VALORANT - Riots kommande FPS-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag håller verkligen med, är inge tin-foil hat att inte vilja ha kinesiska program som har behörighet att göra lite vad de vill, och startar alltid med datorn och inte med spelet.

Det är inte "skaparna av LoL" som är problemet, utan att vi inte har den blekaste aning om vad den kinesiska staten får för sig att göra med detta i framtiden.

Den här videon går in på det lite mer, för er som verkar ha absolut 0 koll och förlöjligar istället

https://youtu.be/9G1vKJ27-4Y

Ja det är verkligen inte någon konspirationsteori, att något som inte behöver installeras som drivrutin vill det är oroande nog. Att kinesiska staten kan kontrollera det när som helst de vill gör det bara 100x värre.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Japp, dock var det build från 2017

Men då finns det väl risk att någon förr eller senare kommer utveckla någon slags fusk för det spelet? Tur att det inte verkar inträffat än iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Ja det är verkligen inte någon konspirationsteori, att något som inte behöver installeras som drivrutin vill det är oroande nog. Att kinesiska staten kan kontrollera det när som helst de vill gör det bara 100x värre.

Minns ju var dom hände med Startpage.com som ju en gång i tiden var en säker sökmotor som tog privatfrågor på allvar. Sen fick dom nya ägare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Men då finns det väl risk att någon förr eller senare kommer utveckla någon slags fusk för det spelet? Tur att det inte verkar inträffat än iaf

^^

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Uppfriskande med ett nytt spel, blir intressant att se hur det fortsätter utvecklas. Gillar mekaniken i spelet men i dagläget kan det inte mäta sig med CS. Med en fortsatt kontinuerlig uppdatering där de lyssnar på spelarna (och en annan Antifusk-lösning) finns dock potential

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är en frisk fläkt än så länge. Det finns en hel del att polera men det vore väl konstigt om så inte var fallet i och med att det är i closed beta. Finns helt klart potential att uveckla på.

Spelar främst Breach, Cypher och Phoenix

Permalänk
Medlem

Är det några Sweclockare som fortfarande lirar? Lirade mycket i betan och under act1 men tog en lång paus efter det har dock börjat lira en hel del igen, tyvärr så har de flesta man körde med under betan / act1 slutat spela. Så vore kul att hitta lite folk att lira med igen :=)!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Hur ser det ut med Valorant-spelandet nu för tiden? Ny agenten Fade kommer petas in på onsdagen och verkar kort sagt vara rätt kompetent med intressanta recon-förmågor.

Haunt (E): Equip a nightmarish entity. FIRE to throw the orb, which will plummet to the ground after a set time. Upon hitting the ground, the orb will turn into a nightmarish entity that will reveal the location of enemies caught in its line of sight. Enemies can destroy this entity. RE-USE the ability to drop the projectile early in the flight.
Seize (Q): Equip an orb of nightmare ink. FIRE to throw the orb, which will plummet to the ground after a set time. Upon hitting the ground, the ink will explode and create a zone where enemies caught in it cannot escape the zone by normal means. RE-USE the ability to drop the projectile early in-flight
Prowler (C): EQUIP a Prowler. FIRE will send the Prowler out, causing it to travel in a straight line. The Prowler will lock onto any enemies or trails in their frontal vision cone and chase them, nearsighted them if it reaches them. HOLD the FIRE button to steer the Prowler in the direction of your crosshair.
Nightfall (X): EQUIP the power of Fear. FIRE to send out a wave of nightmare energy that can traverse through walls. The energy creates a trail to the opponent as well as deafens and decays them

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Hur ser det ut med Valorant-spelandet nu för tiden? Ny agenten Fade kommer petas in på onsdagen och verkar kort sagt vara rätt kompetent med intressanta recon-förmågor.

Haunt (E): Equip a nightmarish entity. FIRE to throw the orb, which will plummet to the ground after a set time. Upon hitting the ground, the orb will turn into a nightmarish entity that will reveal the location of enemies caught in its line of sight. Enemies can destroy this entity. RE-USE the ability to drop the projectile early in the flight.
Seize (Q): Equip an orb of nightmare ink. FIRE to throw the orb, which will plummet to the ground after a set time. Upon hitting the ground, the ink will explode and create a zone where enemies caught in it cannot escape the zone by normal means. RE-USE the ability to drop the projectile early in-flight
Prowler (C): EQUIP a Prowler. FIRE will send the Prowler out, causing it to travel in a straight line. The Prowler will lock onto any enemies or trails in their frontal vision cone and chase them, nearsighted them if it reaches them. HOLD the FIRE button to steer the Prowler in the direction of your crosshair.
Nightfall (X): EQUIP the power of Fear. FIRE to send out a wave of nightmare energy that can traverse through walls. The energy creates a trail to the opponent as well as deafens and decays them

https://www.youtube.com/watch?v=e7VOQ1l20eo

https://www.youtube.com/watch?v=UMzKD73cs3c

Jag kör fortfarande väldigt mycket(Valorant är mitt "mainspel") pendlar mellan diamond 2 - diamond 1. Sjukt taggad för nya acten med allt vad det innebär, hade varit skoj om det fanns lite aktiva SweClockare som också lirade :)!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Jag spelar valorant aktivt rank är DIA1
Någon som fortfarande är aktiv? Pma gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag spelar valorant aktivt rank är DIA1
Någon som fortfarande är aktiv? Pma gärna

Du får hojta när du har gått upp lite i rank så kan vi köra (är ascendent 2) då man bara kan köra 3 ranker ifrån varandra:)!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Jag får ständigt upp riotclientinstallation.json oavsett hur många gånger jag slänger skiten. Någon som vet hur man får bort detta? Dyker upp på skrivbordet när jag startar spelet.