Microsoft kan tidigarelägga Surface Duo

Permalänk
Melding Plague

Microsoft kan tidigarelägga Surface Duo

Microsofts telefon Surface Duo skulle ursprungligen släppas i slutet av 2020, men enligt rapporter tidigareläggs lanseringen till sommaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning känner jag mer för den här än de andra vikbara telefonerna som är på väg / har kommit. För mig är den nog lite stor bara. Kanske om priset är rätt...

Permalänk
Master of Overkill

Sjukt sugen testa för jobbet!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Skarven påminner mig om en bok, stör mig inte nämnvärt. Skulle väll vara video och film som det kan vara irriterande men denna skulle kunna vara intressant ändå.

Gillar den men antagligen för dyr för mig. Tittar på att byta ut min Samsung S8 och istället för s10 eller s20 tittar jag på A modellerna eller andra märken för sub 5k.

Permalänk
Inaktiv

otroligt saftig bezel.. men annars kul ide.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Denna tror jag hade varit perfekt för mig som jobbmobil. Kan jag skippa att släpa med mig min bärbara på diverse möten.

Väldigt nyfiken.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Vill ha en sådan nu! Visst föredrar jag en utan skarv, men denna känns som en robust telefon som man praktisk inte behöver vara så rädd om. Sedan är priset viktigt. Jag har hört rykten om att den ej skulle bli så dyr. Men betala 20 000kr för en sådan när det finns mobiler utan skarv känns sådär.
För man förlorar då hype faktorn på mobilen, utan den mer blir praktisk.

Permalänk
Musikälskare

Ser faktiskt trevlig ut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Stort ha-begär! Vill ha en Microsoft-lur igen, även om det är med Android.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Inaktiv

Blir nog en sån här vid lansering, suktar efter den sedan jag först såg den.
Batteritid, två skärmar lär bli törstigt, samt prislapp kommer avgöra i slutändan. Men som någon ovan nämner, så länge ingen lyckas tillverka fungerande vikbara telefoner är nog detta en bättre lösning. På sikt vill jag ha vikbar eller för den delen stretchbar display.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli den första praktiskt gångbara vikmodellen av smartphones. Jag tar hellre en skarv alla dagar i veckan än en display som kan repas av en nagel.

Permalänk
Medlem

Alldeles för tjocka bezels för 2020-design. Ser ju ut att vara 5-6 år gammal redan nu.

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Ser ut att bli den första praktiskt gångbara vikmodellen av smartphones. Jag tar hellre en skarv alla dagar i veckan än en display som kan repas av en nagel.

Jag förstår din poäng och håller med det du syftar på. Däremot är kvaret väldigt högt ställda.
Min mus, min "laptops chassi", lacken på en bil, ja det mesta kan repas av en nagel. Däremot ska en mobils skärm självklart klara normalt bruk så att den inte råkas bli repad av en person med långa naglar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag förstår din poäng och håller med det du syftar på. Däremot är kvaret väldigt högt ställda.
Min mus, min "laptops chassi", lacken på en bil, ja det mesta kan repas av en nagel. Däremot ska en mobils skärm självklart klara normalt bruk så att den inte råkas bli repad av en person med långa naglar.

Det handlar inte om naglarna i sig utan till vilken grad den klarar yttre påfrestning.

Permalänk
Medlem

Kommer säkert floppa, men operativsystemet 10x är väldigt intressant dom har gjort windows från grunden och slopat den 20 år gammla koden som finns fortfarande i windows.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Lego Master

Jag är galet hypad för denna, men om priset blir en kalldusch så kommer jag nog dra öronen åt mig. Jag är typ beredd att lägga de 15kkr en S20 Ultra kostar, men går denna över det så blir det pass.

EDIT:
Om inte jobbet kastar en efter mig, då är det okej.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Verkar mycket lovande för arbete m.m. Men som många andra sagt, alldeles för tjocka bezels för 2020. Inväntar gärna version 2 med OLED och minimalistiska bezels.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem

Kul att det kommer en ny version av Nintendo DS. MS första portabla spelkonsol.

Permalänk
Medlem

Tråkigt nog ännu en produkt med snapdragon processor.

Förstå mig rätt dock, jag älskar allt med min Surface Pro X och snapdragon processorn i sig gör sig inte mer märkbar än vilken normal laptop som helst, utom i ett, väldigt irriterande, syfte.

Native 32 bitars applikationer, alternativt ARM-portade 64 bitars programvaror (som typ är lika med noll, utöver Office paketet och senaste version av Windows 10).

Jag har verkligen SÅ _MYCKET_ problem att få vår företagsmiljö på jobbet att lira ihop med min lilla kelgris, att jag nu gett upp möjligheterna att fortsätta använda den.

Då ska man ändå ge två killar på Microsoft Sverige (utvecklare och Surface ansvarige för Sverige), som hållit mig i handen genom de här testerna, en stor eloge för att ha gjort sitt yttersta att få sin produkt att fungera hos oss, men det går inte.

Det är allt från att inte ens 32 bitars varianten av vpn klienten vi kör inte fungerar, till att jag inte ens kan få in skrivardrivrutinen för att skriva ut på varken vanligt A4, eller med vår etikettskrivare (saknas kompatibel 32 bitars installation i båda leden). Jag kan inte ens installera AD Tools på maskinen pga Microsoft inte byggt en kompatibel 32 bitars msi.

Det går att nämna än fler programvaror som jag försökt mig på att installera, men där jag går bet. Marknaden har inte anpassat sina applikationer för ARM arkitektur, vilket måste anses som ett slag i ansiktet - Eftersom Pro X har en primär målgrupp i företagsmiljö.

Har haft min Pro X sedan releasedagen (demo från Microsoft) och som arbetsstation kan jag inte vara nöjdare, utom möjligtvis att jag gärna hade sett en inbyggd HDMI port för att slippa USB-C adaptern, men det är en petitess. 13,3" formatet är underbart, den gömda pennan i tangentbordet är guld värd när man behöver kunna rita något medan man står och diskuterar med tekniker i fält, för att sedan spara ritningen och maila direkt till personen som ska ha den, som reminder hur jag ville ha det uppsatt. Lätt, Smidigt och den sticker ut från resten av surface familjen med sin svarta aluminium ram... för att inte tala om batteritiden... Riktigt grym maskin, även om jag gärna hade sett modellen jag har med 16GB ram och 4G modem några tusenlappar billigare för att matcha prisbilden bättre.

Men ge det en kanske 4-5år till, då utvecklare har vant sig vid ARM och Microsoft löst alla sina egna applikationer, så KANSKE det kan bli en konkurrent till den klassiska laptopen... men då är också frågan huruvida laptops ens existerar med tanke på hur utvecklingen går nu med mer mobila enheter.

Permalänk
Medlem

Snygg. Kommer priset ligga på runt 3000:- så får det bli en sådan.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag är galet hypad för denna, men om priset blir en kalldusch så kommer jag nog dra öronen åt mig. Jag är typ beredd att lägga de 15kkr en S20 Ultra kostar, men går denna över det så blir det pass.

EDIT:
Om inte jobbet kastar en efter mig, då är det okej.

MS är inte stor telefontillverkare, tror denna kommer ligga på några tusenlappar bara. Kanske upp till 3000:-
De har ju sjuk konkurrens. Kostar den över 5k så lär ingen köpa den.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Lego Master

@Dockland:
Lika troligt som att Donald Trump lanserar skattefinansierad sjukvård under 2020.
Finns tyvärr inte en chans att den blir så billig. Även som det såklart vore ett drömscenario. Det har plöjts ner oändliga utvecklings- och designtimmar i den (oavsett vad folk tycker om designen), inkl timmarna på den specialanpassade Android-launchern för att hantera dubbla skärmar.

Under 12kkr är ett mirakel och över 15kkr är troligt. Jag tror de kommer sikta på användare som inte bryr sig så mycket om pris, än om vad den kan ge dem. Företagsanvändare, early adopters och entusiaster. Första Galaxy Fold kostade hutlösa summor, men folk köpte den ändå, trots de uppenbara bristerna.

En uppföljare om 1-1½ år däremot, där kan man ha pressat priset en aning och anpassat hårdvaran till vad folk faktiskt använder den till i verkligheten.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Dockland:
Lika troligt som att Donald Trump lanserar skattefinansierad sjukvård under 2020.
Finns tyvärr inte en chans att den blir så billig. Även som det såklart vore ett drömscenario. Det har plöjts ner oändliga utvecklings- och designtimmar i den (oavsett vad folk tycker om designen), inkl timmarna på den specialanpassade Android-launchern för att hantera dubbla skärmar.

Under 12kkr är ett mirakel och över 15kkr är troligt. Jag tror de kommer sikta på användare som inte bryr sig så mycket om pris, än om vad den kan ge dem. Företagsanvändare, early adopters och entusiaster. Första Galaxy Fold kostade hutlösa summor, men folk köpte den ändå, trots de uppenbara bristerna.

En uppföljare om 1-1½ år däremot, där kan man ha pressat priset en aning och anpassat hårdvaran till vad folk faktiskt använder den till i verkligheten.

För en rätt okänd tillverkare i mobilsegmentet?

Det som nokias modeller i deras come back skulle landa på de priserna.
Vikbara lurar/skärmar är redan gammal skåpmat.

Men jag tycker om hur telefonen ser ut.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Dockland:

För en rätt okänd tillverkare i mobilsegmentet?

Det som nokias modeller i deras come back skulle landa på de priserna.
Vikbara lurar/skärmar är redan gammal skåpmat.

Men jag tycker om hur telefonen ser ut.

Alltså jag kan hålla med i teorin. Men det är nog dessvärre inte så verkligheten kommer se ut.
Det är trots allt en helt ny formfaktor för mobiltelefoner, på samma sätt som Fold var. Oavsett tillverkare är nya grejjor dyra.
Plus att Microsoft ändå har en rätt okej trackrecord med hårdvara. Det var inget fel på byggkvaliteten i min Lumia 950XL, men mjukvaran var katastrof. Med Android under skalet hade jag gladeligen haft den mycket längre än jag hade.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

@Dockland:
Lika troligt som att Donald Trump lanserar skattefinansierad sjukvård under 2020.
Finns tyvärr inte en chans att den blir så billig. Även som det såklart vore ett drömscenario. Det har plöjts ner oändliga utvecklings- och designtimmar i den (oavsett vad folk tycker om designen), inkl timmarna på den specialanpassade Android-launchern för att hantera dubbla skärmar.

Under 12kkr är ett mirakel och över 15kkr är troligt. Jag tror de kommer sikta på användare som inte bryr sig så mycket om pris, än om vad den kan ge dem. Företagsanvändare, early adopters och entusiaster. Första Galaxy Fold kostade hutlösa summor, men folk köpte den ändå, trots de uppenbara bristerna.

En uppföljare om 1-1½ år däremot, där kan man ha pressat priset en aning och anpassat hårdvaran till vad folk faktiskt använder den till i verkligheten.

Håller med om priserna. Att tänka på är om mobilen kostar 15 000kr, så är ca hälften skatt. Så för ett företag som kan dra av momsen, slippa arbetsgivaravgift etc så är det inte mycket pengar att bråka om. En duktig utvecklare drar in mer pengar än så på en dag.

Företag har också börjat göra som privatpersoner och köper telefoner på avbetalning med abonnemang.

Permalänk
Medlem

Jag gissar på 15-20k, vill ha, men ska inte ha, köpte ny fån på mellandagsrean som antagligen håller minst 2 år. Hamnar den på ish 10k, så kanske!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Hoppas att Microsoft behandlar sina Android-baserade produkter på ett bra vis i avseende (säkerhets)uppdateringar, och inte överger sina modeller efter ett par år likt ungefär alla andra aktörer i Android-segmentet.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Hoppas detta betyder mer utveckling av Microsoft launcher. Allt de kan göra för att apa efter ux från Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Alltså jag kan hålla med i teorin. Men det är nog dessvärre inte så verkligheten kommer se ut.
Det är trots allt en helt ny formfaktor för mobiltelefoner, på samma sätt som Fold var. Oavsett tillverkare är nya grejjor dyra.
Plus att Microsoft ändå har en rätt okej trackrecord med hårdvara. Det var inget fel på byggkvaliteten i min Lumia 950XL, men mjukvaran var katastrof. Med Android under skalet hade jag gladeligen haft den mycket längre än jag hade.

Får de företagen med på banan (vilket jag inte tror, då Android är rätt utbrett/etablerat där redan) så kan det bli en dyr historia.
Fördelen med MS-telefonerna av föregående generationer vad integration med jobbdatorn/miljön. I android är den ju samma

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Känns som en flopp, på konsumentmarknaden är två skärmar ganska bortkastat.