Permalänk
Medlem

GPU VBIOS brick usb > hdmi?

Hej,

Hade en gammal laptop över så tänkte att jag skulle leka lite med bios / vbios.

Följde en guide och installerade nytt vbios för att se om jag kunde få ut lite mer kräm ur grafikkortet. Datorn startar nu men ingen bild ges till den integrerade skärmen. Så det funkade ju inte men nu har ett nytt roligt problem uppstått, antingen försöker jag blindflasha tillbaka den backup som jag gjorde med nvflash64 innan jag flashade eller så ? Ja finns det några andra sett?

Datorn har ju ett gäng portar(usb c- thunderbolt,usbi) , kan jag använda dessa med en usb >hdmi adapter för att få bild ? eller går även dessa utgångar via grafikkortet? Alternativt, om jag kopplar in ett externt grafikkort via thunderbolt? Går även detta uttaget via grafikkortet? En annan lösning jag också tänkte på är om det finns möjlighet att möjliggöra mirror till en annan skärm över nätverket eller går även dessa bildsignaler via grafikkortet?

Kort och gott så funkar ju inte grafikkortet i laptopen just nu, går det att få bild till skärm via någon av datorns andra uttag? Sitter någon i Stockholm isf på ett case innehållandes ett grafikkort som går att koppla in till laptopen för att få bild och sedan flasha med orginal vbios?

Tack på förhand.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |