Äldre datorer och delar: Core 2 (LGA 775), Athlon 64(939), diverse grafikkort, processorer m.fl.

Permalänk
Medlem

Äldre datorer och delar: Core 2 (LGA 775), Athlon 64(939), diverse grafikkort, processorer m.fl.

Dator 1: Core 2 Quad Q8400, GA-P35-DS3P, 8GB DDR2, 8800GT 512MB, DVD-ROM, Antech Earthwatts 430w. ATX-chassi från någon märkesbyggd dator.
Säljes som bekräftat fungerande. Jag säljer helst denna dator komplett men kan säljas i delar.

Dator 2: Core 2 Quad Q8200, GA-EP45-UD3, 7GB DDR2, DVD-ROM, Geforce 6200, Antec Earthwatts 500w.
Säljes som bekräftat fungerande. Säljer helst allt tillsammans men kan säljas i delar.
Delarna sitter just nu i ett NZXT Lexa Blackline som har glapp startknapp, som kanske någon händig kan fixa.

Gammal laptop: Modellbeteckningen är Acer Aspire 3614WLMi. Har laddare och fungerar.

Hel dator i delar: Har provstartat den och kommer in i BIOS.
MS-7184 (socket 939) med AMD Athlon 64 3700+. Integrerad grafik.
Har en sticka på 256MB RAM som jag testade med, kan eventuellt hitta fler om intresse finns.

Även denna säljes som otestad, notera att moderkortet är i högst osäkert skick. Jag har testat provstarta den, jag saknade dock kabeln för "PSU fan" på moderkortet, och den lyser upp och visar att processorfläkten snurrar, men efter några sekunder börjar den pipa tills man stänger av den. Jag vet inte om den visar bild för jag hade inte rätt kontakt för VGA.
Asus P4BG-MX med isittande Pentium 4-processor på 1,7 Ghz. Moderkortet är risigt,
det saknar även fästen för kylare.
Även ett såntdär fäste som ska hålla fast RAM-stickan saknas i en av portarna.
Jag har liggande 64-256MB RAM-stickor som jag kan skicka med. Jag har även en Foxconn-kylare som passar i hålen.

Lösa delar:

Skärm: Samsung 940BW, bekräftat fungerande.

Processorer för stationära:
E6600
E6750
Pentium 3. 800EB/256/133/1.7v

Processorer för bärbara:
AMD Turion 64 x2 RM-70
i7 2670QM

Grafikkort:
HD 6950 1GB

Läsare:
Tre DVD-ROM. En läsare kan medfölja vid köp av hel dator.
DVD-läsare/brännare för laptops.

Gammalt Dell-nätagg på 330w.

Har flera olika gamla nätverkskort Pris 10 kr.

Ett chassi som såldes som HP DX2450.

Thermaltake Armor. Vet att USB-portarna på toppen är defekta. Distanser för ATX sitter i.
Detta är för stort för att skickas. Pris: 20 kr.

Philips 22PFL2978H/12, säljes som otestad. Saknar strömadaptern. Pris 20 kr.

Digitalbox: Viasat Pace 830NV, säljes som otestad.
Har fjärrkontroll men saknar strömadaptern. Pris: 10 kr.

Defekta delar:

Gigabyte 8800GT 512MB. Fläkten snurrar men inga tecken på liv, bara svart skärm. Pris: 10 kr.

Asus P5N32-E SLI Plus. Vet ej vad felet var, det gick igång en gång av hundra och fungerade då
utan att visa problem. Pris: 20 kr.

Defekt Athlon II X3. När jag provade den för flera år sedan gick datorn igång men visade ingen bild, men fungerade med annan CPU. Efter att den legat på hyllan har jag sett att den fått enstaka böjda pins. Pris 10 kr

Gammalt Bestec nätagg 300w. Kabeln för fyra pin CPU saknar kontakten, men den händige kan nog prova sig på att montera en egen kontakt.

Pris: Bud, om inte pris anges. Om ni anser att startpriserna är för höga får ni föreslå vad ni tycker det är värt, men inga uppenbara jättelåga bud tack.
Jag förbehåller mig rätten att inte sälja alls

Föredrar avhämtning i Norrköping eller Söderköping, men kan skickas mot fraktkostnad.
För mindre delar skickar jag via Postnord (95 kr för 2kg) , vid stort paket skickar jag via DHL (199 kr för största paketet) .

Fråga på om det är något ni undrar över. Jag kan kolla närmare på delarna om uttalat intresse finns.

Läs hela annonsen här