"Your Account has been locked"

Permalänk

"Your Account has been locked"

kom precis hem från jobbet och möttes av ett SMS från +46702224013 med innehållet

Your account has been locked. Visit Account Management to Unlock it. - Blizzard Entertainment

hittar inget om vem som äger nummret på google men är ju ett svenskt iaf iom +46 i början kopplat till Telia Sverige AB som operatör och 35 pers har sökt på det senaste dygnet vet inte äns om Blizzard har svensk support för den delen så luktar lite fejk för mig iaf.

ingen länk eller något så om det är scam var det ett väldigt dåligt försök...

givetvis testade jag att starta Battle.net appen från min dator men inget problem att komma in.

surfade mig även in på blizzards hemsida till Account status från battle.net appen och kan inte se att något av mina spel blivit låsta av outgrundlig anledning (inte kört något blizzard/activision spel på typ 4 månader eller så) bara Active och Inactive på mitt gammla wow konto som stått oanvänt sen 2011...

så vet inte riktigt vad detta är för något om de e någon som satt upp en scamsida på någon felstavad adress eller något i hopp om att kunna fiska lösenord hos folk som stavat fel eller något...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Kollat om numret finns reggat på Swish?

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness:
Mycket fuffens som händer från Blizzard / Battle.net nu tycker jag.
Jag har mitt konto med tvåstegsverifiering... får ibland meddelande i telefonens "Authenticator" att någon från ett annat land vill logga in på kontot, där jag måste trycka "Accept" eller "Deny"

För någon dag sedan dök det upp i princip varje minut...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness:

Jag får typ 5 mail i veckan från jaxgex där de påstar att min mail har bytts ut, första gången tänkte jag wtf, för det såg legit ut, rätt adress osv, men gick via hemsidan, loggade in, inga konstigheter men fixade en extra kod ändå.

Men låter som någon som bara antingen scammar eller driver

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Har fått samma meddelande för några månader sen och hade inte heller något problem med mitt konto, men jag tror det är äkta men att något knasar hos dom bara. Blizzards SMS Protect skickar från svenska nummer också.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Det är en gammal bugg som de aldrig fixar, får det så fort jag loggat in från något nytt ställe.
Aldrig behövt göra något dock, kontot funkar som vanligt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

hade faktiskt fått ett par verifieringsmail i morse ca kl 07:00 (när jag var på jobbet) till min mail så mitt lösenord var nog på vift trots allt.

men nu är det bytt iaf och la till Authenticator också så nu har jag tripple safety på kontot.

precis som på min mail så nu behöver de tillgång både till min mail och telefon för att komma in.

Edit: Blizzard skickar från svenskreggade nummer. skickade från svenskt nummer att jag lagt till en authenticator och bytt lösenord.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Usch då. Hjärtat i halsgropen där!

Jag upptäckte att någon hackat mitt Spotify-konto för något år sedan. Det var rätt kul att se hackarens skumma låtar spela på ett tag och sen tog jag bort allting och bytte lösenord.