Command & Conquer Remastered Collection släpps i juni

Permalänk
Melding Plague

Command & Conquer Remastered Collection släpps i juni

Den som suktat efter strategiklassikerna Command & Conquer och Red Alert i uppdaterad skrud behöver bara vänta till början av juni.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, kommer man gotta ned sig i det här när solen skiner ute

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Och för alla som inte orkar vänta till Juni - https://www.openra.net/

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram mot denna releasen.
La 1000-tals kr med mitt 36.6k modem på 90-talet för att hålla mig top 10 6-8 månader i rad. 😎
Hade 3 musmattor en mus o en keps som jag vann då.
Klenoderna försvann dock då flyttbilen jag hyrde 2005 hade inbrott under en flytt... 🤕

Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Ser jag mycket fram emot. Fina tider när man satt med Windows 95 och red alert.

Permalänk
Sötast

Vi får hoppas på att det blir en bra remaster!

Det hade varit roligt att se att de faktiskt förnyat grafiken och inte bara höjt upplösningen (Men lätt att det spårar snabbt då)

Efter vad Blizz gjort så hoppas jag att EA (lol,jag trodde aldrig jag skulle säga detta och tonårs mig hade verkligen blivit krossad om han förstått vad jag skriver) gör ett bättre jobb än Blizzard och faktiskt släpper en bra produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vi får hoppas på att det blir en bra remaster!

Det hade varit roligt att se att de faktiskt förnyat grafiken och inte bara höjt upplösningen (Men lätt att det spårar snabbt då)

Efter vad Blizz gjort så hoppas jag att EA (lol,jag trodde aldrig jag skulle säga detta och tonårs mig hade verkligen blivit krossad om han förstått vad jag skriver) gör ett bättre jobb än Blizzard och faktiskt släpper en bra produkt.

Haha jag förstår helt vad du menar. EA - Namnet man skydde som pesten. Har suttit och läst i reddit och vissa har skrivit "Don´t do a Blizzard" med hänvisning till remastern av WC3. Fick mig att dra på läpparna en smula.

Permalänk
Sötast
Skrivet av ZalZeRoz:

Haha jag förstår helt vad du menar. EA - Namnet man skydde som pesten. Har suttit och läst i reddit och vissa har skrivit "Don´t do a Blizzard" med hänvisning till remastern av WC3. Fick mig att dra på läpparna en smula.

Det är helt sjukt ellerhur

Jag blev ovän med Electronic Arts då de började slakta barndomssudios som t.ex Bullfrog och har därefter aldrig klarat av dem.
Blizz var alltid "the saviour" och nu är allt helt bängt

Riktigt skumt

Permalänk
Medlem

Ser sjukt bra ut!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Avstängd

Red Alert: Retaliation till Playstation 1 var ju onekligen bästa implementationen utav ett C&C-spel, men det här kanske duger det med.

Permalänk

Ser ut "precis" som jag minns det Blir grymt sugen på att spela.

Permalänk
Medlem

Aah, minnen.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Älskade C&C/RA, men jag har gått vidare och skulle nog helst se något annat i C&C världen.
En reboot och ett spel i någon annan genre skulle vara kul, jag gillade Renegade(men vill såklart ha något spel i lite högre kvalité).

Men om det här spelet går bra så kanske det blir så också, så jag är glad ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Älskade C&C/RA, men jag har gått vidare och skulle nog helst se något annat i C&C världen.
En reboot och ett spel i någon annan genre skulle vara kul, jag gillade Renegade(men vill såklart ha något spel i lite högre kvalité).

Men om det här spelet går bra så kanske det blir så också, så jag är glad ändå

Tyckte också renegade hade lite potential. Har du spelat Planetside? Vissa liknande element med köpande av fordon/vapen etc.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Blir ett köp iaf, ett måste att ha i arkivet samt att dra igenom.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ja mitt namn och avatar säger väl det mesta vad jag tycker om det här.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hade ju varit så fett coolt att ha en tesla coil hemma! <3 Det va min absolut favorit. Byggde massa elkraftverk och massa teslas
Frågan är om det är värt typ 1800:- för den collector boxen...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Men var är red alert 2? Klart bästa spelet

Permalänk
Medlem

@Necragaming: Kommer väl när EA inser hur precis hur mycket de sålt

@Extremaz: Undrar vad måtten är på den? Är ju den och tanken man vill ha

@Fearnox: Det är sant att det är 'samma', men jag tror att unit queues + hotkeys + matchmaking kommer förändra hur spelet spelas väldigt mycket i grunden. Kan ju kanske bli till en esport också i någon form

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Tyckte också renegade hade lite potential. Har du spelat Planetside? Vissa liknande element med köpande av fordon/vapen etc.

Vet vad det är, men har inte spelat det.
Tror inte att jag hade fått bredband än när det släpptes, eller så kände man ingen som var intresserad så vi lirade annat då. Kanske får ge 3:an en chans när det släpps.
Jag gillade dock storyn i C&C världen, i alla fall till Scrin kom in i bilden...

Skrivet av Harddrive:

@Necragaming: Kommer väl när EA inser hur precis hur mycket de sålt

@Extremaz: Undrar vad måtten är på den? Är ju den och tanken man vill ha

@Fearnox: Det är sant att det är 'samma', men jag tror att unit queues + hotkeys + matchmaking kommer förändra hur spelet spelas väldigt mycket i grunden. Kan ju kanske bli till en esport också i någon form

Får kika på gameplay videos sen, blir det för uråldrigt så tror jag att jag skippar.
I multiplayer så är det främst RA2 utan Yuris revenge som jag är mest nostalgisk för.

Permalänk
Medlem

Klart jag vill ha, men 200 kr, kom igen för fan... Ville köpa wc3 reforge med, men väntar tills det ligger under 100 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Klart jag vill ha, men 200 kr, kom igen för fan... Ville köpa wc3 reforge med, men väntar tills det ligger under 100 kr

Personligen var jag glad över att läsa 199kr. Jag tycker det låter som en bra summa för det man får.
Extremaz, vem vill inte ha en tesla coil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necragaming:

Men var är red alert 2? Klart bästa spelet

Spelet är redan perfekt, behöver ingen remaster

Körde igenom kampanjerna för inte så länge sedan, fortfarande lika bra.

Permalänk
Medlem

Undrar om de fixar buggarna, som tex hur Frankrike hade -10% armor på alla deras enheter som faction bonus på red alert (eller så är det kanske inte en bugg?)

Permalänk
Medlem

Lirar OpenRA ibland med polaren rätt kul men denna verision kommer nog bli roligare.

https://www.openra.net/ stöd för multiplayer LAN hög res osv.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ångrar stort att jag sålde det en gång i tiden. Spran runt med RA t-shirt på lågstadiet

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Klart jag vill ha, men 200 kr, kom igen för fan... Ville köpa wc3 reforge med, men väntar tills det ligger under 100 kr

Skrivet av Ymerio:

Personligen var jag glad över att läsa 199kr. Jag tycker det låter som en bra summa för det man får.
Extremaz, vem vill inte ha en tesla coil?

Håller med. 199kr är lätt värt det för remaster collection. Över det hade nog varit lite magstarkt för den stora massan. Detta är liksom 2 luncher, 1 middag eller 1 bio.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Toivo83: Perfekt o köra lite i sommar över nätet

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Hell march!

Permalänk
Medlem

Ion Cannon charging