Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem

För er som ska levla vapen som har börjat, bästa är att köra lockdown som var förra veckan, går oerhört fort.

Ja, det som stör mig mest är kontrollerna är totalt OP för tillfället. Ser direkt när det är en kontrollspelare då aimtracking är så perfekt för dem och följer en utan att under/över tracka. Behövs ytterst ytterst lite input för det. Körde lite med kontroll förut och ja, man vinner definitivt lägen man aldrig skulle ha gjort med m/kb. Vanligt att de slidar och sedan ser man perfekt tracking fast det går i hög fart, inte ett skott som missar. Tråkigt. Har sett mer och mer röster höjas för att det har blivit för OP nu och med alla streamers och "proffs" kör stenhårt på kontroll pga aim assisten är så stark. Hjälper inte heller att de lagt till vfx som gör det ännu svårare för m/kb spelare med rök och grejer från pipan så man inte ser, medans aimtrackingen funkar lika bra.

Antingen en grov nerf på kontroller eller rent av dela upp m/kb och kontrollerspelare. Kommer aldrig att gilla någon typ av "3rd party" hjälp för att aima eller liknande i multiplayerspel. All typ av assist som gör en spelare bättre ska inte finnas i det, om det nu gör det så låt dem då köra mot varandra. Lite som att begära att jag ska köra med en träpinne och därför ha massa extra assister som gör mig lika bra som en kontrollerspelare. Dela upp det eller få folk att övergå om något, till det som inte kräver extra assister. inte tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Ja, det som stör mig mest är kontrollerna är totalt OP för tillfället.

Finns ett lätt sätt att kontra alla dessa vidriga kontrollspelare.
Kör haymaker med dragon breath för att pusha close combat.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

För er som ska levla vapen som har börjat, bästa är att köra lockdown som var förra veckan, går oerhört fort.

Ja, det som stör mig mest är kontrollerna är totalt OP för tillfället. Ser direkt när det är en kontrollspelare då aimtracking är så perfekt för dem och följer en utan att under/över tracka. Behövs ytterst ytterst lite input för det. Körde lite med kontroll förut och ja, man vinner definitivt lägen man aldrig skulle ha gjort med m/kb. Vanligt att de slidar och sedan ser man perfekt tracking fast det går i hög fart, inte ett skott som missar. Tråkigt. Har sett mer och mer röster höjas för att det har blivit för OP nu och med alla streamers och "proffs" kör stenhårt på kontroll pga aim assisten är så stark. Hjälper inte heller att de lagt till vfx som gör det ännu svårare för m/kb spelare med rök och grejer från pipan så man inte ser, medans aimtrackingen funkar lika bra.

Antingen en grov nerf på kontroller eller rent av dela upp m/kb och kontrollerspelare. Kommer aldrig att gilla någon typ av "3rd party" hjälp för att aima eller liknande i multiplayerspel. All typ av assist som gör en spelare bättre ska inte finnas i det, om det nu gör det så låt dem då köra mot varandra. Lite som att begära att jag ska köra med en träpinne och därför ha massa extra assister som gör mig lika bra som en kontrollerspelare. Dela upp det eller få folk att övergå om något, till det som inte kräver extra assister. inte tvärtom.

Spelade MYCKET Warzone när det kom ut, sen blev det mindre o mindre när kontrollspelarna kom in successivt och nu är det väl inte många alls som spelar med mus/tangentbord.

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Finns ett lätt sätt att kontra alla dessa vidriga kontrollspelare.
Kör haymaker med dragon breath för att pusha close combat.

Berätta mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Spelade MYCKET Warzone när det kom ut, sen blev det mindre o mindre när kontrollspelarna kom in successivt och nu är det väl inte många alls som spelar med mus/tangentbord.

Finns gott om M&K spelare det är bara inte lika förlåtande.
Krävs högre standard för att få lika bra stats men i close range där är M&K bättre då fungerar inte aim assist lika bra.

Tycker denna Wz version är riktigt kul 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Berätta mer!

Fixa en haymaker med dragons breath och pusha sönder alla. Svårare än så är det.
En annan sak som hjälper är att kasta smoke och springa på roller spelarna, AA funkar sämre i smokes.

Skrivet av Swedishchef_90:

Finns gott om M&K spelare det är bara inte lika förlåtande.
Krävs högre standard för att få lika bra stats men i close range där är M&K bättre då fungerar inte aim assist lika bra.

Tycker denna Wz version är riktigt kul 😊

Det är väl ändå close range som rollers med RAA är dominanta..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Finns ett lätt sätt att kontra alla dessa vidriga kontrollspelare.
Kör haymaker med dragon breath för att pusha close combat.

Har levlat Riveter och körde den med incendiary lite. Den slaktar close men man känner sig så lame när man dödar någon med den hehe
Något som är jättesvårt att kontra dock är slidande kontrollerspelare som flyger förbi en och sätter skotten med perfekt tracking medans de slidar fram. Frångår mer och mer att köra close och försöker få ut dem på öppnare ytor där deras AA inte alls funkar lika mycket. Körde lite igår med kontroll för att testa, fast jag är riktigt dålig och vill absolut inte börja spela med kontroll, så definitivt är det helt sjukt mycket aimassist på nära håll och så många lägen man inte haft en chans på som m/kb spelare mot en kontroll med AA

Skrivet av SotarnAnton:

Spelade MYCKET Warzone när det kom ut, sen blev det mindre o mindre när kontrollspelarna kom in successivt och nu är det väl inte många alls som spelar med mus/tangentbord.

Nej, vet att streamers har diskuterat det lite och många säger att det är nog 95% som kör med kontroll nu utav dem som väljer att fortsätta köra. Tråkigt. Hade vart bättre med att antingen stänga av all 3rd party input som aimassist eller balansera ut det GROVT MYCKET MER än som det är nu. Det är som sagt värre nu i och med att dem lagt till så mycket vfx som rök från pipan och sådant som gör det svårare för en m/kb spelare att se vart du ska träffa, medans aimassist inte har problem med det.

Skrivet av trattjaevel:

Fixa en haymaker med dragons breath och pusha sönder alla. Svårare än så är det.
En annan sak som hjälper är att kasta smoke och springa på roller spelarna, AA funkar sämre i smokes.

Det är väl ändå close range som rollers med RAA är dominanta..

Det sjuka är att även om det verkar fungera något sämre, så är det fortfarande på tok för bra ändå när det kommer till smokes och liknande, eller såsom jag nämnde innan när sikten förstörs för m/kb spelare med rök i pipan och andra visuals så fortsätter aimassist att slakta på. Körde inte med kontroll så länge igår att jag hann testa genom vanliga smokegrenades men kontroll har helt klart sitt övertag i closerange. Alldeles för sjuka reaktionstider och trackar folk direkt som andra inte hade reagerat på och följer så smooth igenom med väldigt väldigt lite input som egentligen skulle under/over tracka spelaren.

Må låta som det är mycket gnäll om kontroll, men tycker det har verkligen förstört mycket av spelet nu. Antingen borde dem bara gå fullskaligt in på att man bara kan använda handkontroll, alternativt att dela upp spelarbasen där det är m/kb vs m/kb och kontroller vs kontroller. Det bästa hade ju egentligen bara varit om det faktiskt tog tag i det och började balansera det och mer och mer frångå aimassist eller att det försvinner mer och mer desto högre rank. För när det kom aimassist till m/kb via mjukvara för några veckor sedan som blev populärt blev det ett jäkla liv fort och det blockerades (ändå förståeligt). Men orättvist att ge denna typ av fördelar till vissa inputs. Tycker som sagt all input ska var raw input från spelare och aldrig något annat, oavsett vad man spelar på.