Google ställer in utvecklarmässan I/O 2020

Permalänk
Melding Plague

Google ställer in utvecklarmässan I/O 2020

Googles utvecklarmässa I/O 2020 är en av flera stora teknikhändelser som ställs in på grund av oro för coronaviruset.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Med tanke på alla mässor som ställer in hur ser det ut med våran lokala teknikmässa, Dustin Expo?

@Dustin Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Med tanke på alla mässor som ställer in hur ser det ut med våran lokala teknikmässa, Dustin Expo?

@Dustin Home

Det är ingen som bryr sig om Dustin Home längre, inte ens Dustin själva. Se bara på vad som har hänt med deras logga och hemsidan. Jösses, hur tänkte man där. När Dustin inte längre tjänar tillräckligt på att kränga Deltaco-skit så tar man in sina egna produkter.

När det gäller inställda mässor så undrar jag varför man måste ställa in dem. Varför inte göra dem helt online istället. Jag menar, det ligger ju lite i tiden att man inte ska göra onödiga resor, så varför ska man då åka runt halva jorden för att sitta på en obekväm stol i gassande sol och se när Google kör sina powerpoint presentationer. Då sitter jag hellre hemma i tv-soffan och kan ta en öl samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Det är ingen som bryr sig om Dustin Home längre, inte ens Dustin själva. Se bara på vad som har hänt med deras logga och hemsidan. Jösses, hur tänkte man där. När Dustin inte längre tjänar tillräckligt på att kränga Deltaco-skit så tar man in sina egna produkter.

När det gäller inställda mässor så undrar jag varför man måste ställa in dem. Varför inte göra dem helt online istället. Jag menar, det ligger ju lite i tiden att man inte ska göra onödiga resor, så varför ska man då åka runt halva jorden för att sitta på en obekväm stol i gassande sol och se när Google kör sina powerpoint presentationer. Då sitter jag hellre hemma i tv-soffan och kan ta en öl samtidigt.

Jag bryr mig om Dustin Home. De har ändrat designen, är det en katastrof menar du?
Om man kan tjäna mer pengar på egna produkter, produkter som dessutom är bra, ska man inte göra det då?

Jag kan hålla med dig om att det ligger i tiden att inte resa kors och tvärs men Dustin Expo är som sagt en LOKAL mässa.
I/O är en helt annan grej en Expo. De som får plats där är ju ofta reportrar och teknikkommunikatörer. MAO riktar sig inte "på plats" besök till dig och mig i det fallet.

Det är som du säger dock väldigt konstigt att de inte kör det som en livesändning bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Jag bryr mig om Dustin Home. De har ändrat designen, är det en katastrof menar du?
Om man kan tjäna mer pengar på egna produkter, produkter som dessutom är bra, ska man inte göra det då?

Håller dock med att Dustin Home blivit ointressant. Nästan varje gång jag letar efter något så finns de billigare hos någon annan, samt att fraktkostnaden som tillkommer utöver gör dem t.o.m. dyrare. Många butiker tar mellan 20-50kr i fraktavgift, Dustin tar 69kr. Ta en produkt som Webhallen tar 29kr i fraktavgift för, samma produkt kostar hos Dustin 69kr att skicka; och då är produkten redan billigare hos Webhallen till att börja med.

Minns en gång i tiden då de kunde erbjuda fraktfri leverans vid köp över 500kr, har för mig att de t.o.m. vid ett tillfälle hade fraktfritt på allt för studenter. Det erbjudandet har tidvis blivit sämre och sämre: först ökades summan till 1000kr, sedan 2000kr och nu så måste man komma upp i hela 3000kr innan de kan stå för frakten. Visst förstår jag att det kostar pengar att skicka saker, men för att en gång i tiden varit en av de största butikerna inom hemelektronik så känns det verkligen inte alls som de lyckats hänga med i jämförelse med andra butiker som Inet, Webhallen och t.o.m. CDON.

Och då inte att tala om deras studenterbjudanden. Visserligen så är det inte alls många butiker inom just denna bransch som ens försöker att erbjuda studentrabatter men Dustin brukade ju vara ganska hyfsade tidigare. Numera så är det bara några enstaka kronor här och där på produkter som redan kostar mer än hos andra återförsäljare. Övriga erbjudanden och förmåner som de hade tidigare har mer eller mindre försvunnit och lagerstatus på de få enstaka rabatter som inte känns nästintill värdelösa gäller till syntes alltid slutsålda produkter. Förstår inte riktigt varför de ens försöker längre med studenterbjudanden.

---
Men det är väl bara min åsikt. Hade hoppats Dustin kunde hängt med bättre och faktiskt kunnat konkurrera med t.ex. Inet eller Webhallen men tyvärr så känner jag inte alls att så är fallet. En gång i tiden så var de den första återförsäljaren jag kollade om jag behövde något och den jag hade störst tillit för. Numera så kommer det sällan ens på tanken att besöka deras hemsida, och de få gånger det inträffat så har jag alltid blivit lika besviken över hur ointressanta deras priser och erbjudanden faktiskt är.

Permalänk
Medlem

@Timmy Fox: Kan hålla med om mycket om det du skriver, de har verkligen släppt fokus på konsument sidan. De satsar dock stenhårt på sina tjänster och B2B (Jag har tidigare jobbat för ett företag som ägdes av Dustin).

Men ibland har de erbjudanden som är skitbra, har t ex för mig att det var Dustin Home som hade LG Oled B9 nu senast för 16k t ex.

Med det sagt så är de i vart fall för mig inte förvisade till historien och speciellt inte när de satsar på mässor även för oss privatkonsumenter