Quiz: Vad får dina pixlar att glöda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jpau94:

Jag är lite tveksam till att prestandakrav skalar så tydligt rakt av med antalet pixlar som 1080p/4K frågan säger.

Varje pixel måste beräknas, det är det som är kruxet.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Hur får du det till 8?

Jo jag tänkte på Titan.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Min första 10/10, några gissningar men ändå!

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

7/10 blev det

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Wow. Fick 8/10. Så glad.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Ännu en 10/10 med lite hjälp av google.

Permalänk
Medlem

8/10

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

6/10 men många chansningar. Kändes mest som reklam för ASUS.
Edit: Ser nu att den var sponsrad.

Permalänk
Medlem

8/10. Fick för mig att EVGA's KO 2060 var en del av NVIDIAs lineup

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför har alla quiz blivit så tråkiga? Jo för att det dels frågas frågor om specifika modeller utan egentligen anledning. Dessutom får jag alltid känslan av att någon står bakom den quiz domvill sälja sina produkter.

Permalänk
Medlem

10/10 helt utan fusk... faktiskt.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jan-banan:

Varför har alla quiz blivit så tråkiga? Jo för att det dels frågas frågor om specifika modeller utan egentligen anledning. Dessutom får jag alltid känslan av att någon står bakom den quiz domvill sälja sina produkter.

Yes. Det här qizet är det någon annan som står bakom. Jag tror det är läge att besöka quizens startsida. Där står det tydligt att det är ett samarbete med Republic of gamers.

Min poäng är att sweclocekrs är tydliga med när det är samarbeten för quizzarna.

Och det händer väl att samarbetspartners är olika bra på att knåpa ihop frågor. Kan säkert finnas några quiz som är mindre intressanta än andra.
Däremot håller jag inte med om att alla quiquiz blivit tråkiga. Tvärt om är jag förvånad över hur de klarar av att fortsätta ösa på med nya quiz konstant. Själv hade jag varit tömd på nya frågor och upplägg efter några enstaka månader.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Yes. Det här qizet är det någon annan som står bakom. Jag tror det är läge att besöka quizens startsida. Där står det tydligt att det är ett samarbete med Republic of gamers.

Min poäng är att sweclocekrs är tydliga med när det är samarbeten för quizzarna.

Och det händer väl att samarbetspartners är olika bra på att knåpa ihop frågor. Kan säkert finnas några quiz som är mindre intressanta än andra.
Däremot håller jag inte med om att alla quiquiz blivit tråkiga. Tvärt om är jag förvånad över hur de klarar av att fortsätta ösa på med nya quiz konstant. Själv hade jag varit tömd på nya frågor och upplägg efter några enstaka månader.

Vet inte om jag ska skulle kalla det tydligt. Jag fick gå tillbaka till sidan och kolla om det stod något om ASUS efter att jag läst tråden.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Fullföljde inte Quizen, det blev lite väl mycket Asus fanboism

Bättre att hålla dem fria från tillverkare

Permalänk
Medlem

7/10 Korrekta svar!
Pixlarna glöder och din AURA lyser av kunskap (samt fullt adresserbara färger). Bra jobbat, käre SweClockers-medlem!

Slarvade och borde tagit 9 av 10 på denna, fan!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Fullföljde inte Quizen, det blev lite väl mycket Asus fanboism

Bättre att hålla dem fria från tillverkare

var väl ändå ganska tydligt vilken källa det kom ifrån?

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

@kirayatail: Den var inte där igår. De verkar ha lagt till den tydligare disclaimern efter så många kommentarer tyder på att personer inte sett den förra texten. Igår var det bara den svarta randen över bilden med grå text. Jag uppskattar att de förtydligade det. Igår började jag på quizet innan jag sett att det var reklam och även när jag började leta efter det så tog det några sekunder att hitta texten.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Tveksam definition av DLSS imo.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av ipac:

Tveksam definition av DLSS imo.

Rätt alternativ är formulerat nästan exakt utefter Nvidias beskrivning av syftet med tekniken:

"Deep Learning Super Sampling (DLSS) is an NVIDIA RTX technology that uses the power of AI to boost your frame rates in games with graphically-intensive workloads. With DLSS, gamers can use higher resolutions and settings while still maintaining solid framerates."

Skrivet av johanandersson:

@kirayatail: Den var inte där igår. De verkar ha lagt till den tydligare disclaimern efter så många kommentarer tyder på att personer inte sett den förra texten. Igår var det bara den svarta randen över bilden med grå text. Jag uppskattar att de förtydligade det. Igår började jag på quizet innan jag sett att det var reklam och även när jag började leta efter det så tog det några sekunder att hitta texten.

Nah, artikeln var sponsormärkt från början men jag glömde att lägga till boxen i foten. Så den adderades jag några timmar senare när detta upptäcktes.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

8/10, med en irriterande klantmiss pga tillfällig sinnesförvirring och förstås en miss på sista frågan.

Sista frågan får sjutton tummar ned, extremt värdelöst vetande. Skäms!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

9/10, kände inte igen det vita grafikkortet

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

7/10. Missade bl.a. på hur många grundmodeller det finns utav 20x0 serien.
Fick det till 4 men alternativen var 6, 7 o 8 så där var det rena gissningar.

Skrivet av Wizbro:

7/10, tycker vissa frågor är för kopplade till särskilda varumärken snarare än grafikkort som helhet.

Ah som den där jäkla frågan om va det vita kortet hette....ren gissning där.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Hur många grund modeller ingår.
Hmm
2080 Ti
2080
2070
2060

Om vi ska räkna Super så varför inte avskilja TU106-200A-KA-A1 och TU104-150-KC-A1 vad är standard kort? Nvidia Titan RTX via nvidas hemsida är det standard lineup?

Lite mycket Asus sponsor utan att jag ser kopplingen till resten av det hela. Då jag redan överbelastar vrm så tror jag inte jag vill koppla in någon extra flekt till GFX om det inte går att låsa via firmware. Extra på vrm men inte låta en app fixa det.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem