Permalänk

Notifiering som alarm?

Jag har ett par sensorer och brandlarm som skickar push notifiering till mobilen (Android) när dom triggas. Men en liten fjuttig notifiering känns dumt för att berätta att det brinner man vill ju att telefonen tjuter utan bara helvete. Hur löser man enklast det? Dvs inställning för vissa specifika notifieringar ska vara ring kontinuerligt på högsta volym istället för bara en liten signal, och det ska overrida don't disturb osv.

Permalänk
Medlem

Har du en Android? Kika på appen Automate, länk:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.llamalab.au...

Där kan du få telefonen att göra alla möjliga roliga saker!

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Hedersmedlem

Rent generellt så skulle jag inte lita på en mobiltelefon för att du ska få larm om något så pass livsviktigt att det brinner. Ibland är det bättre med mindre teknik än mer, när det behöver vara idiotsäkert.

Vore ju synd att brinna inne för att telefonen t.ex. fick för sig att köra en systemuppdatering just den natten, om du glömde koppla in din mobil på laddning just då, eller din router hängde sig precis den natten då det började brinna...

Brandlarmet i mobilen kan ju vara mer av ett komponent så att du får veta om det brinner om du t.ex. inte är hemma, snarare än något som får dig att utrymma där och då.

Permalänk

Nja alltså brandvarnarna tjuter ju, detta gäller när man inte är hemma.

Jag skaffade faktiskt automate men lyckades inte lösa detta. Någon som är vass på den som vet hur man gör?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexxander:

Nja alltså brandvarnarna tjuter ju, detta gäller när man inte är hemma.

Jag skaffade faktiskt automate men lyckades inte lösa detta. Någon som är vass på den som vet hur man gör?

Skickades från m.sweclockers.com

Automate är ett mycket kraftfullt verktyg med över 300 olika noder att använda, se https://llamalab.com/automate/doc/block/index.html. Att analysera notifieringar är inget som jag personligen har gjort.

Jag skulle tro att du behöver noden "notification posted" (länk till dokumentation) och något som spelar upp ljud, tex "sound play" (länk)

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |