Fildelning Qnap (Osäker på om det är rätt forumavdelning)

Permalänk

Fildelning Qnap (Osäker på om det är rätt forumavdelning)

Tjena,

Detta är första gången jag har använt en NAS, fick den av brorsans chef, en splitterny Qnap TS-431P2 4GB med 2x4TB WD Red.
Delvis är denna NAS för delning av filer för företaget. Problemet som uppstår är att chefen och min bror får error meddelande när dem laddar ner filer. Jag har gett bägge rättigheter och dem kan komma åt filerna på NAS:en genom mycloudqnap, dem laddar ner en fil och får timeout error meddelande efter stund(inställningar för timeout har avaktiverats men det händer ändå). min bror provade med annan webbläsare och han fick 2 eller 3 error meddelande MEN nerladdningen fortsatte. Någon som vet hur detta kan lösas?

https://imgur.com/a/4lBLl5J

P.S Jag är inte en forum fantast, jag får inte bild grejen att fungera, jag länkar vanligt till en bild av ett error-meddelande.
P.P.S 'Filmer' i bilden är filmer inspelade för företaget. Piratkopiering förekommer inte i Sverige och det är något jag inte stöder.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Vila i frid

Det kan bero på precis vad som helst nätverksrelaterat. För att veta lär du spela in trafik från båda ändar och jämföra med hjälp av t.ex. wireshark.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Det kan bero på precis vad som helst nätverksrelaterat. För att veta lär du spela in trafik från båda ändar och jämföra med hjälp av t.ex. wireshark.

Jag är helt vilse med det du sa, om du kan förklara vidare eller hänvisa mig till guider till hur jag gör detta så är jag tacksam.

Btw, är jag i rätt forumdel?

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Vila i frid

Det finns två enkla sätt att lösa det på. Antingen köper du hjälp eller lär dig felsöka själv.

https://serverfault.com/questions/263530/how-can-i-filter-htt...

Det finns inget enkelt svar som t.ex. "byt kabel 3 från cat5 till cat6" eller "inaktivera TCP Chimney Offload".

Wireshark berättar vad som går fel. Varför det blir fel är klurigare att lista ut.

<edit>Att föreslå att byta till bomullskalsonger kan vara lika relevant som att byta switch då allt från ESD till sunkiga konensatorer i switchens nätadapter kan vara orsak/orsakerna.</edit>

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Det finns två enkla sätt att lösa det på. Antingen köper du hjälp eller lär dig felsöka själv.

https://serverfault.com/questions/263530/how-can-i-filter-htt...

Det finns inget enkelt svar som t.ex. "byt kabel 3 från cat5 till cat6" eller "inaktivera TCP Chimney Offload".

Wireshark berättar vad som går fel. Varför det blir fel är klurigare att lista ut.

<edit>Att föreslå att byta till bomullskalsonger kan vara lika relevant som att byta switch då allt från ESD till sunkiga konensatorer i switchens nätadapter kan vara orsak/orsakerna.</edit>

Testar Qnap forum om det finns. Denna tråd kan raderas.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb