Spelmässan E3 2020 ställs in

Permalänk
Melding Plague

Spelmässan E3 2020 ställs in

UPPDATERAD! Senast i raden av större evenemang att ställas in är årets stora spelmässa – Electronic Entertainment Expo.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den var väl i princip inställd ändå med tanke på hur många som hoppade av. Men nu har de som gör E3 åtminstone något att skylla på.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk

Tråkigt, men som sagt inte oväntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Den var väl i princip inställd ändå med tanke på hur många som hoppade av. Men nu har de som gör E3 åtminstone något att skylla på.

Tänkte precis som dig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis läcker ESA inte någon information om folk i år.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk

Har inte varit relevant sedan 90-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Den var väl i princip inställd ändå med tanke på hur många som hoppade av. Men nu har de som gör E3 åtminstone något att skylla på.

Fast, de hoppar ju av p.g.a corona. Så det är ju inte lögn att de stänger ner p.g.a corona, även om det skulle vara indirekt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, jag tycker nog att E3 har sin plats och att är trevligt att ha ett fast tillfälle där dom största nyheterna presenteras. Jag gillar också konceptet E3 som någon form av festival för gamers där utgivare och utvecklare gör framträdanden är rätt nice.

Men E3 kanske inte är så värst relevant för mig heller längre då jag har börjat hålla mig ifrån trailers och liknande eftersom att jag vill undvika spoilers eller att få för stora förhoppningar/hype.

Permalänk
Medlem

Dags för spelmässan att bli digital samt med tekniker som Google stadia, nvidia play etc få provspela spel de visar. Kör video via VR etc.

Permalänk
Medlem

De är rädda att fler kommer göra som Nintendo Direct, sända sin egna förinspelade showcase där de har fria tyglar i hur lång tid de tar osv för att sedan ha en mindre närvaro på E3 (Eller egen närvaro i närheten) och spara massor med pengar. Troligen därför de slagits med tänder och klor för att slippa ställa in.

Permalänk
Medlem

helt rätt i dessa tider, kör det online istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Fast, de hoppar ju av p.g.a corona. Så det är ju inte lögn att de stänger ner p.g.a corona, även om det skulle vara indirekt.

De hade väl ett gäng större studios som nobbade E3 redan innan Corona var ett faktum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Fast, de hoppar ju av p.g.a corona. Så det är ju inte lögn att de stänger ner p.g.a corona, även om det skulle vara indirekt.

Mitt intryck är att fler och fler hoppar av med åren även utan Corona.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Tänker först och främst på hur Coronaviruset är om 3 månader förvärrat eller borta för gott.

Mycket som har ställts in som egentligen börjar nära inpå men E3 är ju 3 månader bort, lång tid tycker jag.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

är väl bara ubisoft kvar på mässan ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Tänker först och främst på hur Coronaviruset är om 3 månader förvärrat eller borta för gott.

Mycket som har ställts in som egentligen börjar nära inpå men E3 är ju 3 månader bort, lång tid tycker jag.

' "My assessment at the moment is that we're getting a direct wave of infection," Christian Drosten, lead virologist at Berlin's Charite hospital, told German broadcaster NDR.

"That means we have to expect the maximum number of cases in the period between June and August." '

Med tanke på att USA inte har lagstadgad sjukpenning och att en stor del av befolkningen inte har någon sjukvårdsförsäkring eller har en undermålig sjukvårdsförsäkring så kan man väl förmodligen anta att viruset kommer stanna kvar minst lika länge i USA som det förväntas göra i Tyskland. Dessutom har en del av befolkningen terroriserats av I.C.E. som har lett till att de undviker myndigheter och sjukhus för att de är oroliga för att de ska hamna på en lista och därefter deporteras. Avsaknaden av subventionerade dagisplatser leder också till att man undviker att stänga skolor för föräldrarna inte har råd att stanna hemma från jobbet och ta hand om sina barn.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Hjälpsam

Inte oväntat.
<host host>

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Aldrig varit där och bara läst nyheter och sett trailers så ingen större skillnad.

Permalänk
Medlem

Är detta bekräftat? Enligt rubriken verkar det vara 100% trots att de själva inte gått ut med något.

Permalänk
Medlem

Nu kommer mässan säkert ställas in på riktigt, det hade varit osannolikt att de inte gör det, men titeln "Spelmässan E3 2020 ställs in" låter som som om det vore ett officiellt tillkännagivande. Att Ars Technica har återgivit "anonyma källors" uttalande gör det inte officiellt. Jag besöker inte Sweclockers för att få en summering av omskrivna Twitter-rykten. Varför titulera ett rykte som ett officiellt uttalande? Varför väntar ni inte en dag till och får det bekräftat av den riktiga organisationen?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Nu kommer mässan säkert ställas in på riktigt, det hade varit osannolikt att de inte gör det, men titeln "Spelmässan E3 2020 ställs in" låter som som om det vore ett officiellt tillkännagivande. Att Ars Technica har återgivit "anonyma källors" uttalande gör det inte officiellt. Jag besöker inte Sweclockers för att få en summering av omskrivna Twitter-rykten. Varför titulera ett rykte som ett officiellt uttalande? Varför väntar ni inte en dag till och får det bekräftat av den riktiga organisationen?

Rykten som fakta i rubriken. Clickbait. Har varit mer av detta på senaste tiden här på swec. Ogillar det också.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Mycket trist. Hoppas de återvänder nästa år. Älskar presskonferenserna från Microsoft och Sony (när de fortfarande medverkade). Blir en helt annan känsla att kolla på något som är live och framför publik.

Nintendo och Sonys onlinevarianter har varit ren dynga i mina ögon. Bara en massa trams och fånerier och utdraget snack och man får aldrig se publikens reaktioner. Dessutom missar man alla roliga, klassiska ögonblick som e3 levererat (Keanu Reeves minns man från förra året, eller Kaz Hirais klassiska "Riiiidge Raceeeeer" och mycket, mycket mer).

Tråkigt om allt ska bli online och bara bli 100% polerad marknadsföring (som vi redan får nog av resten av året) istället för en årlig högtid för alla gamers.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Ja, nu hade de tur Sweclockers. Men att skriva rykten i rubrik som om de är bekräftade svärtade ner Sweclockers rykte lite.

Permalänk
Medlem

E3 kan ju streamas helt digitalt framför tomma publiker, bara att ändra upplägget lite.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av KplSteiner:

Ja, nu hade de tur Sweclockers. Men att skriva rykten i rubrik som om de är bekräftade svärtade ner Sweclockers rykte lite.

Tur och tur. Det var extremt trovärdiga medier och branschprofiler som rapporterade om detta och samtliga från ett flertal oberoende källor. Det hade varit en sensation om det visade sig inte stämma. För att inte tala om alla utgivare som redan hoppat av redan innan. Tro det eller ej, vi värderar faktiskt alla källor och gör bedömningar om hur trovärdiga saker är. Det här vägs in i om vi väljer att skriva om saker och vilken ton vi sitter i texter.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

E3 kan ju streamas helt digitalt framför tomma publiker, bara att ändra upplägget lite.

E3 är en mässa också. Presskonferenserna du tänker på hör egentligen inte till själva mässan

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Inte oväntat.
<host host>

Slut hosta du smittar sweclockers med corona

Permalänk
Medlem

Frågan är hur framtiden för tillställningen ser ut. Tycker E3 varit extremt urvattnad senaste åren så frågan är om inte detta senare visar sig vara spiken i kistan för mässan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Elmia, där jag jobbar, har också ställt in alla mässor framöver. Blir ingen DH Summer i år.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4