Modulära tangentbordet Mountain Everest lanseras på Kickstarter

Permalänk
Melding Plague

Modulära tangentbordet Mountain Everest lanseras på Kickstarter

Tangentbord med modulära delar och fullt anpassningsbara tangenter står i fokus när Mountain lanserar modellen Everest på Kickstarter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hjul-modulen var inte vacker. Jag tror mer på att löda sitt eget bord om man vill ha något extraordinärt så jag kanske inte riktigt tillhör målgruppen...

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

20 000€ låter väldigt lite om Kickstarter ska stå för den större delen av finansieringen och produkten är egenutvecklad, om de inte har några andra finansiärer kommer det nog sluta som alla andra /r/shittykickstarters. D.v.s. som en bluff som så många andra Kickstarter-projekt, eller så kommer de endast leverera något private label-skit inköpt från någon säljare på Alibaba.

Vill inte vara pessimistisk, men Kickstarter-projekt slutar ju ofta inte som man vill, men hoppas detta blir ett undantag

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jaha kickstarter igen, trist har letat modulärt tangentbord värdigt att ersätta Mad Catz Strike 7, får vänta ett tag till då.

Permalänk
Medlem

Hmmm... det där ser faktiskt ut att kunna vara precis vad jag letat efter i många år, som uppfyller alla mina önskemål. Synd att det ska vara Kickstarter bara, får kanske ta och göra lite efterforskningar på jepparna bakom företaget först...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Mitt största problem är att vi inte ser mer än bara två saker på två olika ställen, varav hjulet ser ut som en komisk liten pryl. Inte övertalad, visst modulariteten sträcker sig bara till höger vs vänster men det vore okej med lite fler grejer de kunde flexa med

Permalänk
Sjusovarn
Permalänk
Medlem

Borstat aluminum och sen förstör dom det med rgb. Och varför är tillbehören svarta till ett silver tangentbord horribelt fult.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar den! Men 2000+ kr är lite saftigt för mig. Blir svårt att sälja den kostnaden till familjens finansinspektion..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Tycker det vore bättre om de kapat vid piltangenterna istället.

Hmmm.... Undrar var de hämtat inspiration...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
  • Everest har utbytbara brytare

  • Everest erbjuder den extra knappbryggan som jag vill ha för mediastyrning (att trycka fn + F-tangent som de allra flesta kör med är för mig totalt värdelöst, särskilt då jag kör med mina egna tangenter som saknar eventuell markering)

  • Everest har ingen utstickande frontbit som är ivägen för mitt handlovsstöd

  • Everest är mer estetiskt tilltalande för mig

Den separata numpaden är inte intressant i sig, jag har redan en sådan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Skriker TV-shop om den videon haha

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Det kändes inte riktigt rätt, med avtagbara och ställbara handledsstöd hade det varit värt att titta närmre på.