Bästa luftflöde för 120mm radiator

Permalänk

Bästa luftflöde för 120mm radiator

Tjena, har köpt mig ett x570 mb och ett fractal define s och undrar vart jag bör sätta mina fläktar för bästa luftflöde. Som jag har det idag är det 3st 140mm fläktar i fronten pga av att de är ett dammfilter där så de inte suger in en massa damm.

Och kör en h60 v3 push and pull (2 st Noctua NF-A12x25 PW) som är monterat vertikalt bak i chassit.

Har bra temps men vill bara dubbelkolla om någon här har något tips eller om jag tänkt helt fel. Eftersom amd moderkort har en förmåga att bli lite varma

Permalänk
Medlem

Sätter du radiatorn i fronten, så blir cpu'n lite svalare, eftersom den får in frisk luft. Men allt annat blir lite varmare. Jag skulle nog köra som du gör nu.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Sätter du radiatorn i fronten, så blir cpu'n lite svalare, eftersom den får in frisk luft. Men allt annat blir lite varmare. Jag skulle nog köra som du gör nu.

Okej! Har runt 35-38 idle och runt 55-60 när jag spelar, enligt ryzen master. Så antar att man får vara nöjd!