Permalänk
Medlem

Meet & Geek Östersund 2020-02-28

  • Vad? Nördigt häng för SweClockers gemenskap i Östersund!

  • Var? Östersund, Artut – Pizza & Bärs

  • När? Från klockan 18:00 den 28 februari.

Snudd på 30 partajsugna SweC'are möttes upp till en mycket trevlig kväll i vårvarma Östersund! Det var bara ett par minusgrader på eftermiddagen.

Några fastnade på bild, andra lever vidare i legenderna som tveklöst uppstod denna magiska afton. Jag har tagit med användarnamn lite på måfå så känn dig inte utpekad om jag missade just dig.

Notera att fotografen var lätt överförfriskad vid majoriteten av bilderna så kvalitén är som eljest ibland.

Kvällen var en grym succé och alla som får chansen att hänga med på en Meet & Geek bör absolut ta den!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Här är biff rydbergen.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Föredetting

Enligt hörsägen är Jacob bakis än.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag som planerar ölprovning å allt, perfekt med massor utav tips här!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Meantek:

Enligt hörsägen är Jacob bakis än.

@Jacob blir inte bakis, det är han för rutinerad för.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skäggig legend

Vad mysigt ni ser ut att ha haft Vänta bara till båten.... x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jag vet att ni ganska nyligen var i Gbg (var där) men är det någon kommande träff planerad för västkusten?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Master of Overkill

Kan lova att @Corsair-Johan snacka skit

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Mysigt! Men kom maten i tid? På GG Bar i Götet tog det ju lite väl lång tid.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Meantek:

Enligt hörsägen är Jacob bakis än.

Drog på mig en rejäl influensa eller något efter. Bakfylla tar sig många former!

Skrivet av Xyborg:

@Jacob blir inte bakis, det är han för rutinerad för.

Tro mig, det händer även de bästa.

Skrivet av XHI:

Vad mysigt ni ser ut att ha haft Vänta bara till båten.... x)

Oh boy ...

Skrivet av Bascule666:

Jag vet att ni ganska nyligen var i Gbg (var där) men är det någon kommande träff planerad för västkusten?

Karlstad är väl det som är närmst västkusten som är planerat i närtid i alla fall.

Skrivet av tvelander:

Kan lova att @Corsair-Johan snacka skit

@Corsair Johan är alltid full av skit.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av MiLeS:

Mysigt! Men kom maten i tid? På GG Bar i Götet tog det ju lite väl lång tid.

Jag var överens med personalen på GG Bar inför att "det gör inget" om det tar längre tid. Brukar vara informera alla om det på plats, men är möjligt att jag glömde det i Göteborg. Vid såna här stora sällskap är valen så gott som alltid:

  1. Alla måste förbeställa käk från menyn innan

  2. Vi får en extremt begränsad meny på plats

  3. Alla får välja fritt, men det tar längre tid (gäller i synnerhet ställen med mindre kök, typ pubar)

Alternativ 1 tar oerhört mycket längre tid för den som arrangerar och folk vill ändå göra ändringar på plats, nummer 2 är inte heller roligt. Min erfarenhet säger att folk generellt inte bryr sig om det tar lite längre tid och att de hellre väljer mat på plats. Så alternativ 3 är alltid det jag försöker få till i samråd med personal på valt ställt när vi håller en Meet & Geek.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Härligt att se bilder från dessa träffar. Dags att styra upp en träff i Göteborg igen?! Lätt 'bout time!

Permalänk

Ser ut att ha varit en helt clockren kväll!... No pun intended

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!