Xbox elit v2 kontroller problem...

Permalänk
Medlem

Xbox elit v2 kontroller problem...

Hej har just fått tag på en Xbox elit v2 kontroller.
Men.. sparkarna är lite lösa i mitten, kan röra dom lite utan att det är motstånd.
Är detta normalt eller bör man skicka tillbaka den ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@pacc: nej, dom är på max. Det är som ett litet glapp i centrum utan motstånd.

Permalänk
Medlem

Ingen annan hära med Xbox elit v2 som kan berätta hur era spakar känns i mitten? är det ett litet klapp dära åt sidorna eller är den stum.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Kelrazh: menar du tumspakarna eller paddlarna bak?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@NordhNet: tumspakarna som är glappa, ca 2-3 mm "lösa"

Permalänk
Medlem

Att analoga spakar har viss "deadzone" är helt normalt. svårt för oss att avgöra om det är mer än vanligt utan att själva känna på dom dock.

kolla om något av detta verkar stämma överens med ditt problem
https://www.google.se/search?q=controller+deadzone+xbox+one+e...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

@Haptic: jag kan fysiskt röra spaken 2-3 mm och den stannar där jag lämnar den. Upp, ner, vänster och höger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

@swehunter2000: jag kan fysiskt röra spaken 2-3 mm och den stannar där jag lämnar den. Upp, ner, vänster och höger.

Det finns ett litet mekaniskt dödläge i mina helt klart, jag upplever det inte som för stort, max 1,5mm med korta spaken i.