Taiwan inför inreseförbud – Computex 2020 hänger löst

Permalänk
Melding Plague

Taiwan inför inreseförbud – Computex 2020 hänger löst

Med drygt två månader kvar till världens största hårdvarumässa Computex stänger värdlandet Taiwan gränserna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Computex är den bästa mässan på hela året tycker jag, så det är klart att det suger riktigt hårt men när allt annat ställs in och så och vi befinner oss i en sällan skådad pandemi så är det logiskt och förståeligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Inget att tveka på, sätt nytt datum 6 mån framåt eller ställ bara in. Visserligen är nog den mässan den mest kapabla att ordna en hyfsad online variant av sig själv, om man bara kan få med sig de flesta större utställare på det.
Wuhan Electronics Show? Det är väl snart det säkraste stället att vara på. Lite trist för pressen att vara inlåsta 14 dagar före öppningen bara.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nooooooooooo! jag som är riktigt taggad på att åka till Computex igen! Helt klart den roligaste mässan

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Kenneth:

Nooooooooooo! jag som är riktigt taggad på att åka till Computex igen! Helt klart den roligaste mässan

Själv hade jag en resa bokad till nästa onsdag. Ska bli intressant att se vad KLM säger om saken, de har sedan några veckor tillbaka erbjudit ombokning.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Är väl ingen högoddsare att alla evenamang kommer vara inställda de närmaste månaderna.

Permalänk
Medlem

Såg nån kommentar nånstans som sa att 2020 känns som filler i en halvkass TV-serie.

Kan vi inte bara vara överens om att allt är inställt så hörs vi igen efter nyår?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Såg nån kommentar nånstans som sa att 2020 känns som filler i en halvkass TV-serie.

Första säsongen är ofta lite beige.
Season 2 - Kenneth's CES 2021 Zombie Rampage.

Permalänk
Medlem

Meeeen! jag vill ha en AMD lansering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xmmm:

Meeeen! jag vill ha en AMD lansering!

Det vill vi alla, men:

Grafikkort RDNA2 / Big Navi ser ut att bli sent på året. Försenas de (konsoll-produkterna går före) så kanske vi bara får en refresh på nuvarande Navi-baserade sortiment i år.

Zen 3 processorer för konsumenter blir det kanske inga av före nyår och servermarknaden har tidigare sagts ha prioritet. Eventuellt någon enstaka modell om AMD känner behov av att slå något nytt i huvudet på Intel. Vilket känns tveksamt.

Laptop-processorerna är släppta men tillgången på nya maskiner lär bli låg före sommaren. Förhoppningsvis full gas där till hösten, om marknaden finns. 🙏

B550 moderkort ja, de ser ju ut att vara på väg äntligen. Ingen känner sig väl manad för någon större lanseringsdrive före sommaren som det är nu.

Permalänk
Medlem

Man förstår varför synda om Computex 2020 inte blir av..
Kan dom inte ha den virtuell ?? typ alla kunder som vill kolla av godsakerna får en virtuell toon som dom kan gå runt med och kika in sakerna sen kan dom ha demonstratörer som kan svara på frågor och visa upp sakerna tekniken finns för de.. och man missar att få känna och klämma på sakerna .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Mycket trist, men samtidigt helt förståeligt (och i princip förväntat)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/