Vilken surfplatta har den absolut bästa skärmen?

Permalänk
Medlem

Vilken surfplatta har den absolut bästa skärmen?

Jag flyger en hel del i jobbet och laptopen blir lite för stor att ha framme så funderar på att köpa en surfplatta jag vill ha den bästa bilden man kan få för att se på film. Jag har inte tänkt spela några spel eller så men surfa och se på Netflix å annat. Kommer inte hålla på med nå pennor eller något sånt utan jag vill helt enkelt ha den bästa bild som jag kan få de och att den inte laggar eller så är dom krav jag har så vilken ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Det finns nog ingen bätte än Samsung Tab S6 för ditt behov. Då får du en premium surfplatta som är relativt wide screen (16:10) med en OLED display av hög kvalite.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@Jompa87:

Båda har mycket större skärm än på Samsung Galaxy Tab S6. Men är också båda helt löjligt dyra för ändamålet.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Ipad (pro?) har väl erkänt bra skärmar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ska väl egentligen inte ha allt för stor skärm häller eftersom jag vill kolla på flyget runt 10 tum är nog bäst jag har tänkt på galaxy tab s5e, s6 och ipad pro jag vill som sagt ha så bra skärm som möjligt laptopen jag har är en zenbook 14" men får besked jämt att ha den i väskan tänkte att runt 10" så kan jag ha den direkt i hand och bara sätta igång den så fort jag startar också är den lättare att ha på buss och taxi har kört på telefon förr men tycker att den är lite för liten så därför vill jag ha en surfplatta och det är väl lika bra att ta den bästa skärmen man kan få när man ändå ska handla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med min s5e om du funderar på den.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

frong Hur är skärmen på den är den rikigt grym?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Frågan är om skärmarna är så väldigt stor mellan de bättre surfplattorna och man istället bör prioritera upp andra saker? Olika surfplattor har olika ljudkretsar, os och annat.
Själv kör jag med en billig surfplatta på resande fot, detta för jag då kan skippa fodral då det bara är att köpa en ny om glaset spräcker. Vilket leder till att min billiga surfplatta blir smidigare än en dyrare där jag måste ha ett klumpigt fodral.
*edit*
Jag har mängder av surfplattor i jobbet alltifrån billiga till iPad Pro.. Jag ser ingen större skillnad på de dyra i samma prisklass när det gäller skärmen.

Permalänk
Medlem

Den som har OLED. Samsung S6 tab skulle jag valt alla dagar i veckan. 10,5" OLED. mumma

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Finns billiga ’vanliga’ ipads speciellt om du inte behöver mycket lagring. Dom har fortfarande bra skärmar. Enda är väl 4:3 format för film, men nice när man surfar. Skulle tro en 9 eller 10” skulle bli bra för dig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När det gäller ljudet så är det inte det viktigaste eftersom jag har ett par sony wh-1000xm3, jag tror nästan att jag skulle föredra ett fodral som man viker runt eftersom det blir smidigare att hålla surfplattan då men jag kan, ju ha fel. Jag aldrig tidigare haft en surfplatta men sätt att många använder dom och det värkar grymt smidigt. Om man inte ser någon större skillnad så är det kanske inte så noga om jag skulle ta en billigare tex tab 4a eller ipad air av någon senare vertion?

Jag har för mig att tab s4, s5e och s6 har amoled skärm frågan är om s6 är bättre fast jag har egentligen ingen nytta av pennan men den går ju alltid att lägga hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Samsungs S6 eller liknande, bytte från en något äldre Samsung till Surface Pro X och man saknar verkligen OLED. Även om X har fin skärm, upplösning/färger/kontrast så fattas alltid det riktigt svarta, riktigt störande om man ligger på kvällen och kollar nån serie. X har också kasst ljud om man jämför med Samsung paddorna. Dock ligger inte X i samma prisklass och är inte riktigt tänkt för samma ändamål, men eftersom den nämndes ovan så tänkte jag ge lite input.

Permalänk

Har ersatt min laptop med en iPad pro och är väldigt nöjd. Gillar iPadOS och kan göra nästan allt jag vill/behöver med den. Men tror en samsung med amoled kan vara snäppet bättre för film då man inte får den där riktiga svärtan på en iPad

Permalänk
Medlem

För media Samsung med AMOLED alla dagar.
Har även mer korrekt aspect ratio för media.

Ska man gå ipad så är ipad pro 11" bättre då den har lite bättre aspect ratio för media jämfört med andra ipads som är 4:3

Hade kört på S6 om man bryr sig om flyt bland android plattor, den har iaf Snapdragon 855.
Värt att notera är att S6 och S5e inte har 3.5mm jack, detta har ej heller ipad pro dock.

Permalänk
Medlem

Samsung tab s6 är riktigt grym. Den har även högtalare i varje hörna som ger riktigt grymt ljud vid musik eller filmtittande.

Bilden är riktigt fin den med