Gratisspelet Call of Duty: Warzone med battle royale-läge släpps ikväll

Permalänk
Melding Plague

Gratisspelet Call of Duty: Warzone med battle royale-läge släpps ikväll

Den som är sugen på en battle royale-upplevelse i Call of Duty-skrud får just detta i Warzone som släpps gratis ikväll klockan 20:00.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har detta varit på tapeten länge eller har de lyckats hålla hemligt och överaskningssläppt?

Gratis och Call of Duty låter ju inte korrekt. Låter mer som P2W eller 900 cosmetics i lootcrates.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

16:00 om man äger nya CoD tror jag att det var

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Har detta varit på tapeten länge eller har de lyckats hålla hemligt och överaskningssläppt?

Gratis och Call of Duty låter ju inte korrekt. Låter mer som P2W eller 900 cosmetics i lootcrates.

Själv har jag inget problem med att man måste köpa cosmetics. Det ger ingen direkt fördel i spelet och utvecklaren kan släppa gratisspel och fortfarande få in pengar. Sen kan man såklart gå för långt med det, men hellre cosmetics än bättre vapen osv.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kommer deras idiotiska killstreaks att vara med, så mitt intresse är milt sagt ljummet. Men jag tänker definitivt prova.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Själv har jag inget problem med att man måste köpa cosmetics. Det ger ingen direkt fördel i spelet och utvecklaren kan släppa gratisspel och fortfarande få in pengar. Sen kan man såklart gå för långt med det, men hellre cosmetics än bättre vapen osv.

Absolut inte, jag är också för Cosmetics då det är optional. Jag vill inte säga hur mycket jag spenderat på LoL.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Om någon är sugen på att se hur det ser ut (förutsatt att servrarna håller vid launch) så streamar @Callemedskägget om några minuter.

Permalänk
Medlem

Har inget emot att Call of duty flyttade till Battlenet, men det suger verkligen getballe att dom slutade med seperata klienter för Singleplayer/multiplayer, spelet tar väldigt mycket plats, och detta gäller även tyvärr för warzone, man kommer ladda ner hela Modern warfare. Så svider ju extra om man vill ha spelet på SSD.

Permalänk
Medlem

Samma sak med apex

Permalänk
Medlem

100 av 170GB nere... Bara laddat i nån timme eller så.. GG 100/100mb/s

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Blir det 170gig om man bara ska ha BR läget?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Blir det 170gig om man bara ska ha BR läget?!

Tror nog det är hela spelet, Blizz brukar göra så. Du får hela men kan bara använda det du betalt för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Blir det 170gig om man bara ska ha BR läget?!

Skrivet av r_b89:

Tror nog det är hela spelet, Blizz brukar göra så. Du får hela men kan bara använda det du betalt för.

Warzone-uppdateringen är på 20GB, men du måste ha hela spelet för att kunna spela

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Warzone-uppdateringen är på 20GB, men du måste ha hela spelet för att kunna spela

Jaså måste man det?
Skulle det inte vara gratis för alla, hur ska alla kunna få spela det gratis om man måste ha det vanliga spelet?
On March 10, you and your friends can download Call of Duty: Warzone, a thrilling experience that’s all gas and no brakes. Free for everyone, Warzone cranks the chest-thumping action all the way up to 11. Move fast, shoot straight, and unleash mayhem in two heart-pounding game modes:

Battle Royale: It’s you and your squad fighting for survival in a massive arena of up to 150 players. Loot up and defeat opponents to get cash for equipment, field upgrades, and more. Fulfill contracts spread throughout the map to gain the edge on your enemies. Claw your way back from defeat and return to the action by surviving a 1v1 in the Gulag. Check your doors and corners, fight hard, and persist.

Plunder: It’s the heist of the millennium. You and your squad drop into a race to collect the most in-match cash by taking out opponents, completing Contracts, and holding key locations. Infinite respawns means get out there, take risks, and win big. Unleash war, hold nothing back, and give everything for the win!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Jaså måste man det?
Skulle det inte vara gratis för alla, hur ska alla kunna få spela det gratis om man måste ha det vanliga spelet?
On March 10, you and your friends can download Call of Duty: Warzone, a thrilling experience that’s all gas and no brakes. Free for everyone, Warzone cranks the chest-thumping action all the way up to 11. Move fast, shoot straight, and unleash mayhem in two heart-pounding game modes:

Battle Royale: It’s you and your squad fighting for survival in a massive arena of up to 150 players. Loot up and defeat opponents to get cash for equipment, field upgrades, and more. Fulfill contracts spread throughout the map to gain the edge on your enemies. Claw your way back from defeat and return to the action by surviving a 1v1 in the Gulag. Check your doors and corners, fight hard, and persist.

Plunder: It’s the heist of the millennium. You and your squad drop into a race to collect the most in-match cash by taking out opponents, completing Contracts, and holding key locations. Infinite respawns means get out there, take risks, and win big. Unleash war, hold nothing back, and give everything for the win!

hmm.. vad jag förstått är det i samma spel, bara att de delar upp vad man kan spela.
Choose Call of Duty: Warzone to download. Warzone is a 83-101GB download for new, free-to-play users. Download could take up to several hours depending on bandwid

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Jaså måste man det?
Skulle det inte vara gratis för alla, hur ska alla kunna få spela det gratis

Warzone kommer köras som standalone men det bygger fortfarande på grundspelet, alltså behöver du ha grundspelet installerat så att warzone kommer åt de resurserna även om du inte kan starta grundspelet separat.

Alternativet hade varit att släppa de resurserna med warzone som ett separat spel, men då hade folk som vill spela båda fått ladda ner det mesta dubbelt.

Det fungerar lite som DayZ gjorde med Arma II innan det släpptes separat.

Permalänk
Medlem

De klarade inte ens göra Ground War med 24 spelare bra, detta kommer bli årets magplask.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

hmm.. vad jag förstått är det i samma spel, bara att de delar upp vad man kan spela.
Choose Call of Duty: Warzone to download. Warzone is a 83-101GB download for new, free-to-play users. Download could take up to several hours depending on bandwid

Skrivet av SayZk:

Warzone kommer köras som standalone men det bygger fortfarande på grundspelet, alltså behöver du ha grundspelet installerat så att warzone kommer åt de resurserna även om du inte kan starta grundspelet separat.

Alternativet hade varit att släppa de resurserna med warzone som ett separat spel, men då hade folk som vill spela båda fått ladda ner det mesta dubbelt.

Det fungerar lite som DayZ gjorde med Arma II innan det släpptes separat.

Hopp får säga till dom jag tänkte spela med att dom behöver grund spelet då... så mycket med Free for Everyone

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Hopp får säga till dom jag tänkte spela med att dom behöver grund spelet då... så mycket med Free for Everyone

Det är f2p? man laddar nr mainspelet man inte har access-till och warzone som standalone.
Men behöver du köpa en ny ssd blir det ju inte gratis, men det går inte att räkna in så.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Du förstår uppenbarligen inte. Du behöver inte köpa något, du behöver däremot installera assets från grundspelet. Installerar du COD:Warzone så kan du spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Det är f2p? man laddar nr mainspelet man inte har access-till och warzone som standalone.
Men behöver du köpa en ny ssd blir det ju inte gratis, men det går inte att räkna in så.

Skrivet av Gainsgoblin:

@ExcZist: Du förstår uppenbarligen inte. Du behöver inte köpa något, du behöver däremot installera assets från grundspelet. Installerar du COD:Warzone så kan du spela det.

Det var bättre förklarat för min tröga hjärna idag, för lite monster antar jag 😅

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu.Vad behöver jag för att kunna spela detta Warzone?
Var hittar jag dessa assets?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Gillade att det var "riktiga" städer på kartan, som känns igen, jämfört med typ PUBG och massa random ryska byar/städer som jag inte ens vet om de finns på riktigt eller inte. Landa i Korea liksom.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

@jorgen69:

Vi som inte har CoD installerat måste vänta till 20.00 för att få denna gratis tillgång.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Medlem

Har en tråd i forumet för dem som vill ha mer info utöver detta eller söka folk att spela med

Permalänk
Medlem

Tanka 85gb på en 100 lina tar tid Och min ssd är full.. ush

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tanka 85gb på en 100 lina tar tid Och min ssd är full.. ush

Mina SSDer och hårddiskar är också fulla blir väl att göra som förr , avinstallera spelen man spelar minst för att sen spela ett par timmar eller någon månad och avinstallera

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tanka 85gb på en 100 lina tar tid Och min ssd är full.. ush

mina 170GB tog en 3-4h med 100lina, satte dock ner lite för att kunna surfa

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Gnäll inte, har adsl ca 40 😮😄

Permalänk
Medlem

Det var ganska blek första intryck..

Visa signatur

^^^
@¿@
o