Diablo IV får förbättrat gränssnitt och nya monsterfamiljer

Permalänk
Melding Plague

Diablo IV får förbättrat gränssnitt och nya monsterfamiljer

Det första stora inlägget i utvecklarbloggen för Diablo IV visar upp brutala kannibalfiender och förbättrat gränssnitt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom låter det ta lång tid så att man får ett ordentligt spel och inte att Wc3 reforged fjasko. Är förrsiktigt hoppfull.

Permalänk
Medlem

Gillar inte looked på skills ikonerna. Inte alls likt Blizzard. De brukar utmärka sig positivt med att ha väldigt tydliga och välritade ikoner. Bådar dåligt.

Permalänk
Medlem

... tråkigt att dom kommer förstöra Diablo franchisen ännu mera än vad dom gjorde med D3 RoS.. Det kommer verkligen inga bra vibbar från det material dom har släppt. Ser ut som ett spel gjort av zoomers till zoomers och inte fans.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Avstängd

Verkar superskit

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att Blizzard levererar den här gången heller. Det blir exakt samma elände som Diablo 3. Kan garantera att det kommer nya kontroverser också.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Har inga förväntningar på Blizzard och Diablo 4 de har inte kunnat leverera något vettigt på över 10 år, de ligger i samma nivå som EA numera!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv

En sak jag gillade starkt med D2 är att banorna har random layout, grottorna likaså.

D3 var en röd linje typ, D4 verkar bli de samma. För mig hade jag hellre tagit sämre grafik om det betyder att banorna vart random generated.
Annars är allting i princip det samma när man ska ut och farma, vilket gör det otroligt dötrist imo.

Jag är inte supertaggad på D4, men det kanske blir bra, håller tummarna.

Permalänk
Medlem

Går emot strömmen och säger att jag är sjukt taggad på att äntligen få lägga vantarna på ett nytt Diablo. Spelar fortfarande 3an som jag tycker är rolig, så jag tror detta kan bli skoj! Dock är ikonerna på skillsen inte riktigt vad man förväntar sig av Blizzard.

Permalänk
Medlem

är skeptisk blir ingen förhandsbokning här inte iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det är som med musik: band och musiker har nästan alltid sin mest kvalitativa fas precis innan eller efter att de har "blivit stora". Sedan blir de fatcats som lever på gamla meriter, men de har inte samma nerv eller kreativitet som tidigare. Det här är förstås kontroversiellt, men från mitt perspektiv tycker jag att man ser det på nästan alla band, som Metallica, In Flames, Dream Theater, vad du vill.

Samma med spelföretag. De ska vara hungriga, ha ångest för sin release, och ha den frihet och känsla som finns när man ännu inte är helt etablerad. Jag har varit Blizzards största fan, men man måste se det för vad det är. De har Starcraft, WoW, Diablo, kanske något mer - detta är det gamla stallet som bygger Blizzard (givetvis därutöver HS, OW etc). Men de har krämat ut dem redan, och jag tror inte att de går att föra vidare och återfinna något av deras gamla charm.

Det är som Metallica; de kan komma till Ullevi och spela Master of Puppets hur mycket de vill. Det kommer ändå aldrig vara samma sak. Good ol times kommer aldrig tillbaka, däremot kan det komma nya good ol times. Blizzard kommer säkert fortsättningsvis casha in, "lyckas" som spelstudio etc, vad vet jag, men Blizzard som vi känner det är redan en del av historien. Det är sorgligt förstås, men vem vet, kanske finns ett nytt "Blizzard" på gång redan nu - nästa spelhus, som har rätt nerv, är unga och hungriga.

Permalänk
Medlem

*Blizzard väljer att inte visa Diablo IV för att det är för tidigt*

Fans: Varför visar ni inget? Ni har övergett Diablo-franchisen!

*Blizzard visar Diablo IV trots att det är för tidigt*

Fans: Vad är det här för skit? Ser inte alls bra ut! Ni kommer att sabba allt!

Måste vara ett väldigt otacksamt jobb som spelutvecklare idag när den mest högljudda målgruppen är bortskämda vuxenbebisar.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av freethinker:

Gillar inte looked på skills ikonerna. Inte alls likt Blizzard. De brukar utmärka sig positivt med att ha väldigt tydliga och välritade ikoner. Bådar dåligt.

Jag är överraskad att det ens brytt sig om ikonerna än. Vilket jag tror dom inte riktigt gjort...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ingen personal som var med och gjorde de gamla klassiska spelen finns ju kvar, så det är klart det inte blir samma sak längre. Det lär dock sluta med miljoner förbokningar ändå i vanlig ordning. Det enda sättet att protestera är med plånboken, hur svårt ska det vara att förstå?

Varför förbokar folk ens spel? Det är ju inte direkt så att en digital produkt tar slut 🤦‍♂️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi | 32GB DDR4 | Sapphire NITRO+ RX 6900 XT SE | 27" LG UltraGear 27GL83A-B | openSUSE Tumbleweed / Win 10 Pro
Laptop: Lenovo Legion Y520 | Core i5-7300HQ | 16GB DDR4 | Geforce GTX 1060 Max Q | Fedora Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av freethinker:

Gillar inte looked på skills ikonerna. Inte alls likt Blizzard. De brukar utmärka sig positivt med att ha väldigt tydliga och välritade ikoner. Bådar dåligt.

Så du sitter och stirrar på dem hela tiden när horder med fiender stormar dig konstant. Låter allt annat än optimalt måste jag säga

Allvarligt talat, spelar det roll? Jag kan köpa Wow tex där man ofta har ett 20-tal saker bundna till olika tangenter kanske. Men i Diablo har man en handfull attacker och för det mesta kollar man inte ens på dem.

Dessutom är spelet säkert två år bort än. Dvs gott om tid för dem att testa massvis med olika designer. Både supertydliga sådana och även designer som följer spelets UI stil och allt däremellan plus att de kommer ju få feedback. De siktar ju på involvera communityn mer och lyssna på feedback nu istället för att köra allt bakom låsta dörrar.

Så lugn och fin, nu ska vi inte brusa upp oss i onödan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitskurk:

Det är ju inte direkt så att en digital produkt tar slut 🤦‍♂️

Flappy bird

Permalänk
Medlem

Fans: det fanns med lite för många stolliga inslag och regnbågar i D3.
Blizz: Ahh, fattar vinken! *gör ett helt spel om blodsindränkta BDSM-demoner*

De verkar överstyra estetiken en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Fans: det fanns med lite för många stolliga inslag och regnbågar i D3.
Blizz: Ahh, fattar vinken! *gör ett helt spel om blodsindränkta BDSM-demoner*

De verkar överstyra estetiken en hel del.

Det blir ju helt perfekt

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Tror jag läste någonstans att HUD ska kunna flyttas på och ha hur man vill. Mitten, högen eller vänster. Men det kanske bara var något jag drömde?

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag går ändå emot neggoströmmarna och säger att jag är försiktigt positiv till Diablo IV! Hoppas och tror att de lärt sig av misstagen från Diablo III (som ändå blev bättre med tiden!) och att de vågat snegla på Diablo-klonerna som dykt upp på senare år. Men lyckas Blizzard sabba även det här kan det mycket väl vara slutet på vårt långlivade och idag destruktiva förhållande.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Verkar som de gör för många uppoffringar för att få det spelbart på konsoll. Tror inte det kommer bli så bra som hardcore fans hoppas. Ser ut att bli mycket förenklat med inte så mycket djup.

Skrivet av Sjoooberg:

Tror jag läste någonstans att HUD ska kunna flyttas på och ha hur man vill. Mitten, högen eller vänster. Men det kanske bara var något jag drömde?

Nej du har inte drömt det, men man kommer bara kunna göra det på PC. PC får välja mellan konsoll läget (hud nere i vänster hörn) eller mer traditionellt (mitten). Konsoll kan endast köra med hud nere till vänster.

Permalänk
Medlem

Kommer att skaffa det och lira igenom det en gång eller två, vad jag sedan tycker får man väll se då...

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat köpa spelet precis som alla andra Diablo.
Sedan vill jag inte ha ett spel som är exakt likadant som Diablo II som många vill då kan man lika gärna spela Diablo II.

Dom kanske ska ta efter alla Battlefield och Call of duty spel och släppa samma spel varje eller vart annat år hela tiden med lite små för ändringar(man skulle kunna säga Fifa och NHL eller något annats sport spel).

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker det ser sjukt bra ut. Kommer köpa dag 1. Förköpa så fort det går om det blir aktuellt.
Blizz = kvalitet! Har alltid varit och kommer alltid vara. Tycker det är otroligt underhållande att se alla som spottar ur sig "kommer aldrig mer köpa ett blizzard-spel efter WC3R-fiaskot!!!1111".
Samma folk som sagt de ska sluta spela wow varje expansion men ändå fortsätter spela varje ny expansion och därefter sitter på forum och bajsar på blizz.

Permalänk
Medlem

Finns nog inget bolag jag har så låga tankar om som Activision. Till och med EA ligger högre i kurs för mig.
De gick ju ut tidigt med att D4 kommer att ha MTX, och med tanke på att det är Activision vi pratar om så...ja.... där dog nog varje uns av hype inför detta spel.

Man vill ju alltid tro att ett spel blir bra, men tyvärr tror jag detta blir pannkaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Finns nog inget bolag jag har så låga tankar om som Activision. Till och med EA ligger högre i kurs för mig.
De gick ju ut tidigt med att D4 kommer att ha MTX, och med tanke på att det är Activision vi pratar om så...ja.... där dog nog varje uns av hype inför detta spel.

Blir vädelöst om det är pay to win... man skulle ju kunna önska att det bara är skins till gubben in game och profilsida till pvp typ som man köper visuella utseende till, men det är väl allt för optimistiskt att hoppas på det

Skrivet av vinylens:

Kommer garanterat köpa spelet precis som alla andra Diablo.
Sedan vill jag inte ha ett spel som är exakt likadant som Diablo II som många vill då kan man lika gärna spela Diablo II.

jag som väntat på d2 hd, men nu skyller de på att de tappat bort källkoden och inte kan släppa något sådant

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

*Blizzard väljer att inte visa Diablo IV för att det är för tidigt*

Fans: Varför visar ni inget? Ni har övergett Diablo-franchisen!

*Blizzard visar Diablo IV trots att det är för tidigt*

Fans: Vad är det här för skit? Ser inte alls bra ut! Ni kommer att sabba allt!

Måste vara ett väldigt otacksamt jobb som spelutvecklare idag när den mest högljudda målgruppen är bortskämda vuxenbebisar.

+1.

Tycker de gör allt rätt nu i D4-teamet. Uppdaterar fansen, lyssnar på feedback, svarar på feedback, och teamet verkar vara ganska passionerade att göra ett D4 som vi som spelade D2:LoD längtat efter så mycket.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Blir vädelöst om det är pay to win... man skulle ju kunna önska att det bara är skins till gubben in game och profilsida till pvp typ som man köper visuella utseende till, men det är väl allt för optimistiskt att hoppas på det

Även in-game skins som MTX till ett fullpris spel är dåligt. Bara för att det har blivit vanligt de senaste 5 åren är det inget som bara ska accepteras så där imo.
Visst, gör man ett free-to-play spel som t.ex PoE behöver man få in pengar nånstans ifrån. Men ett spel för 60€ behöver för fan inget extra MTX skräp för att gå runt, det är enbart girighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitskurk:

Ingen personal som var med och gjorde de gamla klassiska spelen finns ju kvar, så det är klart det inte blir samma sak längre. Det lär dock sluta med miljoner förbokningar ändå i vanlig ordning. Det enda sättet att protestera är med plånboken, hur svårt ska det vara att förstå?

Varför förbokar folk ens spel? Det är ju inte direkt så att en digital produkt tar slut 🤦‍♂️

Skickades från m.sweclockers.com

Tror dom flesta förstår att dom kan protestera med plånboken, men alla tycker inte Diablo 3 var (är) ett dåligt spel. Förbokningar är väl oftast för att man får nånting ingame eller att spelen ibland är lite billigare om man just förbokar. Får man inget för det ger det självklart inget att förboka.

Ontopic:
Synd att det lär vara flera år bort, ser grymt trevligt ut!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Så du sitter och stirrar på dem hela tiden när horder med fiender stormar dig konstant. Låter allt annat än optimalt måste jag säga

Allvarligt talat, spelar det roll? Jag kan köpa Wow tex där man ofta har ett 20-tal saker bundna till olika tangenter kanske. Men i Diablo har man en handfull attacker och för det mesta kollar man inte ens på dem.

Dessutom är spelet säkert två år bort än. Dvs gott om tid för dem att testa massvis med olika designer. Både supertydliga sådana och även designer som följer spelets UI stil och allt däremellan plus att de kommer ju få feedback. De siktar ju på involvera communityn mer och lyssna på feedback nu istället för att köra allt bakom låsta dörrar.

Så lugn och fin, nu ska vi inte brusa upp oss i onödan

Skickades från m.sweclockers.com

The spelar absolut roll. Det är ett tecken på att Blizzard fortfarande är en utvecklare som tänker på detaljerna och inte låter något bli halvtaskigt gjort.

Hoppas det är som du säger att det är placeholders men jag har inga större förhoppningar om det. Det Blizzard vi alla älskar är dött. De är nu en Mobile utvecklare.