Låg fps i Beat Saber/Oculus Rift S

Permalänk
Viking

Låg fps i Beat Saber/Oculus Rift S

Hej!
Det är bara Beat saber jag testat än så länge, men när jag är i huvudmenyn i Beat saber så har jag stabila 80 fps eftersom det är en 80hz display. Men så fort jag hoppar in i en låt så halveras fps:en till 40 och ligger hyfsat stabilt där, och ibland när jag startar en låt så ligger jag på 2-3 fps och hinner inte göra något innan jag förlorar. Jag har ju ett 2070 super med en r5 2600x så vad tusan är det som händer?!

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen aning om detta översätts i VR på samma sätt som i "pannkaka".
Fast 80FPS i en meny låter ju som nån av v-sync är Always on, kanske i dina Nvidia inställningar?
Fimpa det omedelbart så fall då v-sync beter sig på det sättet med att halvera FPS om den inte orkar driva max hela tiden.

Bara för att man har en viss Hz på en skärm så betyder det ju inte att det är max vad som ska kunna renderas om inte det är nån form av sync igång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Nu har jag ingen aning om detta översätts i VR på samma sätt som i "pannkaka".
Fast 80FPS i en meny låter ju som nån av v-sync är Always on, kanske i dina Nvidia inställningar?
Fimpa det omedelbart så fall då v-sync beter sig på det sättet med att halvera FPS om den inte orkar driva max hela tiden.

Bara för att man har en viss Hz på en skärm så betyder det ju inte att det är max vad som ska kunna renderas om inte det är nån form av sync igång.

Skickades från m.sweclockers.com

Du vill inte ha över refresh på vr ändå.

Det TS upplever är typ reprojection.

Permalänk
Medlem

Kanske dum fråga, men vilken USB-port kör du? Och har du uppdaterat drivarna till USB-kontrollern?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Hej!
Det är bara Beat saber jag testat än så länge, men när jag är i huvudmenyn i Beat saber så har jag stabila 80 fps eftersom det är en 80hz display. Men så fort jag hoppar in i en låt så halveras fps:en till 40 och ligger hyfsat stabilt där, och ibland när jag startar en låt så ligger jag på 2-3 fps och hinner inte göra något innan jag förlorar. Jag har ju ett 2070 super med en r5 2600x så vad tusan är det som händer?!

Bäst att kolla:
Funkar spel utanför VR bra?
Funkar andra VR spel bra? (testa fler spel )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Viking
Skrivet av Roger W:

Bäst att kolla:
Funkar spel utanför VR bra?
Funkar andra VR spel bra? (testa fler spel )

Tack för flera svar, men har inte varit hemma i veckan så ska testa imorgon då jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz