Battle royale-spelet Call of Duty: Warzone når 15 miljoner spelare på tre dagar

Permalänk
Melding Plague

Battle royale-spelet Call of Duty: Warzone når 15 miljoner spelare på tre dagar

En rejäl bana och många spelare är fortfarande ett vinnande koncept i spelvärlden, antyder de höga Call of Duty-siffrorna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är sjukt rörigt, håller mig till Apex känns mer genomtänkt

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt trevligt, men svårt! Har precis börjat ladda ner det. Ska prova i Crossplay med sonen och svågern. Risk för att det blir att hålla sig till småungarna i Fortnite istället.

Permalänk
Medlem

Speltorka + gratis spel = succée?
Har inte provat det själv.
Man får väl se hur det håller i sig?

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk
Inaktiv

Kul spel så länge det inte kraschar! Har någon haft problem med att spelet kraschar och lyckats lösa det så skriv 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Kul spel så länge det inte kraschar! Har någon haft problem med att spelet kraschar och lyckats lösa det så skriv 🙏

För mig hjälpte det att inte köra fullscreen samt ställa ner lite snygga effekter

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

Apex är roligare

Permalänk
Medlem

Så, är detta helt gratis? Eller bara ett gratis tillägg om man redan har betalt för senaste CoD?

Och är det snarlikt Blackout-grejen de körde? Eller har de ändrat något som gör det här mer intressant?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Så, är detta helt gratis? Eller bara ett gratis tillägg om man redan har betalt för senaste CoD?

Och är det snarlikt Blackout-grejen de körde? Eller har de ändrat något som gör det här mer intressant?

Helt gratis precis som fortnite å apex, väldigt likt apex fast cod med en liten tvist och lite unika funktioner.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Helt gratis precis som fortnite å apex, väldigt likt apex fast cod med en liten tvist och lite unika funktioner.

Nja att cod är helt gratis skulle jag inte säga men man får spela 2 modes medans du måste köpa spelet för att få spela dom andra. Sen visst är ranks och, seasonpass etc upplåsta men det är ju bara warzone BR/Plunder man får spela 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Nja att cod är helt gratis skulle jag inte säga men man får spela 2 modes medans du måste köpa spelet för att få spela dom andra. Sen visst är ranks och, seasonpass etc upplåsta men det är ju bara warzone BR/Plunder man får spela 😂

Fast de va en nyhet om just warzone som är helt gratis precis som fortnite, sen sure vanliga mp och sp kostar men precis som på fortnite där sp delen kostar.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Nja att cod är helt gratis skulle jag inte säga men man får spela 2 modes medans du måste köpa spelet för att få spela dom andra. Sen visst är ranks och, seasonpass etc upplåsta men det är ju bara warzone BR/Plunder man får spela 😂

Nu diskuterades ju battle royal delen som är helt gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nu diskuterades ju battle royal delen som är helt gratis.

Jajajajaja nu ska vi inte vara sånna, dom skrev ju själva på twitter #freecallofduty 😏

Permalänk
Medlem

Tycker det är jäkligt roligt. Särskilt å köra med polare. Gunplayet är riktigt bra. Snabb ttk o välgjort överlag. Kul att varva br då man kör lite taktiskt o sen de vanliga modesen om man vill panga lite snabbare

Visa signatur

GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra PSU: Corsair HX 1000W Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming CPU: Intel i9 9900k@stock CPU-kylare: Noctua DH-15 Chassi: Fractal Design Define R6 RAM: Corsair Vengeance Rgb Pro DDR4 32gb 3200 MHz Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Nu har inte jag kört detta.

Men som för alla Battle-Royale spel så kommer det bli tufft för oss nybörjare sen framöver, det kommer minskas med folk (som det jämt gör när den har nåt som peak på miljoner) och det kommer bara vara professionellt erfarna man möter i en 100-man.

Precis som Apex och Pubg, lätt i början för då var det nytt för alla, men senare majoriteten som spelar är dom som kör det vardagligt hela tiden.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Det roligaste i spelet är att kasta sten på de som battlar i Gulag. 😁

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trevlig:

För mig hjälpte det att inte köra fullscreen samt ställa ner lite snygga effekter

Tack! Ska testa 🙂

Permalänk
Medlem

Känns lite som fortnite utan byggande

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tycker spelet är sjukt rörigt, håller mig till Apex känns mer genomtänkt

Håller helt med där, Apex känns som det har en genomgående design där alla komponenter passar perfekt ihop. Warzone känns mer som de slängt PUBG, Apex och Blackout i en mixer: ut kom Warzone.

Säger inte det är dåligt, bara att det inte alls känns lika raffinerat.

Permalänk
Medlem

Spelet är riktigt nice, körde Apex när det släpptes och körde upp till Predator första säsongen men ledsnade totalt på hur mycket folk tål och att alla är tanks. Warzone är riktigt grymt med många nya ideer!

Permalänk
Avstängd

Spelet är helt grymt, mycket bättre än Apex Legends och PUBG. Detta är det bästa Call Of Duty.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SLINKY95:

Spelet är helt grymt, mycket bättre än Apex Legends och PUBG. Detta är det bästa Call Of Duty.

Håller med till fullo. Mitt nr1 battle royale atm

Permalänk
Inaktiv

Kantutjämningen är usel, antingen kantig som fan eller suddig som fan. Ospelbart för mig i alla fall. Tycker också att det är för täta områden, känns inte som andra BR

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Spelet är helt grymt, mycket bättre än Apex Legends och PUBG. Detta är det bästa Call Of Duty.

Det som jag tycker inte är grymt är funktionen att man kan bli extra jagad, alltså det att man plockar upp en "bounty contract" känns onödigt när hela BR konceptet redan är så lycko baserat, behöver inte mera som gör det orättvist.

Jag spelar inte själv men detta skulle göra mig störd eller antagligen få mig att sluta spela.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

kul som fan bra optimerat också

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

@anon236072: https://www.youtube.com/watch?v=tq0H2L3fXWI detta löste problemet med att det kraschar för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Kantutjämningen är usel, antingen kantig som fan eller suddig som fan. Ospelbart för mig i alla fall. Tycker också att det är för täta områden, känns inte som andra BR

Det jag har upplevt efter att ha provat nu under morgonen är detsamma. Det är så jädra suddigt så det känns som man springer full i en tunnel i 120 km/h. Går detta att fixa?

Permalänk
Medlem

En sak till gällande krascher: se till att inte ha några overlays igång.. Rivatuner, fps räknare, Discord osv osv osv

Permalänk
Medlem

Känns lite konstigt att spela det. Grafiken väldigt nedgraderad och banan är egentligen bara en kombination av banor i huvud spelet förutom att de bara ser fel och död ut. Vapen känslan känns fortfarande bra men då alla har armor (nått som man inte har i multiplayer) så känns TTK väldigt udda jämförd med MP. Det är förståeligt men det känns fel. Återupplivnings grejen i det här spelet känns bra dock. Speciellt att kunna köpa tillbaka spelare utan att behöva hämta deras dog tags osv. Dock kanske lite konstigt att man får leva trots att hela sin squad är död.

Jag kommer nog inte spela det så mycket, mesta dels för att jag brukar tröttna på Battle Royale gamemodes ganska snabbt, men åtminstone är det bättre än Apex och PUBG i ungefär allt och bättre i vapen känslan + revives än Fortnite och Firestorm.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Det jag har upplevt efter att ha provat nu under morgonen är detsamma. Det är så jädra suddigt så det känns som man springer full i en tunnel i 120 km/h. Går detta att fixa?

Bra att någon upplever det samma. Tunnelkänslan och den upplevda farten kan bero på för hög Field of view, 90 horizontal fov är lagom på en 16:9 skärm