Permalänk
Medlem

Samsung 850 EVO 500Gb

En st Samsung SSD till salu.

Samsung 850 EVO 500GB

Köp nu pris: 500kr
Eller bud!!!

Den är knappt använd. Så istort sett nyskick!

M vh skog1s

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

463:- inkl frakt bjudet

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Köper för 500 + frakt

Permalänk
Medlem

550kr plus frakt

Permalänk
Medlem

@Mainman:

Såld till dig.

Ett bra pris för oss båda.

Pm kommer.

Avslutar annonsen när Kr finns på kontot.

M v h Johan/skog1s

Rättstavning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicholay:

Köper för 500 + frakt

Skrivet av skog1s:

@Mainman:

Såld till dig.

Ett bra pris för oss båda.

Pm kommer.

Skog1s hade du inte satt 500kr som "köp nu" pris?
Nicholay var faktiskt före med sitt bud. Tycker det är dåligt stil av dig att ha ett "köp nu" pris för att sedan skita i det.

Är du så pengarkåt så ska du kanske skippa "köp nu" priser i dina kommande annonser.

Permalänk
Skrivet av Maniak01:

Skog1s hade du inte satt 500kr som "köp nu" pris?
Nicholay var faktiskt före med sitt bud. Tycker det är dåligt stil av dig att ha ett "köp nu" pris för att sedan skita i det.

Är du så pengarkåt så ska du kanske skippa "köp nu" priser i dina kommande annonser.

Jepp, håller med. Tycker också det är dålig stil, då den andra personen gav det som skulle vara ett "köp nu" pris, men som nu kan känna sig blåst, bara för att någon annan lade ett högre bud.

Förhoppningsvis gör du inte om samma sak nästa gång du ska sälja något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maniak01:

Skog1s hade du inte satt 500kr som "köp nu" pris?
Nicholay var faktiskt före med sitt bud. Tycker det är dåligt stil av dig att ha ett "köp nu" pris för att sedan skita i det.

Är du så pengarkåt så ska du kanske skippa "köp nu" priser i dina kommande annonser.

Skrivet av Rikard225:

Jepp, håller med. Tycker också det är dålig stil, då den andra personen gav det som skulle vara ett "köp nu" pris, men som nu kan känna sig blåst, bara för att någon annan lade ett högre bud.

Förhoppningsvis gör du inte om samma sak nästa gång du ska sälja något.

Men visst står det "Eller bud" Med i annonsen ?

Pengakåt är jag verkligen inte, har nästan gett bort saker här ju!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Bjuder 600 + frakt då

Permalänk
Medlem

@Nicholay:

Skrivet av skog1s:

@Mainman:

Såld till dig.

Ett bra pris för oss båda.

Pm kommer.

Avslutar annonsen när Kr finns på kontot.

M v h Johan/skog1s

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Men visst står det "Eller bud" Med i annonsen ?

Pengakåt är jag verkligen inte, har nästan gett bort saker här ju!!

Det brukar ju dock vara som så att när någon skriver ett "köp nu" pris eller bud, så menar man bud under "köp nu" priset, inte över. För annars fyller ju inte "köp nu" någon egentlig funktion, om man ändå kan bjuda över det.

Det är så jag tänker i alla fall. Så om du hade skrivit att vi kör budgivning och att du säljer när du känner dig nöjd, så hade det varit bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikard225:

Det brukar ju dock vara som så att när någon skriver ett "köp nu" pris eller bud, så menar man bud under "köp nu" priset, inte över. För annars fyller ju inte "köp nu" någon egentlig funktion, om man ändå kan bjuda över det.

Det är så jag tänker i alla fall. Så om du hade skrivit att vi kör budgivning och att du säljer när du känner dig nöjd, så hade det varit bättre.

Precis så tänker jag också, varför sätta ett "köp nu" pris om man ändå inte har för avsikt att följa det.
Vill du ha bud så skriver du bud, och vill du ha ett minimum belopp så skriver du start bud och inte köp nu och utgår därifrån.

Permalänk
Medlem

...är väl upp till säljaren att bestämma vem och till vilket pris han säljer sin vara till? Har man problem med det kan man köpa nytt eller hålla sig till Tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

...är väl upp till säljaren att bestämma vem och till vilket pris han säljer sin vara till? Har man problem med det kan man köpa nytt eller hålla sig till Tradera.

Tror att du har missat poängen med den här diskussionen.
Om en säljare sätter ut en "köp nu" pris så kan man hålla sig till det?
Annars kan man skylta med "öppen budgivning". Eller har JAG missat poängen med "köp nu pris".?
Äcen på Tradera så är köp nu pris det säljaren säljer varan direkt för.

Permalänk
Medlem

Allt detta visar bara att man i annonser ska vara tydlig med vad man menar. "Köp nu-pris" är inte samma sak som "bud från xxx" etc. Men visst, TS är inte enda syndaren, det är väldigt vanligt att man ser annonser där säljaren är otydlig med vad som verkligen gäller. Bara ett sådant uttryck som "1000 kronor eller bud". Vad betyder det egentligen - att saken inte säljs för mindre än tusen kronor och säljaren accepterar bud från denna summa? Eller är tusen kronor ett köp-nu-pris och säljaren accepterar alla bud under denna nivå, även så lite som en femtiolapp?. Eller Är det kanske bara ett riktpris och säljaren accepterar bud både över och under och säljer till högstbjudande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maniak01:

Tror att du har missat poängen med den här diskussionen.
Om en säljare sätter ut en "köp nu" pris så kan man hålla sig till det?
Annars kan man skylta med "öppen budgivning". Eller har JAG missat poängen med "köp nu pris".?
Äcen på Tradera så är köp nu pris det säljaren säljer varan direkt för.

Inte missat ett dugg, personen som fick den erbjöd mer pengar 3min efter och innan någon affär var avklarad. Självklart tar säljaren det högre budet då.
Säljarens vara och han bestämmer vem som får köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Inte missat ett dugg, personen som fick den erbjöd mer pengar 3min efter och innan någon affär var avklarad. Självklart tar säljaren det högre budet då.
Säljarens vara och han bestämmer vem som får köpa.

Vet du ens överhuvudtaget vad ett "köp nu" pris innebär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maniak01:

Vet du ens överhuvudtaget vad ett "köp nu" pris innebär?

Absolut, men jag vet också att det är säljarens vara tills pengar bytt hand.

Permalänk
Skrivet av Olsson80:

Absolut, men jag vet också att det är säljarens vara tills pengar bytt hand.

Självklart, det är ingen som motsäger sig det. Vad diskussionen däremot började med, var angående användandet av "köp nu" i annonsen och dess definition.

Jag personligen tyckte det användes på ett konstigt sätt, genom att tillåta bud över det som skulle vara ett "köp nu" pris. Men det går väl att tolka på olika sätt, vad som just innebär med "köp nu eller bud".

Enklast är nog att acceptera att vi alla uppfattar saker och ting olika, och att fel i kommunikationen därmed kan uppstå.

Nu har i alla fall jag diskuterat klart. Ha det gött allesammans 🙂.