Permalänk

Mitt GOD Warzone krashar!

Tjenare! Har nyligen laddat ner GOD Warzone och när jag försöker starta spelet så krashar det direkt.. Har ett 1070, i5-9600k, 16gb ram 2666 mhz.

Får en pop-up där det står:
""DEV ERROR 5761"
"DirectX encountered an unrecoverable error"
Har DirectX 12
Sedan står det även att jag ska gå in på deras support sida men hittar inga svar där heller..
Någon som är kunnig inom detta och kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

testa ändra Texture resolution ifrån high till normal eller low, hade problem när jag körde high.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

@Oneone: Jag kommer inte ens in i main lobby innan spelet krashar.. Så kan inte ändra något sånt, får bara ändra ljudinställningar som kommer upp i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirekire44:

@Oneone: Jag kommer inte ens in i main lobby innan spelet krashar.. Så kan inte ändra något sånt, får bara ändra ljudinställningar som kommer upp i början.

ahhhh ok, ta bort hela call of duty mappen då så att inställningarna resettas, under document. eller starta spelet i felsäkert läge.

kör DDU också hade jag gjort.

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Du kan oxå prova att installera om DirectX...

https://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=35

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

@Homer_S1: Jag har ju DirectX 12..? Har jag inte det redan då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirekire44:

@Homer_S1: Jag har ju DirectX 12..? Har jag inte det redan då?

Jodå, men ibland kan en ominstallation hjälpa.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirekire44:

@Homer_S1: Jag har ju DirectX 12..? Har jag inte det redan då?

Spelet kraschade på en av mina burkar och bara av att installerade om spelet löste det.
Jag kunde ibland komma till menyn sen kraschade det och ibland kunde jag inte ens starta spelet .

Permalänk
Medlem

Kraschar här med. Efter patchen igår kommer jag ca 30s in i "Warm-up" sedan krasch till skrivbordet utan något felmeddelande. Har testat Scan-Repair, satt allt på Low och stängt av så mycket det går i spelet, DDU och ny installation av GPU drivrutiner. Nästa får bli att installera om hela spelet.

Har också noterat att de andra spelen jag testade igår, efter jag gick bet på Warzone, funkar finfint.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

@ExcZist: Testade att avinstallera spelet och ladda ner det igen men det kraschar fortfarande..

Permalänk

@Opatagio: Kommer inte ens in i "main lobbyn" så kan inte ändra mina grafik inställningar på spelet.. Avinstallerade spelet och ladda ner igen men kraschar fortfarande. Är inte så kunnig inom datorer så har inte en blekaste aning vad felat kan vara.

Permalänk
Medlem

@Kirekire44: startar du spelet i safe mode?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

@Oneone: Har testat både med och utan safe mode, inget funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirekire44:

@Oneone: Har testat både med och utan safe mode, inget funkar

testade du att köra DDU? som jag länkade.

kör du OBS eller något annat samtidigt? eller RivaTuner Statistics Server.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

@Oneone: Höll på att stänga av spelet och starta om det så kom jag längre och längre in i spelet, har nu spelat drygt 3 matcher.

Permalänk
Medlem

Stäng av alla overlays, MSI afterburner, fps räknare, Discord med mera så funkar det sedan

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna till Nvidia? Mitt kraschade när jag inte hade de senaste.

Permalänk
Medlem

Ok, har fått spelet att fungera utan att krascha efter första minuten. Körde lite igår i ca 3h och det fungerade fint då.

Följde denna guide https://www.reddit.com/r/CODWarzone/comments/flbb47/pc_crash_...

Nackdelen är att varje gång man startar battle.net eller spelet måste man döpa om exe-filen igen, men den metoden fungerar för mig.

Edit: Dessa krascher verkar vara Known Bugs https://trello.com/c/E4YdnGhN/110-players-reporting-crashes-w...

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Testade igår efter att ha hämtat senaste patchen. Nu kraschar jag inte i solo-spel men kör jag grupp (squad) så kraschar det som innan patchen. Så något har dom ändrat sedan patch men helt löst blev det inte, jag måste fortfarande döpa om exe-filen efter jag startat spelet om jag ska spela i grupp (squad).

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Använder du reshade?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@ronz: Nope. Provat senaste AMD drivrutiner och även backat till 19.2 eller nåt sånt. Det jag inte har gjort är att formatera om datorn. Men eftersom inga andra spel (7 days to die, Rust, CS och några till) har några problem med vare sig förväntad fps eller kraschar så har jag inte ids göra det.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701