Plex och/eller svtplay med osynkat ljud på shield tv.

Permalänk
Medlem

Plex och/eller svtplay med osynkat ljud på shield tv.

Hej

Jag börjar bli smått tokig... Jag har en Nvidia Shield TV som nästan uteslutande används till svtplay och som plexklient. Man kan ju synka ljudet på shielden och när jag gör det för att få synkat med plex så blir det väldigt osynkat med svtplay och vice versa.

Finns det någon inställning jag kan ändra för att få ljudet synkat i båda programmen?

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Hej

Jag börjar bli smått tokig... Jag har en Nvidia Shield TV som nästan uteslutande används till svtplay och som plexklient. Man kan ju synka ljudet på shielden och när jag gör det för att få synkat med plex så blir det väldigt osynkat med svtplay och vice versa.

Finns det någon inställning jag kan ändra för att få ljudet synkat i båda programmen?

Har du hittat lösningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Hej

Jag börjar bli smått tokig... Jag har en Nvidia Shield TV som nästan uteslutande används till svtplay och som plexklient. Man kan ju synka ljudet på shielden och när jag gör det för att få synkat med plex så blir det väldigt osynkat med svtplay och vice versa.

Finns det någon inställning jag kan ändra för att få ljudet synkat i båda programmen?

Har också noterat synk problem med de senaste uppdateringarna.
Kör mest kodi dock så det är enkelt justerat (men lite irriterande).