Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

K77 Itx bygge

Ville bygga något litet och fastnade för ett taobao chassi vid namn K77.
Billigt, skevt & vassa kanter men det var ett roligt äventyr med något lite annorlunda.

Ett budget bygge med hopplock ifrån garderoben & marknaden här.
Chassi: SGPC K77
Moderkort: Aorus b450i
Ram: 16gb Dominator Platinum som bidrar fint till det dämpade utseendet.
Lagring: 1 250gb WD Black & en 960gb Kingston A400 får räcka.
Psu: sf450, skulle ha gått med något grövre men sålde mitt sf600 precis innan jag bestämde mig för att bygga smått.
Gpu: Ett 580 ifrån Sapphire passar som handsken & bidrar även det till looken jag ville ha.
Kylning: Noctua D9L & 2st Redux fläktar.

Överlag gillar jag skarpt vad som blev men ska definitivt bli något större & lite mer premium nästa gång i chassiväg, ncase m1 i silver är en stilig sak

Besök galleriet här

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@lnd1437: Riktigt schysst.

Jag fick hem min K39 förra veckan. Tycker nog att den silvriga är snyggare än svart alternativ.
Var K77 med aluminium-sidopanel?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

@davidtheDoom
Tackar
Ouch vet inte om jag skulle ge mig på att bygga riktigt så litet men jag gillar hur k39 ser ut. Svart repar tydligen extremt enkelt så jag körde på silver. Glassida

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

Vad för kablar till nätagget är det?

Permalänk
Medlem

Intressant bygge! Vad tycker du om chassit nu efter lite tid? Hur är kvaliteten, och hur är temperaturerna?

Jag sitter just nu på datorn i signatur, och är helt nöjd, men det kliar i byggarfingrarna.

Jag sitter på ett RX 5700 Pulse, som är 3,5mm tjockare än ditt 580 Nitro. Finns det marginal i botten, och verkar kortet dra in luft alls?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Ville bygga något litet och fastnade för ett taobao chassi vid namn K77.
Billigt, skevt & vassa kanter men det var ett roligt äventyr med något lite annorlunda.

Ett budget bygge med hopplock ifrån garderoben & marknaden här.
Chassi: SGPC K77
Moderkort: Aorus b450i
Ram: 16gb Dominator Platinum som bidrar fint till det dämpade utseendet.
Lagring: 1 250gb WD Black & en 960gb Kingston A400 får räcka.
Psu: sf450, skulle ha gått med något grövre men sålde mitt sf600 precis innan jag bestämde mig för att bygga smått.
Gpu: Ett 580 ifrån Sapphire passar som handsken & bidrar även det till looken jag ville ha.
Kylning: Noctua D9L & 2st Redux fläktar.

Överlag gillar jag skarpt vad som blev men ska definitivt bli något större & lite mer premium nästa gång i chassiväg, ncase m1 i silver är en stilig sak

Besök galleriet här

Shysst bygge, vart köpte du chassit och kablarna till PSUn?

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Avstängd

@Kimpish chasit ifrån taobao.com och kablarna ifrån dreambigbyray @etsy

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

@Kimpish chasit ifrån taobao.com och kablarna ifrån dreambigbyray @etsy

Jag får nog glöma drömmen jag kan inte skapa ett konto på Taobao av någon skum anledning.

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Kimpish:

Jag får nog glöma drömmen jag kan inte skapa ett konto på Taobao av någon skum anledning.

Jag smiter in tipset superbuy.com som jag använde för att handla på taobao.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag smiter in tipset superbuy.com som jag använde för att handla på taobao.

Tack för tipset! 299 CNY (394kr) för K77 är ju helt okej! Hur mycket har du betalat ungefär för frakt via superbuy, och hur lång leveranstid har det varit ungefär?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Sando: Jag betalade 309 CNY för frakt av ett K39-chassi, ett nätagg, en riser och ett instickskort. Frakten lär inte vara densamma som nu då flygen står still men för mig tog det kanske två veckor i början av mars. Jag maxade paketeringen i princip. Köpte ingen trälåda men inplastning mm.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Sando: Jag betalade 309 CNY för frakt av ett K39-chassi, ett nätagg, en riser och ett instickskort. Frakten lär inte vara densamma som nu då flygen står still men för mig tog det kanske två veckor i början av mars. Jag maxade paketeringen i princip. Köpte ingen trälåda men inplastning mm.

Tack!

Helhetspriset blir ju nog rätt högt om man jämför med mera mainstream-alternativ, i alla fall om det blir några problem.

Jag är själv lite sugen på antingen SGPC K77 eller ZS A4:

https://www.superbuy.com/en/page/buy?nTag=Home-search&from=se...

Men 850 CNY+frakt på då kanske 300-400 CNY blir aningen högt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sando:

Tack!

Helhetspriset blir ju nog rätt högt om man jämför med mera mainstream-alternativ, i alla fall om det blir några problem.

Jag är själv lite sugen på antingen SGPC K77 eller ZS A4:

https://www.superbuy.com/en/page/buy?nTag=Home-search&from=se...

Men 850 CNY+frakt på då kanske 300-400 CNY blir aningen högt.

Jo man ska väl inte förvänta sig att ett monterat chassi från Kina med flygfrakt är billigare än vanliga chassin via kontainerskepp.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag smiter in tipset superbuy.com som jag använde för att handla på taobao.

Nice, då kanske drömmen vaknar till liv igen.

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Avstängd

Hel del taobao chassin har letat sig in på Aliexpress. Ofta med gratis frakt

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰