Birdie 30 ställs in på grund av coronaviruset

Permalänk
Melding Plague

Birdie 30 ställs in på grund av coronaviruset

Den anrika datorfestivalen Birdie bjuder i vanliga fall på LAN, moddning och e-sport. Nu meddelas att tillställningen inte blir av.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Visa bandet. ;___;

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

[Sorglig HEHU på avstånd.]

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

I vanliga fall kanske det blir CS tävlingar och sånt på dessa LAN ..Men detta år kan vi istället tävla online om vem som köpt mest toapapper ist.

Mitt bidrag: Köpte 2x4 rullar igår.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

I vanliga fall kanske det blir CS tävlingar och sånt på dessa LAN ..Men detta år kan vi istället tävla online om vem som köpt mest toapapper ist.

Mitt bidrag: Köpte 2x4 rullar igår.

2x8 rullar! Lambi med dekorativa mönster

Permalänk
Skrivet av lastninja:

I vanliga fall kanske det blir CS tävlingar och sånt på dessa LAN ..Men detta år kan vi istället tävla online om vem som köpt mest toapapper ist.

Mitt bidrag: Köpte 2x4 rullar igår.

Hittade inte mitt favopapper igår, köpte då ett 18x pack från Serla, men idag hittade jag min trogna rumpsmekare; billig ICA 32x🧻 storpack!

Skrivet av downup:

Lambi med dekorativa mönster

Det är en fin rulle, det ska jag ge dig, men gravering ger inte något taktiskt övertag. Om du inte tänker auktionera ut det som något samlarvärde. Förresten, du har inte vad som krävs för att torka mig.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

@downup: 16 rullar häromdan med! Men dock av sådant slag som är bra, Serla all the way baby. Lambi må va mjukt, men det tussar ju sönder så fort man ser på det x)

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

När datumet för en gångs skull inte krockade med Computex 2020 (som visserligen är tveksamt i dagsläget) så händer det här. Såg fram emot att faktiskt kunna åka på Birdie i år!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Thor:

Serla all the way baby.

EXAKT!! Mina Serla 2x4 var dessutom av "Maximeter modell". I korta drag har jag totalt fått 85,6m toapapper.
Eventuellt kan vi benchmarka prestanda/krona och även kolla effektivitetsgrad.
Jag ger dom utmärkelsen "Toppklass" i vilket fall som helst.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Kanske får bli ett höstlovsbirdie? Hoppas situationen börjar bättras snart.

Över hälften av alla smittade är ju friskförklarade nu, så man kan ju nästan börja hoppas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Kanske får bli ett höstlovsbirdie? Hoppas situationen börjar bättras snart.

Över hälften av alla smittade är ju friskförklarade nu, så man kan ju nästan börja hoppas

95% av dem är i Kina där de har pålitliga siffror

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lastninja:

I vanliga fall kanske det blir CS tävlingar och sånt på dessa LAN ..Men detta år kan vi istället tävla online om vem som köpt mest toapapper ist.

Mitt bidrag: Köpte 2x4 rullar igår.

Tömde min lokala butik på de fem sista 6x4 paketen.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

@Esseboy:
Ha, du har inget på mig. Har fem stycken 24 pack. Köpta i Januari/Februari när jag var stressad och glömde bort om och om och om att jag hade toapapper redan. Impulshandlare är man visst.

Permalänk
Medlem

Får dansa träskodansen hemma istället

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Dom får fixa en veckans fråga om vilket toapapper som är bäst

Permalänk
Skrivet av WhiskeyBent:

Dom får fixa en veckans fråga om vilket toapapper som är bäst

Sweclockers test pilot, samt en Quiz.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Inaktiv

Ni storskitare hade nog behövt gå till läkaren länge innan corona ifall ni behöver sådana volymer

Permalänk
Medlem

Intresset för Birdie är stort i tråden ser jag

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med att köpa toapapper? Verkar ha missat varför man behöver så mycket

Permalänk

Skulle vara roligt om den ställts in på grund av fågelinfluensan.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA