Skärmen endast svart med nya datorn – fungerar med gamla

Permalänk

Skärmen endast svart med nya datorn – fungerar med gamla

Alltså hjälp mig😁😁 har en dator med win10 och en Samsung skärm 20" HD HDMI, köpte en ny Samsung skärm 24" HD HDMI men den blir det ingen bild på, skärmen är på och visar bara HDMI uppe i hörnet, man kan ändra allt i menyerna ingen skillnad, svart skärmbild och det står bara HDMI?? Kopplar jag in skärmen till min gamla win7 får jag bild direkt, flyttar över kabeln till win10 svart bild igen, darorn med win10 går också, sätter jag i kabeln igen till den gamla skärmen så har jag bild. Sånt här kan man få en blödning av har jag hört😁😁😁 nån som har någon ide tack

Förtydligade rubrik från "Mystiskt fel??"/Thomas Y
Permalänk

testat och byta kabel? Funkade för mig när jag hade mystiska HDMI problem

Permalänk
Skrivet av broderbluff:

testat och byta kabel? Funkade för mig när jag hade mystiska HDMI problem

Har gjort det med tre olika, dessutom fungerar ju samma kabel med den gamla skärmen och om jag kopplar den till win7 då fungerar allt som vanligt, så fort den jag kopplar den nya skärmen till win10 då blir allt svart?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Upplösning och hz på nya vs gamla skärmen?
Prova att sänka till tex 720p heller kanske även lägra och 60hz (kanske även 50hz) sen flytta över kabeln.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban737:

Alltså hjälp mig😁😁 har en dator med win10 och en Samsung skärm 20" HD HDMI, köpte en ny Samsung skärm 24" HD HDMI men den blir det ingen bild på, skärmen är på och visar bara HDMI uppe i hörnet, man kan ändra allt i menyerna ingen skillnad, svart skärmbild och det står bara HDMI?? Kopplar jag in skärmen till min gamla win7 får jag bild direkt, flyttar över kabeln till win10 svart bild igen, darorn med win10 går också, sätter jag i kabeln igen till den gamla skärmen så har jag bild. Sånt här kan man få en blödning av har jag hört😁😁😁 nån som har någon ide tack

Försöker du ansluta båda skärmarna samtidigt?

Vart på datorn kopplar du in HDMI-sladden?(Är det en bärbar dator eller stationär, kopplar du in sladden på moderkortet eller grafikkortet?)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Upplösning och hz på nya vs gamla skärmen?
Prova att sänka till tex 720p heller kanske även lägra och 60hz (kanske även 50hz) sen flytta över kabeln.

Tack du löste det😊👍 win10 stod på 1080i som default, skärmen ville ha 1080p😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nja det var ju tvärtemot vad jag sa 😉.
1080i är ju bara halva bandbredden av 1080p.
Dvs du gick uppåt i bandbreddskrav istället för mitt förslag som var att gå neråt.

Men bra att det löste sig.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!