Death Stranding till PC får lanseringsdatum och trailer

Permalänk
Melding Plague

Death Stranding till PC får lanseringsdatum och trailer

Hideo Kojimas hyllade Postnordsimulator släpps till PC i juni, och den som förbokar på Steam bjuds på en headcrab-mössa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jaha ja..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Bra att det är Denuvo-skyddat, annars hade jag kanske blivit av med 600 kronor. Bra skydd.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Tydligen har jag klarat att ducka alla Denuvoskyddade spel, det blir nog en fortsättning på det..
https://crackwatch.com/drm/denuvo/games

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Känns mer okej att betala 600kr i och med att spelat är skyddat via Denuvo. Då vet man att piraterna inte kommer åt det gratis.

Permalänk
Inaktiv

Lutar åt köp men inte till fullpris, spelet har funnits som sämre version i långt över ett halvår när lanseringen väl sker.

Sen beror det på ultrawidestöd också. Jag köper sällan spel på PC längre tack vare Game Pass. Och när det händer så är det typ bara GOG. Men saknar spelet stöd för 21:9 håller jag i pengarna till något vettigare. Min tid att spela är begränsad, konkurrensen bland titlar redan hård.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sen beror det på ultrawidestöd också. Jag köper sällan spel på PC längre tack vare Game Pass. Och när det händer så är det typ bara GOG. Men saknar spelet stöd för 21:9 håller jag i pengarna till något vettigare. Min tid att spela är begränsad, konkurrensen bland titlar redan hård.

När jag funderade på att köpa min 21:9 skärm så var jag rädd för detta men måste säga att generellt är det bra stöd för 21:9. Visst, då och då dyker något spel upp som inte har stöd men det händer sällan som tur var.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nah, pass. Inget jag sett av detta spel har tilltalat mig.

Efter Snake Eater har Kojimas spel gått utför.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Som andra säger, denuovo är något man inte vill tacklas med som kund, blir att inte köpa Death Stranding då.

Permalänk
Medlem

Bra att dem släpper det till PC men...

Ge oss GoW/Ratchet/Crash Nitro Fueled istället till PC! Så att man kan spela det i bra fps.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

När jag funderade på att köpa min 21:9 skärm så var jag rädd för detta men måste säga att generellt är det bra stöd för 21:9. Visst, då och då dyker något spel upp som inte har stöd men det händer sällan som tur var.

Japp. Själv håller jag på med mgs5 just nu. Hideos förra titel. Den har inge stöd för 21:9 :).
Så jag känner av en viss risk. För att inte behöva fiffla med den stora mängden cut scenes kanske.

I vanliga fall tänker jag likadant. Avstår om ultrawide inte funkar bra. Men här kan jag tänka mig att göra ett undantag. Har nämligen så fasligt kul i mgs5!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Nu återstår också Horizon: Zero Dawn, då blir jag glad.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

När jag funderade på att köpa min 21:9 skärm så var jag rädd för detta men måste säga att generellt är det bra stöd för 21:9. Visst, då och då dyker något spel upp som inte har stöd men det händer sällan som tur var.

Haft min i nästan två år (Acer X34A) och upplever stödet bli bättre år för år. Alltid något jag kollar stöd för, hatar att ha två stora svarta block på sidorna. Du stör dig inte lika mycket på black bars som mig kanske?
Men vi är i en tid där även emulatorer, förvisso med hack, stödjer bildformatet. Föredrar spelet i regel portabelt på Switchen men Mario Kart 8 i 3440x1440 är magiskt. För att inte tala om Zelda: Breath of the Wild.

Jag är sugen på en nyare skärm men blir att vänta. Typ 38", minst 3440x1440 och minst 144Hz och HDR sant npgon form av synk är väl vad jag vill ha. Men kan inte motivera det riktigt i dagsläget. Min skärm gör 90Hz men vill gärna ha mer. Sen behövs det nytt grafikkort och väntar på Ampere eller bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Japp. Själv håller jag på med mgs5 just nu. Hideos förra titel. Den har inge stöd för 21:9 :).
Så jag känner av en viss risk. För att inte behöva fiffla med den stora mängden cut scenes kanske.

I vanliga fall tänker jag likadant. Avstår om ultrawide inte funkar bra. Men här kan jag tänka mig att göra ett undantag. Har nämligen så fasligt kul i mgs5!

Finns inget Widescreenhack eller liknande?

Märkte till min förvåning att Overwatch lagt till 21:9. Kanske var längesedan stödet lades till men bra att det äntligen blev av

Skrivet av anon5930:

Haft min i nästan två år (Acer X34A) och upplever stödet bli bättre år för år. Alltid något jag kollar stöd för, hatar att ha två stora svarta block på sidorna. Du stör dig inte lika mycket på black bars som mig kanske?
Men vi är i en tid där även emulatorer, förvisso med hack, stödjer bildformatet. Föredrar spelet i regel portabelt på Switchen men Mario Kart 8 i 3440x1440 är magiskt. För att inte tala om Zelda: Breath of the Wild.

Jag är sugen på en nyare skärm men blir att vänta. Typ 38", minst 3440x1440 och minst 144Hz och HDR sant npgon form av synk är väl vad jag vill ha. Men kan inte motivera det riktigt i dagsläget. Min skärm gör 90Hz men vill gärna ha mer. Sen behövs det nytt grafikkort och väntar på Ampere eller bättre.

Jodå, jag stör mig definitivt på black bars Samma med låg uppdateringshastighet. Kör ett GTX 760 tillfälligt pga RMA av mitt vanliga kort och köra i 60Hz är lite jobbigt.

CEMU har 21:9 stöd i flera spel dock inte alla. Minns inte om Yuzu har det? Och ja, det ser magiskt ut att köra sådana spel i Ultra Widescreen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Japp. Själv håller jag på med mgs5 just nu. Hideos förra titel. Den har inge stöd för 21:9 :).
Så jag känner av en viss risk. För att inte behöva fiffla med den stora mängden cut scenes kanske.

I vanliga fall tänker jag likadant. Avstår om ultrawide inte funkar bra. Men här kan jag tänka mig att göra ett undantag. Har nämligen så fasligt kul i mgs5!

Älskar MGSV! Vana MGSV spelare kan nog placera min profilbild med kan jag tänka mig. Tokspelade vid lanseringen och tänkte spela igenom igen när jag köpte min ultrawide men blivit liggandes. Stör mig för mycket på black bars så det förstör upplevelsen.

Jag är kluven mellan MGSV och Snake Eater. Båda är nummer ett i serien för mig men väldigt olika spel. Hade gillat om vi kunde fått en remaster av Snake Eater och en Definitive Edition av Phantom Pain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Bra att det är Denuvo-skyddat, annars hade jag kanske blivit av med 600 kronor. Bra skydd.

Denuvo - Kondom för plånboken.

Synd, med tanke på att Denuvo går att cracka och ställer därmed som vanligt till mer problem för konsumenten än för piraten. Spelet i sig är fantastiskt, men jag är tveksam till om jag även kommer köpa det till PC. Dels så tycker jag att spelet såg tillräckligt bra ut på PS4 Pro, så en PC-version lär inte få en att höja mer på ögonbrynen. Sen så var spelet jävligt långt, och ska jag lägga 50+ timmar på ett spel så lär det bli något som jag inte har spelat redan. Det som skulle kunna få mig att köpa det igen är ifall det släpps en Collector's Edition med BB pod, men jag tvivlar på att det lär hända.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Finns inget Widescreenhack eller liknande?

Märkte till min förvåning att Overwatch lagt till 21:9. Kanske var längesedan stödet lades till men bra att det äntligen blev av

Har sett att någon fått till 21:9 i MGSV - men det räckte inte med nån enkel ändring i en *.dll eller liknande. Verkade ganska meckigt så jag har inte orkat ta tag i det.

Overwatch ja. Det där är ett eget kapitel. Stödet kom några enstaka månader efter release. Jag vill påstå att de fixat en fakkapp-lösning för 21:9. Helkass. Man ser lika mycket i bredd som 16:9 men man har skurit bort en del av bilden i över och underkant. Så man ser helt enkelt mycket mindre av bilden med en 21:9 skärm.
Den FOV man får passar för konsoler (det blir ganska inzoomat när man gör så), men är inge vidare lämpligt för datorskärmar man sitter nära.
Så det ger en dålig bildvisning av blizzards lösning.

Tanken var att det inte skulle ge en fördel med 21:9-skärmar.
En svinigt dålig anledning vill jag påstå.
De tillåter ju 120hz-skärmar i spelet vilket såklart ger en edge mot de som sitter med 60hz-skärmar. Och i ärlighetens namn - högre uppdateringsfrekvens på skärmen verkar vara ungefär oändligt mycket viktigare för de som tävlar i FPS än att ha en bredare skärm.
Nä - blizzards lösning i overwatch för 21:9 är fortfarande lite av ett öppet sår (tycker jag iaf).

Skrivet av anon5930:

Älskar MGSV! Vana MGSV spelare kan nog placera min profilbild med kan jag tänka mig. Tokspelade vid lanseringen och tänkte spela igenom igen när jag köpte min ultrawide men blivit liggandes. Stör mig för mycket på black bars så det förstör upplevelsen.

Jag är kluven mellan MGSV och Snake Eater. Båda är nummer ett i serien för mig men väldigt olika spel. Hade gillat om vi kunde fått en remaster av Snake Eater och en Definitive Edition av Phantom Pain.

Ja jag har känt av irritationen av black bars i alla andra spel som inte har 21:9-stöd. Och initialt var det så i MGSV också. Men enstaka timmar in så tänkte jag inte på det längre. Lätt värt det i det fallet för min del så att man fick ta sig an det här spelet hehe.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag är sugen på en nyare skärm men blir att vänta. Typ 38", minst 3440x1440 och minst 144Hz och HDR sant npgon form av synk är väl vad jag vill ha. Men kan inte motivera det riktigt i dagsläget. Min skärm gör 90Hz men vill gärna ha mer. Sen behövs det nytt grafikkort och väntar på Ampere eller bättre.

Samsungs 49" 32:9 skärm med 5120x1440, 120Hz och HDR samt Freesync2 är ju precis det du letar efter då? Men jag tycker stödet för 5120x1440 är lite sisådär. Och när de välj "stödjer" det så blir UIn ofta helt fel. Men det är ju lyckligtvis på bättringsvägen och 5120x1440 eller liknande 32:9 har ju inte funnits så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Har sett att någon fått till 21:9 i MGSV - men det räckte inte med nån enkel ändring i en *.dll eller liknande. Verkade ganska meckigt så jag har inte orkat ta tag i det.

Overwatch ja. Det där är ett eget kapitel. Stödet kom några enstaka månader efter release. Jag vill påstå att de fixat en fakkapp-lösning för 21:9. Helkass. Man ser lika mycket i bredd som 16:9 men man har skurit bort en del av bilden i över och underkant. Så man ser helt enkelt mycket mindre av bilden med en 21:9 skärm.
Den FOV man får passar för konsoler (det blir ganska inzoomat när man gör så), men är inge vidare lämpligt för datorskärmar man sitter nära.
Så det ger en dålig bildvisning av blizzards lösning.

Tanken var att det inte skulle ge en fördel med 21:9-skärmar.
En svinigt dålig anledning vill jag påstå.
De tillåter ju 120hz-skärmar i spelet vilket såklart ger en edge mot de som sitter med 60hz-skärmar. Och i ärlighetens namn - högre uppdateringsfrekvens på skärmen verkar vara ungefär oändligt mycket viktigare för de som tävlar i FPS än att ha en bredare skärm.
Nä - blizzards lösning i overwatch för 21:9 är fortfarande lite av ett öppet sår (tycker jag iaf).

Det får inte vara för krångligt med INI-tweaks osv annars får det vara

Vänta lite, Overwatch fick stöd för 21:9 skärmar efter ett tag, ja, men det gällde bara i menyerna och inte i själva spelet där det fortfarande var 16:9 aspect ratio. Man kunde även fylla ut bilden så man slapp black bars men då var det zoomat och såg väldigt konstigt ut. Personligen körde jag 2560x1440 då det var lika bra.

Jag installerade spelet i helgen och upptäckte då att man kan välja äkta 21:9 aspect ratio (tidigare fanns bara 16:9 och 16:10) och nu verkar hela skärmen användas på ett korrekt sett vad jag kan se. Jag minns också Jeff Kaplans inlägg om att 21:9 gav fördel men gissar att eftersom så få spelar och det har mycket mindre stöd inom E-sporten så kände de väl att de kunde lägga in 21:9?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Det får inte vara för krångligt med INI-tweaks osv annars får det vara

Vänta lite, Overwatch fick stöd för 21:9 skärmar efter ett tag, ja, men det gällde bara i menyerna och inte i själva spelet där det fortfarande var 16:9 aspect ratio. Man kunde även fylla ut bilden så man slapp black bars men då var det zoomat och såg väldigt konstigt ut. Personligen körde jag 2560x1440 då det var lika bra.

Jag installerade spelet i helgen och upptäckte då att man kan välja äkta 21:9 aspect ratio (tidigare fanns bara 16:9 och 16:10) och nu verkar hela skärmen användas på ett korrekt sett vad jag kan se. Jag minns också Jeff Kaplans inlägg om att 21:9 gav fördel men gissar att eftersom så få spelar och det har mycket mindre stöd inom E-sporten så kände de väl att de kunde lägga in 21:9?

Är du säker på att det inte blir avklippt fortfarande?
Tredjepersonsvyn verkar ha fått proper ultrawidesupport under 2018, men förstaperson är fortfarande 16:9 avklippt i topp och botten vad jag förstått.

Post gärna printscreens om du fått till nå nytt här

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Är du säker på att det inte blir avklippt fortfarande?
Tredjepersonsvyn verkar ha fått proper ultrawidesupport under 2018, men förstaperson är fortfarande 16:9 avklippt i topp och botten vad jag förstått.

Post gärna printscreens om du fått till nå nytt här

Återkommer ikväll

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Är du säker på att det inte blir avklippt fortfarande?
Tredjepersonsvyn verkar ha fått proper ultrawidesupport under 2018, men förstaperson är fortfarande 16:9 avklippt i topp och botten vad jag förstått.

Post gärna printscreens om du fått till nå nytt här

Inga black bars så långt ögat når

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var nog otydlig 🙂.
Att se bild över hela skärmen även på 21:9-skärmar löste de ganska snabbt. Eller ja, allt är relativt. Men att täcka hela skärmen för de med 21:9 löste de iaf sedan ett gäng år.
Problemet är att bilden visar lika mycket i sidled som en 16:9-skärm skulle göra. Men mindre i höjdled.
Det är möjligt att det är fixat - men det går bara att avgöra om du både tar en printscreen med 21:9 och 16:9 och jämför hur mycket du faktiskt ser i overwatch i de olika aspect ratio-lägena.
Jag skulle gissa på att du har en 16:9-bild som bara är klippt i där uppe och där nere även på dina printscreens.

Här visas det tydligt:
#17593833

Alltså det är inte de svarta områdena på sidorna som är av relevans. De är bara inlagda för att bilderna är olika breda. Det relevanta är att du inte ser mer i bredd på någon av bilerna. Men du ser mindre i höjd med 21:9.

Bör väl tillägga att lösningen typ är unik för overwatch. Såhär beter sig inte andra spel.
Just för att blizzard ville förhindra fördelar vilket ju är skräp som argument.
Ugh. Det här stör mig fortfarande uppenbarligen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Var spelet ens bra? Såg riktigt skumt ut när jag kikade förbi snabbt på streams.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

@draanexle: Det ÄR skumt...och helt fantastiskt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag var nog otydlig 🙂.
Att se bild över hela skärmen även på 21:9-skärmar löste de ganska snabbt. Eller ja, allt är relativt. Men att täcka hela skärmen för de med 21:9 löste de iaf sedan ett gäng år.
Problemet är att bilden visar lika mycket i sidled som en 16:9-skärm skulle göra. Men mindre i höjdled.
Det är möjligt att det är fixat - men det går bara att avgöra om du både tar en printscreen med 21:9 och 16:9 och jämför hur mycket du faktiskt ser i overwatch i de olika aspect ratio-lägena.
Jag skulle gissa på att du har en 16:9-bild som bara är klippt i där uppe och där nere även på dina printscreens.

Här visas det tydligt:
#17593833

Alltså det är inte de svarta områdena på sidorna som är av relevans. De är bara inlagda för att bilderna är olika breda. Det relevanta är att du inte ser mer i bredd på någon av bilerna. Men du ser mindre i höjd med 21:9.

Bör väl tillägga att lösningen typ är unik för overwatch. Såhär beter sig inte andra spel.
Just för att blizzard ville förhindra fördelar vilket ju är skräp som argument.
Ugh. Det här stör mig fortfarande uppenbarligen.

Ska jag göra samma jämförelse som inlägget du skickade? Det kanske är som du säger. Iofs lirar jag typ en match per gång och dessutom på låg grafik så inget är speciellt fantastiskt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Känns mer okej att betala 600kr i och med att spelat är skyddat via Denuvo. Då vet man att piraterna inte kommer åt det gratis.

De enda Denuvo påverkar är de som köper spelet och får dras med oftast kraftigt försämrad prestanda.
Skyddet kommer med största sannolikhet vara crackat inom inte all för lång tid, de lär ju inte patcha bort Denuvo efter det.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk

På mig verkade det som om man spelar som en slav utan liv som jobbar äter skiter och sover och gör repetitiva saker utan mål och emellanåt dyker någon person upp för en cutscene. Hade svårt att se varför jag skulle genomlida en renodlad fetch-missionsimulator frivilligt och dessutom betala för det.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.