Hjälp med JavaScript - Nedräkningsfunktion

Permalänk

Hjälp med JavaScript - Nedräkningsfunktion

Hej!

Jag söker en lösning. Användaren ska kunna välja mellan tre olika nedräkningstider. När ena tiden gått ner till noll och användaren inte har stannat tiden vill jag att den ska börja räkna uppåt istället och visa röd text. Jag har även lagt in en array som innehåller data om raster. Om denna data överensstämmer med den riktiga tiden så vill jag pausa nedräkningen. Kan någon hjälpa mig med detta?

Jag har skapat en mall i PHP (koden är inte testad)

<html> <?php //Tidsåtgång för att tex tillverka olika produkter (i minuter) $value1 = 60; $value2 = 50; $value3 = 40; //Definera rasttider, [0] = starttid, [1] = rastlängden i sekunder $break1[] = {"09:00", "900"} $break2[] = {"14:00", "840"} //Skapa funktionen för att räkna ner show_Counter($value) { Räkna ner från valt $value med grön text, visa i minuter:sekunder (mm:ss, 00:00) Loopa $break variablerna Pausa nedräkningen om tiden date() kolliderar med någon $break När nedräkningen nått 0 ska den fortsätta att räkna ner i sekunder med röd text om man inte tryckt stopp. } if(isset($_POST['submit'])) { show_counter($_POST['name']); } ?> <form action="index.php" method=post> <input type=submit name=<?php $value1 ?> value=1><br> <input type=submit name=<?php $value2 ?> value=2><br> <input type=submit name=<?php $value3 ?> value=3> </form> </html>