SweClockers Marknad får nya funktioner och priser – firar med gratishelg!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av b0man:

även att titta på hur vi kan öka säkerheten för alla som gör affärer där. I samband med detta var det också läge att göra en priskorrigering.

På vilket sätt "tittar" ni på hur man ökar säkerheten? Det känns som att om ni hade ökat fokus på det, och inte extrafunktioner som är (i mitt tycke) för högt prissatta och i stor del onödiga så kanske ljudet i skällan varit lite annorlunda. I övrigt håller jag med andra som är skeptisk kring prissättningen på detta - visst, blocket lockar fram det värsta i folk, men sett på det stora hela så kommer enormt mycket fler personer se annonsen, vilket är ett värde i sig, samt att man generellt sett kommer kunna sälja det till ett högre pris (folket på SweC är för fanatiker, likt mig själv, vilket gör att de som handlar har enormt mycket bättre koll på faktisk prisvärdhet kontra personer som köper via tradera/blocket).

Det vi har gjort hittills för säkerheten är obligatoriska kommentarstrådar till annonser samt att det numera inte går att radera annonser för ökad transparens och bättre historik. Vi har också planer på fler säkerhetsåtgärder.

Tanken med prissättningen på extrafunktionerna är att det ska vara "exklusivt". Om alla hade köpt en plats i Snurran eller Highlight:at sin annons så hade funktionerna tappat sitt syfte, hela listan hade blivit gul till slut t ex. Vi får såklart följa upp hur det går och lyssna på er feedback Sedan kan vi såklart inte hejda någon från att vända sig till Blocket istället men förhoppningsvis är ni många som ser värdet i att handla med SweClockers medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Efter ha läst genom tråden så märks det att swec har gjort en riktig blunder. Påstår sig att följa marknaden i prissättning... Fast konkurrensen sänker sina avgifter. Wutt?

En av de bästa punkterna jag läst är att denna höjning totalt dödar småprylsmarknaden. Tex retro hw som man hittat i någon låda. Visst kan man skänka bort det gratis. Men ibland kanske man vill ha en kopp kaffe som tack för att man paketerar och skickar prylen.

Ur ren miljösynpunkt så är det väl bättre att något kommer till användning än att hamna på elektroniktippen.

Måste göra ett förtydligande här. Tydligen är det så att Blocket kör en tidsbegränsad kampanj from idag (28/3) på halva priset i en del kategorier, bla. elektronik.
Av någon anledning gällde detta priset i appen redan dagen innan kampanjen startade och det fanns ingen information om kampanjen över huvudtaget. Ordinarie pris verkar fortfarande vara 30:-. Är dock helt övertygad om att Blocket på sikt kommer sänka sina priser så länge Facebook inte tar betalt för sina annonser. Just nu tar de marknadsandelar och det ska bli intressant att se Facebooks prissättning när de väl börjar ta betalt.

Permalänk
Medlem

Det är väl ingen jättegrej, men jag kan förstå lite av irritationen.

Som utvecklare tänker man såklart att nu har vi skapat mervärde så därmed är det värt ett högre pris. Men från ett användarperspektiv så har ni inte vad jag kan se skapat mervärde för den vanliga annonsen. Tvärtom så syns den vanliga annonsen nu sämre eftersom den inte har de nya funktionerna. Förutom då att den blir bättre än gratisannonser, men det gäller ju bara ibland och gör även att gratisannonsen blir sämre för alla.

Permalänk
Avstängd

Ni behöver inte göra samma tabbe som prisjakt som utveckla till sämre än det var innan.

Förstår heller inte varför ni ska höja priserna till ett orimligt nivå, känns bara så girigt.

Sen att gratis annonser blir utan bilder är bara så fel, bilderna säger mer än tusen ord.

Annans får jag koda en bot som går in i vare annons och hämta bilden och sen skapa en egen lista.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Ni behöver inte göra samma tabbe som prisjakt som utveckla till sämre än det var innan.

Förstår heller inte varför ni ska höja priserna till ett orimligt nivå, känns bara så girigt.

Sen att gratis annonser blir utan bilder är bara så fel, bilderna säger mer än tusen ord.

Annans får jag koda en bot som går in i vare annons och hämta bilden och sen skapa en egen lista.

Jag minns sist det var prat om detta. kan varit ett år sen. Då ville dom veta vad dom kan förbättra med deras marknadsplats, direkt då visste jag vad det handlade om, jag skrev dessutom där att detta var bara för att de ska kunna höja priset på att lägga ut annonser och att de hellre inte skulle förbättra något alls. Om man vill marknadsföra dyrt så kan man gå till Blocket eller Tradera med deras ockerpriser. Tips till alla, om något företag vill ha tips på att förbättra något så är det för att de inte är nöjda med priserna och vill höja. därför jag alltid ger dåligt omdöme var jag än handlar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pokerproffset:

Jag minns sist det var prat om detta. kan varit ett år sen. Då ville dom veta vad dom kan förbättra med deras marknadsplats, direkt då visste jag vad det handlade om, jag skrev dessutom där att detta var bara för att de ska kunna höja priset på att lägga ut annonser och att de hellre inte skulle förbättra något alls. Om man vill marknadsföra dyrt så kan man gå till Blocket eller Tradera med deras ockerpriser. Tips till alla, om något företag vill ha tips på att förbättra något så är det för att de inte är nöjda med priserna och vill höja. därför jag alltid ger dåligt omdöme var jag än handlar.

Fick med en magkänsla för det när jag läste om det.

Sen så ser jag ingen mening med att betala ockerpriser, sen är nästan alla annonser i Stockholm med hade vart bättre om dom som bor i Göteborg hade lägre priser för att locka fler Göteborgare att lägga ut annonser.

Jag har bra tålamod så bruka bara lägga ut annonser här när det är gratis.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ja, nej, vi förstår invändningarna. Prishöjningar är aldrig roliga och många hade gärna sett att det alltid var gratis att lägga upp annonser. Nu väljer vi att investera i Marknad för att göra det ännu bättre genom nya funktioner och även att titta på hur vi kan öka säkerheten för alla som gör affärer där. I samband med detta var det också läge att göra en priskorrigering.

Det låter mycket med 100%, men i antal kronor handlar det inte om några stora summor per annons och vi var helt enkelt inte marknadsmässiga tidigare. Det vi borde gjort är att ha höjt priset successivt genom åren. Prisökningen sker för att vi tror att allt vi gör kommer ge alla er som använder Marknad en bättre upplevelse och för att det ger oss utrymme att fortsätta förbättra tjänsten.

Den feedback vi fått in är att våra medlemmar föredrar SweClockers Marknad framför Blocket och Facebook, då man hos oss kan köpa, sälja och byta teknikprylar med likasinnade nördar som förestår sakernas värde.

Jag förstår argumenten även om jag tror ni övervärderar eran marknad lite. Ja, annonser på blocket och facebook medför en del huvudkliande över vilken sorts folk det finns men i slutändan så får man sina varor sålda för mer än vad man får här. För oss som bor ute i skogen är det dessutom mycket större chans att hitta en närliggande köpare så man slipper frakta paketet (stort mervärde för mig).

Med anledning av ovan tycker jag att 30 kronor för alla annonser är för mycket. Ni kanske tycker ni tillfört mycket nytt men som användare märker jag inte av så mycket. Om ni lyckas knåpa ihop ett betygsystem på användarna så kan jag däremot gärna betala 30 kronor per annons

Skrivet av str8forthakill:

Mer än hälften av svaren på blocket är bedragare/skambud dock. Folk som budar ett pris och dyker upp med en lägre mängd kontanter. Att jämföra Blocket mot Sweclockers marknad rakt av är inte helt rätt imo.

Jag har sålt en del på främst facebook och visst finns det en del rötägg men de personerna är ju bara att ignorera, fördelen med chat/mail. Alla säljannonser jag lagt ut på facebook har blivit sålda snabbt och smidigt utan nämnvärda problem. Likadant för de få annonser jag haft på blocket.

Sen är det inte alltid det går så smidigt på sweclockers heller. Ta min senaste annons på mitt 980 ti t.ex. Första köparen lade ett bud och skrev att han skulle hämta den. Sen när det väl var dags så ville han mötas ganska långt ifrån mig men eftersom jag ändå skulle ut med bilen och handla sp gick jag med på det. Sen framgick det att han ville att jag skulle köra ännu längre men då sa jag nej och sen hörde jag inte av något mer från honom.
Den andra köparen slutade helt enkelt att svara efter en stund.

Men aja, får väl lägga ut en annons igen iom gratishelgen.

Skrivet av anon246659:

Har en drös med gammal hw jag tänkt lägga ut för kaffepengar. Men jag slänger nog skiten på återvinning

Jag håller med om att priset är högt men det där är ju ett konstigt tankesätt över 15 kronor extra. Lägg då istället upp allt som bortskänkes, då slipper du till och med åka iväg till tippen.

Permalänk
Medlem

Jag brukar dra mig lite för att lägga ut annonser här ochbäven att för det är ju alltid ngn sorts budgivning, och det drar alltid ut på tiden. Sen är det ofta någon sabotör som är inne och saboterar för annonsören. Med en dubbling av priset kommer iaf inte jag att lägga ut en annons, då jag kan nå betydligt fler köpare via blocket och facebook.

Permalänk
Medlem

Den nya layouten kan vara det fulaste jag sett på riktigt länge.

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trunk:

Jag håller med om att priset är högt men det där är ju ett konstigt tankesätt över 15 kronor extra. Lägg då istället upp allt som bortskänkes, då slipper du till och med åka iväg till tippen.

Då är det enklare för mig att bara gå ner för trappan, tvärsa över gården och slänga det i elektronikåtervinningen. Hålla på att sköta bortskänkes är som att vifta med pengar i slummen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag brukar dra mig lite för att lägga ut annonser här ochbäven att för det är ju alltid ngn sorts budgivning, och det drar alltid ut på tiden. Sen är det ofta någon sabotör som är inne och saboterar för annonsören. Med en dubbling av priset kommer iaf inte jag att lägga ut en annons, då jag kan nå betydligt fler köpare via blocket och facebook.

Du kan ju alltid skriva att det är ett fast pris som gäller och att alla bud under kommer ignoreras. Det kommer förstås inte hindra vissa personer från att buda under men då är det som sagt bara att du ignorerar dom, svårare än så är det inte.

Och hur saboterar folk för annonsören menar du, det har i alla fall jag aldrig varit med om.

Skrivet av anon246659:

Då är det enklare för mig att bara gå ner för trappan, tvärsa över gården och slänga det i elektronikåtervinningen. Hålla på att sköta bortskänkes är som att vifta med pengar i slummen.

Nu har jag visserligen bara skänkt elektronikprylar ett fåtal gånger men däremot har jag nog haft närmare dussintalet bortskänkesannonser på facebook och det har gått supersmidigt alla gånger. Man får svar inom ett par timmar och inom ett dygn så är det borta.

Jag förstås att det är omständigt att skänka bort många småprylar var för sig men det är ju bara att klumpa ihop dom i en kartong och säga ”allt eller inget”. Om du tror det medför någon ökad risk för att bli rånad (eller vad du nu menade med att vidta med pengar i slummen) så är det väl knappast större risk än att lägga upp en säljesannons? D.v.s. försvinnande liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Måste göra ett förtydligande här. Tydligen är det så att Blocket kör en tidsbegränsad kampanj from idag (28/3) på halva priset i en del kategorier, bla. elektronik.
Av någon anledning gällde detta priset i appen redan dagen innan kampanjen startade och det fanns ingen information om kampanjen över huvudtaget. Ordinarie pris verkar fortfarande vara 30:-. Är dock helt övertygad om att Blocket på sikt kommer sänka sina priser så länge Facebook inte tar betalt för sina annonser. Just nu tar de marknadsandelar och det ska bli intressant att se Facebooks prissättning när de väl börjar ta betalt.

Jag är helt övertygad om att facebook på sikt kommer ta betalt för sina annonser. De kommer försöka göra precis samma resa som blocket och alla köp och sälj sidor.
Gratis annonser -> Växa -> Börja tjäna pengar på annonsavgifter eller gå i graven pga bristande lönsamhet.

Vidare är det just nu gratis att annonsera här.
100% billigare än blicket.
Så varför passar du inte på?

Permalänk
Medlem

Kan inte förstå alla som gnäller över en höjning på 15 kronor. Ok om annonserna skulle kostat från 100 kronor + ev extra. Känns mer som alla bara vill skrika av sig då det är lite tråkiga tider i allmänhet just nu. Om ni nu har det så uruselt ekonomiskt eller bara är allmänt snåla får ni väl hålla er tills de kör gratis annonser nästa gång. Det brukar ju komma lite då och då. Eller så sparar ni ihop och lägger upp en ordentlig annons med flera prylar samtidigt istället för att ha en annons per grej.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Kan inte förstå alla som gnäller över en höjning på 15 kronor. Ok om annonserna skulle kostat från 100 kronor + ev extra. Känns mer som alla bara vill skrika av sig då det är lite tråkiga tider i allmänhet just nu. Om ni nu har det så uruselt ekonomiskt eller bara är allmänt snåla får ni väl hålla er tills de kör gratis annonser nästa gång. Det brukar ju komma lite då och då. Eller så sparar ni ihop och lägger upp en ordentlig annons med flera prylar samtidigt istället för att ha en annons per grej.

En höjning på 15kr är en höjning på 100%, och sen vet jag inte om så många skriker av sig utan bara säger vad dom tycker om höjning och ändringar.

Sen finns ju dom som kommer in och gnäller om att folk bara gnäller och är snåla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

En höjning på 15kr är en höjning på 100%, och sen vet jag inte om så många skriker av sig utan bara säger vad dom tycker om höjning och ändringar.

Sen finns ju dom som kommer in och gnäller om att folk bara gnäller och är snåla.

Ja va fan. Vi är ju Svenskar. Vi gnäller. Det är vi fan världsbäst på Blir dock mest prat och inte så mycket handling. Nu menar jag dock inte att vi ska åka till Swec´s kontor (när väl Corona-skiten är över) och TP:a hela byggnaden med allt överblivet muggpapper alla köpt på sig de senaste veckorna. Men mycket snack blir det. Tror de flesta kommer fortsätta sälja här även med det nya priset. Är ju inte direkt billigare någon annan stans. Visst Facebook är gratis men det kanske lär inte kommer vara så för evigt. Och vem vet. Kanske grabbarna (och tjejerna???) på Swec ta till sig av kritiken och gör något kalasbra av det. Tex olika priser beroende på vad man säljer etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det verkar som att SweC borde ha gjort en Intel. Blåsa upp alla nyheter i marknaden, samtidigt som man tiger stilla om prishöjningar och liknande.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Företag fungerar så här, vare sig vi vill eller inte.
Edin äger inte längre Sweclockers.
Deras ekonomi har växt starkt senaste åren, mycket vill ha mer. (geeks ab)

Riktigt tråkig utveckling av en så i grunden bra sida.
När pengarna styr så...
(gillar också att jag har ett hjärta som säger att jag stödjer Swec och inte kör adblock, stämmer inte alls)
Adguard Adblocker har jag använt de senaste åren här...

Permalänk
Medlem

Tror detta är helt fel strategi.

Att lägga till extra funktionalitet kan såklart leda till en enkel slutsats att "åh, nu har vi lagt ner mer utveckling, nu måste vi ta mer betalt för att tjäna igen det". Men det skulle också kunna leda till "åh, nu har vi lagt ner mer utveckling så vi får flera kunder för att tjäna igen det".

Att enbart höja priset är inte alltid rätt utan ibland hade den ökade kundbasen lett till ökade intäkter istället. Ökade priser leder oftast till färre kunder. Högre marginal per kund såklart, men färre kunder. Färre kunder på en marknad är oftast extremt dåligt då det medför att köpare också slutar kolla på den. Det i sin tur leder till ännu färre kunder eftersom det inte finns några köpare.

Ett lågt pris säkerställer att folk fortsätter använda tjänsten i den utsträckning dom gör och den nya funktionaliteten, som ju kostar att använda, är ytterligare funktionalitet era kunder kan använda sig av för att boosta sina annonser på olika sätt.

Men tiden får väl utvisa vilken väg som är rätt. Antingen så behåller ni i stort sett samma vinst som förut, fast fördelat på färre kunder, eller så kommer hela tjänsten rasa i en nedåtgående spiral.

Permalänk
Medlem

Hm, jag har personligen inte några problem med uppdaterad marknad eller nya annonspriser. Tycker designen på ikoner är lite iOS eller Nintendo av någon anledning men smaken är som baken. En kompromiss gällande priset skulle kunna vara att ha liknande Tradera. Om annonsen blir såld så kostar annonsen 10% av slutvärdet, minst 15kr och max 30kr. På så sätt kan man fortfarande sälja billigare komponenter på forumet och blir de inte sålda så kan de annonseras igen. Samtidigt får Sweclockera annonsintäkter från dyrare försäljningar.

Permalänk
Medlem

Det bästa alla kan göra, om ni inte gillar nya priset, är att inte lägga ut någonting alls, noll grejor att sälja, köp inget, om ni tycker det nya 100% högra priset är okej får ni väl fortsätta som vanligt.

Egentligen är det inte svårare än så.

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag ni använder fel strategi. Det nya priset gör att jag fortsättningsvis kommer satsa på blocket och facebook. Jag bryr mig väldigt lite om att ni lägger mer tid och resurser på utveckla den. Det är ofta man bara "testar" lite med en annons och då ska den inte behöva kosta så mycket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Semjonov:

Det bästa alla kan göra, om ni inte gillar nya priset, är att inte lägga ut någonting alls, noll grejor att sälja, köp inget, om ni tycker det nya 100% högra priset är okej får ni väl fortsätta som vanligt.

Egentligen är det inte svårare än så.

Helt korrekt! Dock är detta en tråd om just detta.. så lite måste man få ventilera sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Helt korrekt! Dock är detta en tråd om just detta.. så lite måste man få ventilera sig

Det är ju valet alla måste göra, om nog många slutar lägga upp annonser måste dom ju göra något eller bara se Marknaden dö.

Permalänk
Medlem

Synd ni valt mjölka priset på marknaden dock!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

@superegg @pokerproffset @dblade @Falcon @molliz

Nu finns det auktionssidor som ettbud.se som är helt gratis att använda. Du kanske kan lägga ut dina retroprylar där @anon246659 istället för att slänga dem? Ser inte var de tar in pengar men de verkar ha hållt igång ett decennium och har en del användare. De har en gammaldags layout också som jag tycker är tilltalande.

Skrivet av Falcon:

Företag fungerar så här, vare sig vi vill eller inte.
Edin äger inte längre Sweclockers.
Deras ekonomi har växt starkt senaste åren, mycket vill ha mer. (geeks ab)

Riktigt tråkig utveckling av en så i grunden bra sida.
När pengarna styr så...
(gillar också att jag har ett hjärta som säger att jag stödjer Swec och inte kör adblock, stämmer inte alls)
Adguard Adblocker har jag använt de senaste åren här...

Jag håller med, tycker att Swec på vissa sätt backat ner i kommersträsket de tio åren jag följt sidan. Fortfarande är Swec bra i mycket men den riktiga själen håller på att försvinna. Andra saker som sidan backar på är kvalitén på vissa nyheter. Gamla nyheter bumpas så att en tror att en är ikapp nyhetsflödet och därmed missar en del. Ibland är det reklamnyheter, ibland är det fejk/hype. Även om jag förstår att allt är svårt att undvika så är det tyvärr betydligt vanligare att sådant dyker upp här nuförtiden. Trist att behöva gå hårt åt, gillar communityt kring den här sidan starkt. (Ja, ni ska ta åt er av kredden för ni förtjänar det)

Avgiften att lägga ut en annons skulle ha legat kvar på 15 kr men har inget emot att Swec tagit in extra via tillägg. Eller varför inte en "donera extra"-knapp för support? Då kan en själv välja till om det är så att en bara vill supporta Swec och en får extra exponering på köpet. Tror dock inte att det är aktuellt för de flesta nu med tanke på vilka hårda tider det är just nu.

Hade planerat att börja lägga ut saker själv när jag får behörighet men det känns inte roligt nu. Lutar åt att jag kommer gå till Tradera/Blocket/Ettbud beroende på vara.

Förtydligande
Permalänk
Inaktiv

Kul med nytt 🙂👍

Permalänk
Medlem

Skärpning, hörrni!

Det är inte gratis att lägga hundratals arbetstimmar på en produkt, speciellt inte om det är en produkt som flera personer arbetar på. Att SweClockers väljer att justera priset med 15 kronor efter alla dessa år ser inte jag som konstigt alls. Dessutom väljer de att justera priset i samband med att de lanserar förbättringar på produkten istället för att höja priset utan några förbättringar.

Feedback är jättebra, men istället för "fan vad fult det blir" så tror jag @Gurt och gänget hade uppskattat lite mer konstruktiva kommentarer, till exempel att man kan tycka att det är lite för mycket färger nu.

Att driva en nyhetssida är idag redan svårt. Det blir lite extra roligt när man scrollar lite snabbt här i tråden och ser att många av de som väljer att klaga på priset också använder AdBlock - då får SweClockers inte in några pengar alls. Detta känns som ett jättebra sätt för SweClockers att fortsätta få in pengar för att vidareutveckla hemsidan, fortsätta producera högkvalitativa nyheter, anställa fler personer och expandera till fler format, (tänk fredagspanelen).

Att vi här på SweClockers dessutom får möjligheten att sälja till andra likasinnade personer som förstår värdet av teknikprylar är för mig bara en bonus.

Men vem vet... jag kanske bara är ett fanboi.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det låter mycket med 100%, men i antal kronor handlar det inte om några stora summor per annons och vi var helt enkelt inte marknadsmässiga tidigare.

Marknadsmässiga gentemot vem?

Facebook, Shpock och Fotosidan är gratis. Tradera spelar i en egen liga när det kommer till bevakningar, betalningssäkerhet, fraktsubvention, omdömen, etc. Blocket har bevakningar och en enorm användarbas vilket leder till höga priser.

Säger inte att det är fel men imho så ger ingen av de nya funktionerna mervärde. Det är bara nya intäktskällor och inget som gör marknaden bättre för de som handlar. Nu fungerar marknaden som Fotosidan men tar betalt som om man vore Tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Skärpning, hörrni!

Det är inte gratis att lägga hundratals arbetstimmar på en produkt, speciellt inte om det är en produkt som flera personer arbetar på. Att SweClockers väljer att justera priset med 15 kronor efter alla dessa år ser inte jag som konstigt alls. Dessutom väljer de att justera priset i samband med att de lanserar förbättringar på produkten istället för att höja priset utan några förbättringar.

Feedback är jättebra, men istället för "fan vad fult det blir" så tror jag @Gurt och gänget hade uppskattat lite mer konstruktiva kommentarer, till exempel att man kan tycka att det är lite för mycket färger nu.

Att driva en nyhetssida är idag redan svårt. Det blir lite extra roligt när man scrollar lite snabbt här i tråden och ser att många av de som väljer att klaga på priset också använder AdBlock - då får SweClockers inte in några pengar alls. Detta känns som ett jättebra sätt för SweClockers att fortsätta få in pengar för att vidareutveckla hemsidan, fortsätta producera högkvalitativa nyheter, anställa fler personer och expandera till fler format, (tänk fredagspanelen).

Att vi här på SweClockers dessutom får möjligheten att sälja till andra likasinnade personer som förstår värdet av teknikprylar är för mig bara en bonus.

Men vem vet... jag kanske bara är ett fanboi.

Instämmer till fullo.
Man måste komma ihåg att SweC har hållit priset statiskt i många år i en värld där allting kostar allt mer för varje år som går.
Visst, man hade kunnat slentrianmässigt höja priserna med en krona om året istället för att göra vad som många verkar anse vara en så kallad chockhöjning.
Men vem vet, så små höjningar kanske inte hade motiverat att man faktiskt börjar lägga ner arbete på marknaden.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Något som för övrigt är väldigt störande när det ät gratiskampanjer är när folk gör dubbla annonser för samma saker. Detta kunde man kanske varna för så vi slipper det..

Visa signatur

Citera för svar!