Permalänk
Medlem

Denver nollställa

Tjo! Har en Denver TAQ-10173 som jag har försökt nollställa men den vill inte det. Jag har en reset knapp som jag tryckt på efter det så stannar den bara på denver loggan när man startar upp den igen. Har läst att man ska trycka på av/på knappen och volym knapp för att göra en nollställ. Det kluriga är att jag har bara av/på Knapp och en ESC knapp samt reset knapp men ingen volym knapp.

Någon som har tips på hur man gör ?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av EJ_89:

Tjo! Har en Denver TAQ-10173 som jag har försökt nollställa men den vill inte det. Jag har en reset knapp som jag tryckt på efter det så stannar den bara på denver loggan när man startar upp den igen. Har läst att man ska trycka på av/på knappen och volym knapp för att göra en nollställ. Det kluriga är att jag har bara av/på Knapp och en ESC knapp samt reset knapp men ingen volym knapp.

Någon som har tips på hur man gör ?

Efter att ha tryckt på återställningsknappen, så när Denver loggan kommer upp prova att tryck 2 gånger på av/på knappen med korta snabba tryck.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Efter att ha tryckt på återställningsknappen, så när Denver loggan kommer upp prova att tryck 2 gånger på av/på knappen med korta snabba tryck.

försökte men det hände inget tyvärr.

Permalänk

var någon denver platta jag körde en reset genom recovery mode vill minnas att det var någon av de andra knapparna man skulle hålla in medans plattan bootades up.

testat hålla in ESC eller resetknappen medans den bootar från avstängd? har för mig det var reset man skulle hålla in under boot på den jag återställde.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

var någon denver platta jag körde en reset genom recovery mode vill minnas att det var någon av de andra knapparna man skulle hålla in medans plattan bootades up.

testat hålla in ESC eller resetknappen medans den bootar från avstängd? har för mig det var reset man skulle hålla in under boot på den jag återställde.

det funka med att hålla in resetknappen och ESC.
Jag kommer nu fram till system recover menu och man kan välja fabriksåterställning m.m. Men för att ändra i meny så ska man bläddra med volym knapparna som inte finns. Hur gör man då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EJ_89:

det funka med att hålla in resetknappen och ESC.
Jag kommer nu fram till system recover menu och man kan välja fabriksåterställning m.m. Men för att ändra i meny så ska man bläddra med volym knapparna som inte finns. Hur gör man då?

https://youtu.be/JuiOljHxtBc
edit:
Annars ger jag tips att se om de finns Custom Recovery för din platta, de funkar nu mer med Touch också.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av EJ_89:

det funka med att hålla in resetknappen och ESC.
Jag kommer nu fram till system recover menu och man kan välja fabriksåterställning m.m. Men för att ändra i meny så ska man bläddra med volym knapparna som inte finns. Hur gör man då?

vet ej. testat om några av knapparna blir vol+ och vol- när du väl är inne i recovery menyn.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows