Minecraft problem.. Kan ej logga in!

Permalänk

Minecraft problem.. Kan ej logga in!

Hej! Nu är det så att jag började med att det stod "Unable to verify usename" när jag försökte joina Minecraft servrar.. Har haft någolunda liknande tidigare och då bara loggat ut & in på Minecraft igen. Men nu när jag testade det igen så kommer jag inte in på mitt Minecraft konto..

Har även testat byta lösenord och varit VÄLDIGT noga med rätt bokstäver/siffor. Bad brorsan testa logga in på sin dator & där funka det perfekt utav problem. Men när jag gör samma sak på min dator så fungerar det inte..
Har även avinstallerat Minecraft och gjort om allt men de funkar inte heller.

Någon som har varit med om något liknande eller vet vad felet kan vara?

Permalänk

av felmedelandet att dömma låter det som att din dator har problem att prata med mojangs/microsofts verifierings server ordentligt dvs servern som talar om att ditt konto är äkta och inte en bootleg kopia.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness: Hur löser jag det då? Har haft kontot väldigt länge (några år)..

Permalänk
Skrivet av Kirekire44:

@Rouge of Darkness: Hur löser jag det då? Har haft kontot väldigt länge (några år)..

bra fråga aldrig själv stött på problemet.

bara googlade lite snabbt och de rekommenderade typ rutten som du redan testat.

men kolla hostfilen samt brandväggen så du inte råkat blockera något tillhörande minecraft där.

kolla även så du har din nätverksanslutning ställd till "private network" om den står på "Public network" kan det ibland fucka upp vissa spel när de ska ut på nätet.

står det public så kan du ändra till private om du öppnar länken
"change connection properties"

eventuellt behöva göra en omstart

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness: Testade det du föreslog och inget gjorde situationen bättre.. Har inte gjort några ändringar i någon slags fil eller något så har ingen aning vad som kan vara fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirekire44:

har ingen aning vad som kan vara fel

Jag utgår från att du testat skriva användarnamn/lösenord i klartext någonstans så du uteslutit knas med tangentbord eller någon teckeninställning?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

@twit @Rouge of Darkness Hittade problemet, var tydligen jag som hade lagt Minecraft på som kallat "Mcleaks" istället för Mojang, fick hjälp av en spelkamrat som haft samma problem tidigare! Men tack för eran tid ändå!