Skurkar får inte använda Iphone på film

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cdx873v:

Och i verkligheten är det helt tvärtom! Hahaha

Ha ha.. så kanske det är. De kriminella jag stöter på på gatan och så verkar mest ha knapptelefoner dock. Däremot chefer, säljare, businessmänniskor och liknande "vardagsskurkar" verkar verkligen gilla Iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ta en medelålders man som har en mobil för 30 000kr, så säger det inte ett skit.

Jo, att han är en idiot.

Permalänk
Skrivet av ipac:

Jo, att han är en idiot.

Tyvärr går det inte göra en sådan slutsats på enbarten sak. Säg att personen drar in 2 miljoner per år som en duktig utvecklare kan göra. (1000kr/h, 2000h per år)
Är då personen en idiot om han har en sådan dyr mobil för att visa upp det han utvecklar på?

Så min poäng som jag hela tiden har skrivit är att mobilen bara är en sak bland allt annat som bygger upp en karaktär i en film. Går personen runt i bara kallingarna i filmen så hjälper det föga att hans mobil är dyr.

Tar vi vanligt folk på stan så ska de ha märkeskläder, en massa resor, dyra bilar och annat. Dyr mobil är bara en detalj i det hela om de vill bygga upp en bild av sig själv.
Och vi på ett datorforum kan tro att folk inte bryr sig om sin bild, men kolla in instagram, facebook och allt vad det heter. Där folk måste lägga ut bilder på deras semestrar och annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Men vafan, nu kommer jag kolla på vilka mobiler snubbarna har i filmen för att lista ut vem som är mördaren.

Det är ju alltid ryssen som är den onda i amerikanska filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Är då personen en idiot om han har en sådan dyr mobil för att visa upp det han utvecklar på?

Om han betalt för den ur egen ficka: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Om han betalt för den ur egen ficka: ja

Hur tänker du nu?

Permalänk
Avstängd

Man kan väl sammanfatta det som att en dyr telefon generellt inte är så mycket bättre än en billig, således kan det vara slösaktigt (eller dumt) att köpa en sådan om man inte har behovet. Samtidigt finns det ju en väldig massa saker som är mycket värre ur just denna aspekt. Jag har svårt att se exempelvis en BMW X6 och inte tänka "idiot" för det är ju en riktig idiotprodukt. En jättestor och tung SUV med mindre plats än en vanlig kombi, för att den ska vara sportig trots att det är en SUV och därmed inte sportig. Så tänker jag inte när jag ser någons telefon oavsett vilken det är (möjligtvis undantaget en telefon med någon form av böjbar skärm då de inte funkar så bra än och kostar skjortan). Och det handlar inte om så mycket pengar heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Hur tänker du nu?

Att det är idiotiskt att lägga 30 papp på en mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Att det är idiotiskt att lägga 30 papp på en mobil.

Oavsett om det genererar en inkomst?
Tackar du då nej till 2mille, som i exemplet du kommenterade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Oavsett om det genererar en inkomst?
Tackar du då nej till 2mille, som i exemplet du kommenterade?

Nej, jag tackar nej till att betala för arbetsutrustning ur egen ficka.

Tror förövrigt att vår ytterst kompetenta utvecklare kan håva in 2 millar med en 15000 kr telefon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Jag har svårt att se exempelvis en BMW X6 och inte tänka "idiot" för det är ju en riktig idiotprodukt. En jättestor och tung SUV med mindre plats än en vanlig kombi, för att den ska vara sportig trots att det är en SUV och därmed inte sportig.

Men de är ganska snygga kan jag tycka (när man vant sig). Så det är väl ganska dumt att tänka "idiot" bara för att den personen har en annan smak än dig?

Skrivet av ipac:

Att det är idiotiskt att lägga 30 papp på en mobil.

För dig är det kanske så. Det betyder inte att det är så för någon annan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Men de är ganska snygga kan jag tycka (när man vant sig). Så det är väl ganska dumt att tänka "idiot" bara för att den personen har en annan smak än dig?

Smak är en sak, att köpa en bil handlar om flera saker. Låter man smaken ta överhanden så mycket att man köper en väldigt dyr bil som är extremt opraktisk för alla ändamål, och som dessutom smutsar ner miljön väldigt mycket mer än vad den hade behövt göra, så är man en idiot i mina ögon.

(Sen anser jag förstås att man har dålig smak om man tycker X6 är snygg, men det är som sagt en annan fråga.)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Smak är en sak, att köpa en bil handlar om flera saker. Låter man smaken ta överhanden så mycket att man köper en väldigt dyr bil som är extremt opraktisk för alla ändamål, och som dessutom smutsar ner miljön väldigt mycket mer än vad den hade behövt göra, så är man en idiot i mina ögon.

(Sen anser jag förstås att man har dålig smak om man tycker X6 är snygg, men det är som sagt en annan fråga.)

Bara du inser att det är dina subjektiva åsikter och inte något allmängiltigt så är det ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emopingvin:

För många år sedan såg jag en film för andra gången, och blev fundersam över att huvudpersonen inte körde en volvo. Hade ju för mig att den gjorde det första gången jag såg filmen. Efter lite sökande visade det sig att det fanns olika versioner av filmen, beroende på vilken marknad den var riktad mot. Kunde inte hitta några andra skillnader är bilmärken dock.

En annan sak jag märkt är att volvo ofta körs av goda och välutbildade karaktärer.

Gus Fringe blir glad att att höra det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Bara du inser att det är dina subjektiva åsikter och inte något allmängiltigt så är det ok.

Har aldrig påstått att det är en objektiv sanning, bara att i mina ögon är du en idiot om du har en X6, och det var bara ett exempel på en sak som i mina ögon säger väldigt mycket mer än vilken telefon man har.

Däremot, om man tror att man är någon form av lyxlirare för att man har en värsting-Iphone (eller för den delen någon telefon) så är man kanske inte så smart, eller så behöver man mogna lite. Och samma gäller väl bilar i viss mån också. Jag blir inte imponerad av att du har en Ferrari liksom, jag tycker inte att du nödvändigtvis är en idiot heller men nästan vem som helst med normala inkomster kan ju ta ett lån och köpa en nästan vilken bil som helst. Prioriterar man en Ferrari före att flytta hemifrån, före att köpa ett hus, före att se till att ens barn har det bra eller så så kanske man inte är världens smartaste direkt dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Har aldrig påstått att det är en objektiv sanning, bara att i mina ögon är du en idiot om du har en X6, och det var bara ett exempel på en sak som i mina ögon säger väldigt mycket mer än vilken telefon man har.

Däremot, om man tror att man är någon form av lyxlirare för att man har en värsting-Iphone (eller för den delen någon telefon) så är man kanske inte så smart, eller så behöver man mogna lite. Och samma gäller väl bilar i viss mån också. Jag blir inte imponerad av att du har en Ferrari liksom, jag tycker inte att du nödvändigtvis är en idiot heller men nästan vem som helst med normala inkomster kan ju ta ett lån och köpa en nästan vilken bil som helst. Prioriterar man en Ferrari före att flytta hemifrån, före att köpa ett hus, före att se till att ens barn har det bra eller så så kanske man inte är världens smartaste direkt dock.

Jag vet inte hur det är i din värld men om jag skulle köpa en dyr lyxbil så gör jag det för min egen skull, inte för att imponera på svagsinta hjon. Om sedan sådana skulle anse mig vara en idiot så skulle det inte röra mig det minsta

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

För dig är det kanske så. Det betyder inte att det är så för någon annan.

Jo, det är idiotiskt för alla. Att de inte är medvetna om det är en annan sak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ipac:

Jo, det är idiotiskt för alla. Att de inte är medvetna om det är en annan sak.

Inget inskränkt i den meningen inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Inget inskränkt i den meningen inte

Japo, det var exakt det som var meningen.

Och allvarligthetsgraden var från första början 0, förövrigt.

Men om man ska säga nått seriöst så är det ju så att om man projicera något med en egendom så gäller det att vända sig till rätt publik, annars kan det få motsatt effekt. En X6 är perfekt i ryska maffiakretsar. Inte helt lyckad lyckad på miljötalibanernas årsmöte på Söder dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ipac:

Japo, det var exakt det som var meningen.

Och allvarligthetsgraden var från första början 0, förövrigt.

Men om man ska säga nått seriöst så är det ju så att om man projicera något med en egendom så gäller det att vända sig till rätt publik, annars kan det få motsatt effekt. En X6 är perfekt i ryska maffiakretsar. Inte helt lyckad lyckad på miljötalibanernas årsmöte på Söder dock.

Helt sant!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ipac:

Japo, det var exakt det som var meningen.

Och allvarligthetsgraden var från första början 0, förövrigt.

Men om man ska säga nått seriöst så är det ju så att om man projicera något med en egendom så gäller det att vända sig till rätt publik, annars kan det få motsatt effekt. En X6 är perfekt i ryska maffiakretsar. Inte helt lyckad lyckad på miljötalibanernas årsmöte på Söder dock.

En X6 är bara perfekt i ryska maffiakretsar om den är lackad lila pärlemor, allt krom är förgyllt och klädseln består av fejkzebrapäls.