Permalänk
Medlem

Ny gamingskärm? Tips?

Hej.

Skulle vilja ha rekommendationer på gamingskärmar som inte överstiger 4 tusen kronor.
Köpte precis en ny stationär dator och glömmer helt bort att jag måste ju uppgradera skärmen med för den har några år på nacken.
Jag tänkte mig en skärm som jag kan ha och spela på och den andra (min gamla) vill jag bara ha jämte som en stödskärm, för program som inte kräver någon direkt upplösning.

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockmex:

Hej.

Skulle vilja ha rekommendationer på gamingskärmar som inte överstiger 4 tusen kronor.
Köpte precis en ny stationär dator och glömmer helt bort att jag måste ju uppgradera skärmen med för den har några år på nacken.
Jag tänkte mig en skärm som jag kan ha och spela på och den andra (min gamla) vill jag bara ha jämte som en stödskärm, för program som inte kräver någon direkt upplösning.

Beror helt på preferenser.
Vilket grafikkort har du?
Någon speciell genre av spel? Tänker främst på FPS, typ CS. Eller spelar du äventyrsspel/allt möjligt?
Om du spelar FPS spel, shooters. typ Battlefield, COD osv. Är du en sådan person du tunar ner all grafik för bästa förutsättningar för att vinna, eller vill du ha alla inställningar på ultra för att se hur snyggt spelet kan bli?
Vad har din gamla skärm för tum?

Kan du svara på min lilla undersökning så kan jag gärna hjälpa dig att hitta rätt. Utifrån min erfarenhet då

Permalänk
Bildexpert 📺

@jockmex: Har en köpguide till de olika kategorierna av spelskärmar, där sammanfattningen har lite ledtrådar till hur man får bättre gensvar i forumet: https://www.sweclockers.com/artikel/24890-sweclockers-guide-t...

Permalänk

Här har du en ny kommande intressant basgamingskärm: TUF GAMING VG249Q Asus-skärm får eftertraktade kombinationen IPS, 1080p och 144 Hz Väntar själv på att den ska komma ut i svensk butik; Prisjakt

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem