Permalänk
Medlem

Hjälp med fiber abonnemang.

Hejs swec. Jag har fiber till mitt hus och precis fått till min sommarstuga. Jag har ett fast abonnemang till huset. Jag vill nu ha ett korttids abonnemang till stugan också. Typ en veckas abonnemang 10 mbit skulle räcka.
Jag har letat runt ett tag men inte hittat något. Så jag frågar om ni kan hjälpa mig?

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

Det enklaste och billigaste är väl att dela mobiltelefonens surf under denna vecka innan allt är färdigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Rekordmedlem

Du får nog ta ett vanligt abb utan bindning (kampanjer brukar innebära bindningstid) och säga upp det direkt till önskat datum.
Och du menar väl fiberanslutning och inte mobilt bredband ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/mobilt-bredband/mod... Mobilt bredband och sen fylla på vid behov beror givetvis på behovet av hur mycket data du behöver. I annat fall får du söka via Itux, Openuniverse, IP-Only, Zitius sidor om de har nått korttidsabonnemang vet att de finns vissa leverantörer i både IP-Only samt Openuniverse nät som har korttidsabbonemang.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Fast är ju perfekt att ha fiber permanent i stugan ,har du löst alla offsite backup behov .

Permalänk
Medlem

Enda korttidsfiber jag känner till är riksnet, men inte var dom billiga direkt.
https://www.riksnet.se/privat/korttidstjanster/