|R5 3600|Noctua NH-U12S|Vengeance LPX 2x8GB @3200MHz|Intel 660p 512GB|MSI B450 Tomahawk MAX|Gigabyte RX 5700 XT 8GB GAMING OC |Phanteks P300A|
MSI Optix MAG241CP 144Hz|Xtrfy M3 Heaton|Xtrfy K4 RGB TKL|RIG 400 Pro|

Permalänk
Skrivet av Joccmock:

Tar gärna alla tre. Hämtar

Just nu tror jag alla fläktar är paxade och väntar på att hämtas upp under veckan samt några som ska skickas om den snubben svarar och betalar. Den sistnämnde har dock inte svarat på en dag nu men jag tänker vänta någon dag till iallafall. Svarar han inte så är de dina.

Permalänk

Pga av folk inte svarar efter att de sagt att de ska köpa den finns det 2st f12 fläktar kvar

Permalänk

Routern är nu såld

Permalänk
Medlem

Jag kan bjuda 300 + avhämtning för NH-D14 om finnas kvar.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk

Jag är intresserad av minnena, men jag kommer köpa dem tillsammans med en Ryzen 9 3900X. Du fick aldrig klarhet i exakt det var som krånglade eller?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Högtalarna sålda

Skrivet av Rebe1:

Jag kan bjuda 300 + avhämtning för NH-D14 om finnas kvar.

Den kom tyvärr till användning i en dator.

Skrivet av Sir Skybalotte:

Jag är intresserad av minnena, men jag kommer köpa dem tillsammans med en Ryzen 9 3900X. Du fick aldrig klarhet i exakt det var som krånglade eller?

Nope, jag pillade runt med "dram calculator for ryzen"-mjukvaran men fick det bara helt stabilt i lägre frekvenser. Den kunde klara sessioner av memtest på stock och 3200 också, bara för att crasha ett random spel några dagar senare. Jag har inte provat dem sedan dess och det har ju kommit ett antal nya bios som kanske hjälper. Det fanns strul med nvidia-gpuer tillsammans med Ryzen i början också vilket jag körde. Skulle de vara defekta har jag kontaktuppgifter till swec användaren jag köpte dem av. Han bor också i Gbg, om man vill försöka ta hans hjälp med något garantiärende. Då jag inte var säker att det var minnena som var defekta orkade jag aldrig ta tag i det. Jag köpte ju ett nytt par av annat fabrikat som hade samma strul, som jag lämnade tillbaka, och till sist ett tredje par som funkade fint.

Permalänk
Skrivet av lord_moggo:

Högtalarna sålda

Den kom tyvärr till användning i en dator.

Nope, jag pillade runt med "dram calculator for ryzen"-mjukvaran men fick det bara helt stabilt i lägre frekvenser. Den kunde klara sessioner av memtest på stock och 3200 också, bara för att crasha ett random spel några dagar senare. Jag har inte provat dem sedan dess och det har ju kommit ett antal nya bios som kanske hjälper. Det fanns strul med nvidia-gpuer tillsammans med Ryzen i början också vilket jag körde. Skulle de vara defekta har jag kontaktuppgifter till swec användaren jag köpte dem av. Han bor också i Gbg, om man vill försöka ta hans hjälp med något garantiärende. Då jag inte var säker att det var minnena som var defekta orkade jag aldrig ta tag i det. Jag köpte ju ett nytt par av annat fabrikat som hade samma strul, som jag lämnade tillbaka, och till sist ett tredje par som funkade fint.

Hmm, jag får fundera på det lite. Jobbigt om det strular! Men tack för ditt svar i alla fall!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4