Hur ska jag mäta rören mellan gpus (Custom loop)

Permalänk
Medlem

Hur ska jag mäta rören mellan gpus (Custom loop)

Tja nu är de så att jag är sjukt osmart o ska försöka ge mig in på hur hur man bygger ett custom loop bygge, jag får inte riktigt till att min sli brygga sitter som den ska vilket måste bero på att rören mellan gpus är inte mätt så bra. Någon som kan ge mig några tips hur jag kan få mina rör att sitta i perfektion så min sli brygga sitter bra och att grafikkorten sitter rakt i datorn.

Visa signatur

hallåjah

Permalänk
Medlem

Avståndet mellan två intilliggande PCI-E slottar är 20.32mm så då borde ju rimligtvis avståndet från ena kortet till det andra också vara 20.32mm... minus hur många mm dina fittings bygger utåt = rörets längd ? Då borde ju samtidigt sli bryggan glida ner i perfektion kan tyckas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erebor:

Avståndet mellan två intilliggande PCI-E slottar är 20.32mm så då borde ju rimligtvis avståndet från ena kortet till det andra också vara 20.32mm... minus hur många mm dina fittings bygger utåt = rörets längd ? Då borde ju samtidigt sli bryggan glida ner i perfektion kan tyckas

Okej jag förstår, tusen tack för hjälpen förstår fortfarande inte riktigt hur jag ska mäta mina fittings för att få de att fungera, eftersom röret går ju bara in en viss längd in i fittingen

Visa signatur

hallåjah

Permalänk
Medlem

Lättast om du har en fitting lös plus en bit rör till övers... stoppa ner ena änden av röret ända ner i fittingen tills det tar stopp och rita/markera precis i överkant på röret där fitting slutar... tusch, skär med kniv eller liknande, dra sedan ut röret och mät från din markering till änden på röret så får du ut hur många mm röret går ner... sen är det bara mäta avståndet från fitting tills nästa fitting och plussa på hur mycket röret går ner på varje fitting = hela rörets längd

Sen när du stoppar i alt i datorn och kopplar ihop kan det ju vara smart att mäta från ena kortet till det andra ex från strömkontakt till strömkontakt... och det ska ju också landa på 20.32mm så är korten raka mot varandra iaf ;P

Bild kanske underlättar vad jag menar... detta är en genomskärning på en vanlig hardtube fitting

Har du inget rör till övers så går det ju stoppa ner valfritt solitt föremål, glasspinne... rundstav eller plastbestick bara man får ner något i hålet så att man kan sätta en markering på överkant fitting