Larian Studios: "Nuvarande konsoler för klena för Baldur's Gate III"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Låter mer som att de inte orkar optimera spelet

Vill man vara spelutvecklare som klagar på att Xbox One och Playstation 4 är för klena så är 2020 ett bra år att göra det.
Eftersom nästa generation ska släppas i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Klart det går o köra på konsol vad yrar de om ?

Bara göra så det ser ut som skit tills de går i 25-30 fps sedan släppa det.

De som spelar konsol bryr sig inte om grafiken eller fpsen iallafall.

Där har du fel. Dem finaste spelen som driver grafikutvecklingen frammåt i branchen frammåt har dem senaste 10 åren många gånger släppts till just konsol. Du hittar verkligen inte många spel på PC som ser bättre ut än GoW eller Uncharted 4 på PS4-pro. De som spelar på konsol bryr sig mycket om grafik, dock kanske alla inte är lika känsliga för låga farmerates som PC-master-race.

Allt handlar om var cashen finns. Utvecklarna kunde inte bry sig mindre om att optimera för din 9900ks+2080 om dem vet att inte lönar sig (och det gör det inte).

Permalänk
Inaktiv

Det är väl inte så konstigt med tanke på hur gamla dagens maskiner är. Inkluderar inte pro då spel inte utvecklas endast för dom maskinerna.
Men det kommer en ny generation snart så BG3 kommer till konsol vare sig ni vill eller ej.

Varför har folk så mycket emot spelkonsoler? Är det för att motivera sina dyra PC köp, känner sig hotade, utmobbade(exklusiva titlar), behov att vara överlägsen? Förstår det verkligen inte xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Piratkopiering är inget problem på PC, ni konsol bönder är bara avundsjuka för att PC även kan spela Konsol spelen vilka är dem spelen vi inte betalar för. Då dem som vill ha dem exklusiva för skylla sig själva. Emulator vinner i längden.

Jag är ledsen att du har svårt och begripa något.
Mitt inlägg säger allt om fanboys.

Sista jag spelar är dessutom konsoler, edgelorde.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Jag är ledsen att du har svårt och begripa något.
Mitt inlägg säger allt om fanboys.

Sista jag spelar är dessutom konsoler, edgelorde.

ditt inlägg var helt o-samman länkat. hur länkade du piratkopiering med det grafiska/ prestandan i en konsol ?
makes no sense. Piratkopiering är bevisat att inte skada spel utvecklare. Då även marknaden för piratkopiering bara minskar.
Nej du om grafiken skall gå framåt är det inte för att konsolerna gör det. tvärtom, döden för konsolerna närmar sig. nästa generation "konsoler" är bara nerlåsta pc datorer. det lämnar Nintendo själva med sitt grafiskt usla switch.

Så ja PC master race driver utvecklingen inte konsoler. och framför allt så Driver AMD utvecklingen.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Herregud vad många här som tror dom vet hur det fungerar med spelutveckling, ekonomi, tid och optimering Sluta, snälla.

Permalänk

Det tog inte lång tid innan folk började bråka. Det här är förmodligen inget annat än PR-snack för att undvika att avslöja den riktiga anledningen. Som ett par personer redan har påpekat så handlar det i största sannolikhet om budget & tid.

Walgrave säger ju själv att det skulle gå men inte utan vissa uppoffringar i presentationen. Det är inget nytt, så är det för alla konsollversioner. Efter att ha sett hur spelet ser ut så tror jag inte skillnaden hade varit så dramatisk, möjligtvis hade dom förenklat partikeleffekterna för rök och eld så riktigt nice ut. Sen skulle det säkert bara köras i 30 fps men vad vet jag, det spelar ändå ingen roll nu.

Att utveckla spel mitt under ett generationsbyte är säkerligen en enorm huvudvärk för spelutvecklare. Har full förståelse för dom som väljer att hoppa över den utgående generationen.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU