Permalänk

Grisigt att ta betalt...

Inte för att jag oroar mig men tycker det är så extremt grisigt av media att ta betalt för vissa reportage. Ser det ganska ofta. Förra gången var det tidiga tecken på cancer. Är inte okej att gå över lik för att tjäna några kronor.

https://www.expressen.se/premium/nyheter/sa-forbereder-du-dig...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Finns mängder med gratisalternativ om du inte vill betala pengar till skräpblaskor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Inte för att jag oroar mig men tycker det är så extremt grisigt av media att ta betalt för vissa reportage. Ser det ganska ofta. Förra gången var det tidiga tecken på cancer. Är inte okej att gå över lik för att tjäna några kronor.

https://www.expressen.se/premium/nyheter/sa-forbereder-du-dig...

Detta är inget nytt utan har funnits i några år dom måste tjäna in pengar på nått vis när inte papperstidningar funkar.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Jo. Jag vet men det är ofta när det handlar om just sjukdomar, av olika sorter, som är ett stort problem som dom passar på att ta betalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

På något sätt måste även Expressen tjäna pengar, finns andra alternativ om du inte vill betala, men kan lova dig att du ändå inte missar något viktigt om du inte läser Expressen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

BBC är gratis och allt som behövs. Överlag högre kvalitet än svensk journalistik och kan eftersom de är så stora live rapportera från större händelser.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Bara att sluta gå in på deras sidor så de kan sakta men säkert tyna bort om du vill straffa dem för deras grisighet.

Om du vill ha råd så räcker det nog att bara googla corona så får du nog svar på vad du ska göra. Beroende på hur paranoid, försiktig, rädd etc. en person är så finns det flera tips på marknaden.
Tvätta händer, peta inte i näsan, undvik folksamlingar, bunkra upp mat, göm dig i källaren...

Permalänk
Medlem

Min kollega sa det rätt bra. hon menar att allt som är bakom afton blaskornas betalväggar ändå inte är värt att läsa.
Finns bättre sätt att hita sån info som dessutom med all säkethet är mer korrekt. Har själv betalat ett par gånger och värre clickbait får man leta efter. Du missar troligtvis inte så mycket även om rubrikerna är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Inte för att jag oroar mig men tycker det är så extremt grisigt av media att ta betalt för vissa reportage. Ser det ganska ofta. Förra gången var det tidiga tecken på cancer. Är inte okej att gå över lik för att tjäna några kronor.

https://www.expressen.se/premium/nyheter/sa-forbereder-du-dig...

Papperstidningar går ner och dom måste få in pengar, artiklar med högt intresse gissar jag lockar prenumeranter.

Jag gillar Svensk press och dagstidningar i Sverige, Aftonbladet, Expressen, DN, VK, Kuriren, NSD, ÖP, SVT ... eftersom jag vill se saker från olika synvinklar och även vad som händer överallt i landet.

Fri oberoende press och nyhetsredaktioner är viktigt, är inte pressen och nyheterna fria är vi i samma läge som Kina, Ryssland, Iran, Ungern, Polen och andra ofria hel och halv diktaturer.

Makthavare måste räkna med att bli granskade och avslöjade när dom gör fel.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Jag menar, när det blir relevant kommer du få information om detta (och den finns redan ute, som nämnt ovan).
Ser inte detta som mer utlåsning än när nyhetstorkans löpsedlar annonserar "99 tidiga tecken på sjukdom X" - för att ta del av dessa högkvalitativa reportage måste jag ju trots allt köpa tidningen i butiken.

Vill du ha gratis kan jag även tipsa om The Guardian, de kör på den modellen för alla sina artiklar - men har en frivillig prenumeration som de kommer påminna dig om ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Inte för att jag oroar mig men tycker det är så extremt grisigt av media att ta betalt för vissa reportage. Ser det ganska ofta. Förra gången var det tidiga tecken på cancer. Är inte okej att gå över lik för att tjäna några kronor.

Vore det bättre om de hade allting bakom en betalvägg, istället för bara vissa artiklar?
Någonstans måste de ta betalt om de inte vill lägga ner helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Jo. Jag vet men det är ofta när det handlar om just sjukdomar, av olika sorter, som är ett stort problem som dom passar på att ta betalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inget problem att deras skrämselartiklar finns bakom en betalvägg. Gör dig själv en tjänst och slut läs allt som har rubriker liknande ”så vet du om du har cancer”, ”tio tecken på den farliga okända sjukdomen” osv. Har du läst en av dessa artiklar så har du läst alla. Om du upplever något symtom så är expressen den sista du ska rådfråga...

Permalänk
Medlem

Nuförtiden så räcker det oftast med att se förstasidan för att få alla kritiska nyheter. Om det är viktigt så kommer det ändå fram på olika sätt, t.ex. att det diskuteras i olika forum.