Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Samsung ger True Wireless-hörlurar längre batteritid

Samsung ger True Wireless-hörlurar längre batteritid

Genom att integrera många funktioner i en krets möjliggör Samsung mer flexibla äkta trådlösa hörlurar med bättre batteritid.

Läs hela artikeln här

När man ändå har en liten låda där hörlurarna kan ladda i skulle jag föredra att kanske minska hörlurarna med 40% och ge 10% mer batteri (artikeln nämner 50% mindre yta så utgår från det).

När ska sweclockers recensera bluetooth 5.0 till PC?

Det är dags att slänga våra 4.0 usb på skräphögen nu

På vilket sätt skiljer sig äkta trådlösa lurar mot oäkta?

@ronnylov:
Wireless:

True wireless:

Skrivet av jehuty:

När man ändå har en liten låda där hörlurarna kan ladda i skulle jag föredra att kanske minska hörlurarna med 40% och ge 10% mer batteri (artikeln nämner 50% mindre yta så utgår från det).

Yta är inte lika med volym dock, så blir gissningsvis endast runt 5-10% mindre lurar eller längre batteritid beroende på om de också drar mindre ström.

Det som ofta suger med dessa typer av lurar är mikrofonen, dvs ingen hör vad man säger när man försöker ta samtal med dom. Dessa nya Samsungbuds kanske sköter det bättre än mina två år gamla buds får man hoppas, men det verkar ju inte vara helt lätt att få till verkar det som.

Skrivet av FL3JM:

Det som ofta suger med dessa typer av lurar är mikrofonen, dvs ingen hör vad man säger när man försöker ta samtal med dom. Dessa nya Samsungbuds kanske sköter det bättre än mina två år gamla buds får man hoppas, men det verkar ju inte vara helt lätt att få till verkar det som.

Min Jabra Elite 65t har strålande ljudkvalitet och tar bort bruset från kringmiljön, vilket jag fått berättat för mig från de jag pratar med. Nu har ju just Jabra väldigt lång erfarenhet av samtalsinriktade hörlurar så alla är nog inte lika bra, men det är inte konceptet True Wireless som medför dålig ljudkvalitet.

Skrivet av Zachtionman:

Min Jabra Elite 65t har strålande ljudkvalitet och tar bort bruset från kringmiljön, vilket jag fått berättat för mig från de jag pratar med. Nu har ju just Jabra väldigt lång erfarenhet av samtalsinriktade hörlurar så alla är nog inte lika bra, men det är inte konceptet True Wireless som medför dålig ljudkvalitet.

Delvis är det ju det. Ju längre från varandra man kan ha mikrofonerna (en närmare munnen och en längre bort) desto enklare blir det att ta bort bakgrundsljuden. En annan orsak är storleken -> batterikapacitet -> mindre kraftfulla algoritmer. Det finns därför större lurar som gör ett bättre jobb med det än 65t, trots tillverkarens kortare erfarenhet. Typ Bose 700.