Måste man vara online/uppkopplad för att spela vissa switch spel ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Måste man vara online/uppkopplad för att spela vissa switch spel ?

Som titeln säger undrar jag över detta.
Jag har köpt några spel på Nintendo's store - men undrar över varför den säger "Checking whetner this software can be played..." och sedan ger mig ett fel.

Ansluter jag till ett wifi så fungerar det ju såklart - men detta får mig att fundera hur det är när man defakto INTE KAN ansluta till ett Wifi... det finns ju faktiskt tillfällen, även om vi är mer uppkopplade än någonsin.
Några tillfällen jag kan tänka på är när man flyger eller på en camping och man inte vill dela internet från sin telefon (aka "hotspot") (tex för att det drar mer batteri).

Varför finns "funktionen" och går den att inaktivera ? 🤔

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Verkar uppstå om man använder sitt konto på flera Nintendo Switch. Har du gjort det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tog inte mer än 2 sekunder med Google att hitta detta:
https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a...

Citat:

What Are the Differences Between a Primary and Non-Primary Nintendo Switch Console?

The first time you use your Nintendo Account to connect to the Nintendo Switch eShop, the Nintendo Switch console you use will be activated as the primary console for your Nintendo Account. After you have designated your Nintendo Account's primary console you can still link that account to other Nintendo Switch consoles, but these consoles will not be activated as primary consoles.

When using the primary console, any user on that device can play downloadable content you have purchased. You are also not required to connect online prior to using downloadable content on your primary console (an Internet connection is required to use online features or games which require a subscription service).

If you deactivate your primary console, the next time you use your Nintendo Account to connect to Nintendo eShop on a Nintendo Switch console, that console will become your Nintendo Account's primary console.

To verify whether a console is the primary console for your Nintendo Account, check the Primary Console Status in your Nintendo eShop Account Information.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Hmm.. Switch har bara WiFi, inte WWAN/mobilt bredband. Om det är det du menar? Du kan alltså inte koppla upp dig mot mobilnätet och spela. Och ja, vissa spel kräver online för att du överhuvudtaget ska kunna starta spelet (Fortnite t.ex.).

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Squallie:

Verkar uppstå om man använder sitt konto på flera Nintendo Switch. Har du gjort det?

Skickades från m.sweclockers.com

Korrekt, detta är familjens andra switch, så jag loggade in med samma konto på denna nya enheten. Får läsa guiden hos Nintendo

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •