Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Crytek antyder återigen Crysis Remastered

Crytek antyder återigen Crysis Remastered

I likhet med tidigare videoklipp om spelmotorn Crynengine innehåller Cryteks senaste video referenser till klassikern Crysis.

Läs hela artikeln här

fan skulle bli köp direkt , RTX stöd o hela kittet vore nice

Vad exakt ska de remastra, det tog CoD 10år att släppa något jämförbart? Lol😂
RTX och HDR hade kanske varit intressant..
Crysis var ett extremt mediokert spel, ge oss ett remastrat BF3 istället med RTX etc..

Ett givet köp!

Then here we going agin will it run Crysis Remastered this time 🤣

Skulle bli imponerade om de Remasterade spelet pass så bra så nuvarande datorer får det lika jobbigt att köra det som när det släpptes.

Alltså det var inget bra spel rent gameplaymässigt men är sjukt att så här 13 år senare så ser spelet fortfarande riktigt bra ut.

Senast redigerat 2020-03-25 12:01

Oj då. Modigt.
Nu vill jag inte förringa spelmekaniken/upplevelsen för mycket. Det var ett kul spel helt klart.

Men storheten för det spelet låg väl främst i att det kändes som att man hoppade fram et gäng år i grafisk utveckling.
Det konststycket är inte helt trivialt upprepa.

Jag vet inte, men jag får känslan av att det kan byggas upp en förhoppning om att just bli godsmacked av grafiken en gång till - och får man inte den delen så kommer något saknas.
Svårt att leva upp till - om så är fallet(?!)

Har jag blivit bönhörd! Crysis 1 med RTX!

Och kanske kommer jag kunna spela det i 60 fps till år 2030

Testade nyligen Crysis med min nuvarande rigg 8700/gtx1080 och det gick att maxa i 1440p och hålla över 100fps. Det ser fortfarande riktigt bra ut dessutom. Det som skulle behöva remastras är i så fall att gameplay känns gammalt, hur gubben rör sig osv.

Jag vill hellre ha ett nytt Crysis än dessa oändliga remasters.... tänk nytt istället för att gräva upp gammalt...

Fins nån raytracing mod rätt snyggt endå.

Har redan spelat genom Crysis så inget köp för min del

Crysis 1 är klart den bästa, så fort man kan boka den så kommer jag boka på en gång.

Älskar Crysis att dom uppdatera sitt gamla spel, synd att Battlefield inte gör samma sak hade vart rena drömmen att se Battlefield 2142 med deras nya grafikmotor.

Skrivet av ramlösa:

Vad exakt ska de remastra, det tog CoD 10år att släppa något jämförbart? Lol😂
RTX och HDR hade kanske varit intressant..
Crysis var ett extremt mediokert spel, ge oss ett remastrat BF3 istället med RTX etc..

Kan något mediokert vara extremt?

Tänk om man kunde få en remaster av Crysis föregångare Far Cry med modern grafik!

Den där lilla snutten som ser ut att vara från Crysis har man ju sett tidigare. Just det där klippet innehåller ju inget som får en höja på ögonbrynen direkt. Vet inte heller om det antyder att en remake är på gång, men man kan ju alltid hoppas.

Jag tycker i alla fall att det vore kul! Spelade igenom detta spel nästan trettio gånger "back in the day". Jag utmanade mig själv genom att spela på ett särskilt sätt - till exempel att jag aldrig får bli upptäckt, eller bara döda fiender med hjälp av fysik, med händerna osv. Hjälpte gjorde det att det var otroligt snyggt och att jag alltid gillat bra grafik.

Undrar om ”but can it run Crysis?” Får en renässans om detta stämmer...

Skrivet av Ahlen:

Alltså det var inget bra spel rent gameplaymässigt men är sjukt att så här 13 år senare så ser spelet fortfarande riktigt bra ut.

Jaså? Jag tyckte det var jävligt skoj att springa runt som Rambo eller Predator I djungeln och kötta.

Till Switch vore kul.

Crysis var väldigt coolt och kul (och vackert) tycker jag.

2:an och 3:an sög dock, i min mening, hästpung.

Trodde inte Cry Engine var så utbredd till så många spel.

Jag tyckte spelen var kul. Körde igenom dom för någon månad sen

Släpp en remaster på Battlefield 2 och jag blir GLAD.

Å andra sidan har crysis fått en del grafiska moddar som man får spelbart "ståfräs" så in i nordens. Med fins 4k texturer och annat ögongodis är det fortfarande ett vackert spel

Petar aldrig på en Crytek-produkt igen efter deras försök att stämma CIG/Star Citizen för att rädda en dålig ekonomi.

Som det skrevs högre upp vore det roligt om det klämdes ur så pass mycket att det blev svettigt för dagens datorer också. Sen så måste det i så fall även synas en markant skillnad såklart.

Tyckte Crysis var riktigt skoj. Förutom banorna där man var inne i alienbasen samt den där satans flygbanan när man ska ta sig från ön...

Vad jag förväntar mig av en remaster när det kommer till Crysis;

• Path-tracing ("RTX" i sin fulla form)

• Högupplösta texturer (4K+)

• MSAA/SSAA

• Vulkan/DX12Ultimate (DirectX Raytracing, Variable Rate Shading, Mesh Shaders och Sampler Feedback)

• multi-core/thread support (8+)

• per-object motion blurr

• Nya animationer (60fps+)

• förbättrad physics engine (tänker mig typ PhysX liknande)

Vill helt enkelt se moderna maskiner gå på knäna om spelet ska maxas, precis som det gjorde för 13 år sedan - Ta spelet till Next-gen innan det ens är här!

Men kan den maxa Crysis Remastered?

Varför har de inte inkluderat FarCry i sin video? Köpte Ubis*** upp hela namnet också eller? Ett spel jag faktiskt spelade en rejäl del. Grafiken i spelet var fantastiskt bra gjord för att vara från 2004.

Skrivet av Yatagarasu:

Vad jag förväntar mig av en remaster när det kommer till Crysis;

• Path-tracing ("RTX" i sin fulla form)

• Högupplösta texturer (4K+)

• MSAA/SSAA

• Vulkan/DX12Ultimate (DirectX Raytracing, Variable Rate Shading, Mesh Shaders och Sampler Feedback)

• multi-core/thread support (8+)

• per-object motion blurr

• Nya animationer (60fps+)

• förbättrad physics engine (tänker mig typ PhysX liknande)

Vill helt enkelt se moderna maskiner gå på knäna om spelet ska maxas, precis som det gjorde för 13 år sedan - Ta spelet till Next-gen innan det ens är här!

Håller med dig på alla punkter, det hade varit häftigt! Men varför inte klämma till med binaural/3D-ljud också?